וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנ"צ אדרי הורשע שלא דיווח על ניסו שחם וההטרדות

20.10.2013 / 11:45

מפקד מרחב ציון לשעבר, שלא דיווח על המעשים המגונים לכאורה של שחם, הורשע בבית הדין המשמעתי של המשטרה. "טעיתי כשלא הלכתי להגיד. לא חשבתי על זה כמפקד", אמר אדרי

בית הדין המשמעתי של המשטרה הרשיע הבוקר (ראשון) את תת-ניצב נסים אדרי, מפקד מרחב ציון במשטרה לשעבר, במסירת מידע כוזב, בהתנהגות שאינה הולמת שוטר ובאי מילוי הוראה בשל התנהלותו בפרשת ניסו שחם. אדרי הורשע בכך שידע שמפקדו, ניצב שחם - מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ביצע מעשים מגונים לכאורה בשוטרות - אך לא דיווח על כך. מאז חשיפת הפרשה יצא אדרי לחופשה כפויה, ולפני שנה הודח מתפקידו בידי המפכ"ל והושעה מהמשטרה.

עם זאת, המחלקה לחקירות שוטרים סגרה את התיק בעניינו בלי להגיש נגדו כתב אישום פלילי, אף שהודה שלא טיפל בדיווח על שחם בחקירתו, וגם שינה גרסאות. כעת, בסיום ההליך יומלץ למפכ"ל באילו צעדים לנקוט ואם להחזירו למשטרה. במהלך הדיונים הודה אדרי בטעותו ואמר: "הנה טעיתי, אני אומר לך יכול להיות שטעיתי כשלא הלכתי להגיד. לא חשבתי על זה כמפקד".

פרשת ניסו שחם: מפקד מרחב ציון הודח מתפקידו. גדעון צנטנר
ידע על כך ששחם הטריד מינית לכאורה, ולא דיווח. אדרי/גדעון צנטנר

מחקירת מח"ש עלה כי הקצין הבכיר - המופקד בין היתר על שלומה של המתלוננת - נמנע מלהעביר את התלונה לגורם מוסמך ושמר את המידע לעצמו. ממח"ש נמסר שבחקירתו הכחיש אדרי בתוקף שהתלונה הובאה לידיעתו ועמד בהכחשתו זו לאורך מרבית שלבי החקירה. רק לאחר שעומת עם סגן ניצב דודי חיון, מפקד תחנת שלם, הקצין שהעביר לו את המידע, הודה תנ"צ אדרי שאכן קיבל ממנו את הדיווח על התלונה.

סנ"צ חיון סיפר בעדותו בדיון שבאחד מימי חודש פברואר התקיימה שיחה טלפונית בינו לבין אחת השוטרות, בה סיפרה כי הייתה בשיחת חתך עם שחם, במהלכה סגר את הדלת וניסה לנשק אותה בכוח. לדבריה, היא נגעלה ודחתה אותו מעליה. "היא נשמעה לי נסערת ונבוכה וביקשה שלא יעשה דבר עם מה שסיפרה לי", אמר. למחרת שוחח עם המתלוננת בתחנה והיא תיארה בפניו את שאירע. למחרת, בעת שהיו בתוך רכבו של חיון, סיפר לאדרי את מה ששמע מהמתלוננת.

ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב ניסו שחם/מגד גוזני

"סיפרתי לו שהמתלוננת הייתה בשיחת חתך, שמפקד המחוז ניסה לנשק אותה בכוח במהלך השיחה. הייתה לנו שיחת טלפון והיא הייתה מאוד נסערת", העיד חיון. אדרי אמר בעדותו ש"לפני שיצאנו מהרכב, הוא שם לי את היד על הדלת ואמר לי 'מה, לא שמעת שמפקד המחוז ניסה לנשק ולחבק את המתלוננת?'. אמרתי לו 'זה לא מעניין אותי הרכילות הזו. אם המפקד מחוז עשה את זה הוא מטומטם'. אמרתי משהו כמו 'הורדתי את מפקד המחוז עכשיו ממישהי'". לדבריו, השיחה נמשכה כדקה.

אדרי סיפר על שוטרת אחרת שפנתה אליו כששימש כקצין אגף המבצעים של ירושלים, שסיפרה כי שחם שלח לה מסרונים ומטריד אותה. עם זאת, הדגיש כי כאשר בהודאה שמסרה השוטרת במח"ש היא סיפרה: "רציתי להראות לקצין אג"ם כמה אני קרובה לסגן מפקד מחוז (שחם)". אדרי אמר כי שאל אותה אם היא רוצה שהוא ידבר עם ניסו והיא ענתה בשלילה.

במח"ש נימקו את ההחלטה שלא להעמיד את תנ"צ אדרי לדין פלילי בכך שאף שקיימת חובת הדיווח במקרים מסוג זה, את החשדות שמע תנ"צ אדרי כדרך אגב בשיחה אקראית עם גורם שלישי - סנ"צ חיון. מצב זה, טענו, שונה מתרחיש שבמסגרתו היה אדרי מונע מהמתלוננת להעביר את תלונתה. בעקבות החלטת מח"ש קבע, כאמור, המפכ"ל דנינו כי אדרי ייצא לחופשה כפויה, עד לקבלת המלצותיה של מחלקת המשמעת בעניינו. ביום שישי הקרוב יתקיים בבית הדין המשמעתי שלב הטיעונים לעונש.

עוד על פרשת ניסו שחם:
שחם ביקש לפרוש מהמשטרה: "אתרכז בהגנה על שמי"
כתב אישום נגד ניצב שחם בגין מרמה ומעשים מגונים
מקורבי שחם על האישום: לא מדובר בעבירות מין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully