וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין: "דברי טראמפ על החייל המוסלמי לא משקפים את עמדת המפלגה"

1.8.2016 / 16:48

הסנאטור הבכיר פרסם הודעה חריפה נגד דבריו של המועמד הרפובליקני לנשיאות, ופנה להוריו של הומאיון חאן, שנהרג בעיראק: "תודה על שהיגרתם לאמריקה". לדבריו, "המועמדות לא הגיעה עם רישיון פרוץ ללעוג למיטב אנשינו"

צילום: רויטרס

הסנאטור הרפובליקני הבכיר ג'ון מקיין יצא היום (שני) בחריפות נגד דבריו של מועמד מפלגתו לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, בגנות הוריו של חלל מוסלמי, שנאמו בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשבוע שעבר. "בימים האחרונים, דונלד טראמפ לעג להוריו של חייל שנפל", כתב בהודעה רשמית שפרסם, "אני לא יכול להדגיש מספיק כמה אני לא מסכים עם דבריו".

"אני מקווה שהאמריקנים מביעים שההערות שלו לא משקפות את אלה של המפלגה הרפובליקנית, של בכיריה, או של המועמדים מטעמה", הבהיר מקיין, שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות בשנת 2008. "קפטן הומאיון חאן של צבא ארצות הברית הוכיח ברגעיו האחרונים כי הוא מלא באהבה לחבריו, והיא מעניקה לו מוטיבציה", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
בשם הבן: המשפחה המוסלמית שרבה עם טראמפ – וריגשה את אמריקה
אם החייל המוסלמי: "טראמפ בור, הוא לא יודע על מה הוא מדבר"
טראמפ על האב המוסלמי השכול שיצא נגדו: אשתו לא קיבלה רשות לדבר

ג'ון מקיין בנאום זכייה בבחירות לסנאט. רויטרס
"אני לא טוען לעליונות מוסרית כלפי דונלד טראמפ". מקיין/רויטרס

לדברי מקיין, "שמו יחיה לעד בזיכרון האמריקני, כדוגמה לגדלות אמריקנית". הוא הוסיף בדבריו, בפנייה להוריו של חאן, חיזר ורזאלה: "תודה לכם על כך שהיגרתם לאמריקה. אנחנו מדינה טובה יותר בזכותכם. אתם בהחלט צודקים, בנכם היה המיטב של ארצות הברית. זכר הקורבן שלו יהפוך אותנו לאומה טובה יותר – ולעולם לא יישכח".

מקיין ציין את מחויבותו למפלגה הרפובליקנית, והוסיף: "אני לא טוען לעליונות מוסרית כלפי דונלד טראמפ. אני קורא למועמד לתת דוגמה למה שהמדינה שלנו אמורה לייצג". לדבריו, "הגיע הזמן שטראמפ ייתן דוגמה למדינה שלנו ולעתיד המפלגה הרפובליקנית. המפלגה העניקה לו את המועמדות, אולם היא לא הגיעה עם רישיון פרוץ ללעוג למיטב אנשינו".

טראמפ השיב היום שוב לסערה הפוליטית עקב דבריו נגד משפחת חאן, וצייץ בטוויטר: "מר חאן, שלא מכיר אותי, תקף אותי באכזריות מעל בימת הוועידה הדמוקרטית הלאומית, והוא עכשיו עושה אותו דבר בכל ערוצי הטלוויזיה". לדבריו, "הסיפור הוא לא על מר חאן, שמתראיין בכל מקום, אלא על טרוריזם אסלאמיסטי קיצוני וארצות הברית. תקבלו שכל!".

עוד באותו נושא

סערה ציבורית בארה"ב: דונלד טראמפ טוען שג'ון מקיין אינו גיבור מלחמה

לכתבה המלאה
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ בוועידת המפלגה באוהיו. 22 ביולי 2016. רויטרס
"את ההקרבה של חאן צריך לכבד, נקודה". טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית/רויטרס

בנאומו של חאן, הוא ביקר את הצעתו של טראמפ לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית, וסיפר על החוויה האישית שלו כאב שכול שבנו נהרג במלחמת עיראק. בשיאו של הנאום, נופף האב בעותק של החוקה האמריקנית, ואמר לטראמפ בהתייחס להצעה השנויה במחלוקת, "אם אתה לא מכיר את החוקה, אני מוכן להלוות לך את העותק שלי".

יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, שנודע ביחסיו הקרירים עם טראמפ, פרסם הלילה הצהרה שבה כתב: "גדולתה של אמריקה נבנתה על עקרונות החופש, והיא מוגנת על ידי גברים ונשים לובשי מדים שמגנים עליה. כפי שאמרתי בעבר, מבחן דת כאמצעי כניסה לארצנו לא משקף את הערכים האלה ואני דוחה את הרעיון הזה". ראיין הוסיף כי "מוסלמים אמריקנים רבים שירתו בצבא ארצות הברית והקריבו את חייהם. את ההקרבה של סרן חאן ושל הוריו צריך לכבד תמיד, נקודה".

גם מנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור הרפובליקני מיץ' מקונל, הפנה כתף קרה לטראמפ, שעורר סערה אחרי שאמר בראיון לרשת ABC שלשום כי הוא תוהה מדוע רזאלה, רעייתו של חיזר, לא נאמה גם היא בוועידה ורק עמדה לצד בעלה. "אולי לא הרשו לה לדבר", אמר. בהצהרה שפרסם מקונל נכתב: "כל פטריוט אמריקני צריך להעריך פטריוט שהתנדב להגן עלינו בשירות צבאי. אני מסכים עם משפחת חאן שמניעת כניסה על בסיס דת מנוגדת לערכים האמריקניים".

האב המוסלמי השכול חיזר חאן ורעייתו בוועידה הדמוקרטית, 29 ביולי 2016. רויטרס
"מניעת כניסה על בסיס דת מנוגדת לערכים האמריקניים". חיזר ורזאלה חאן, בוועידה הדמוקרטית/רויטרס

רזאלה הגיבה לדבריו של טראמפ במאמר דעה שפרסמה אתמול בעיתון "וושינגטון פוסט", וכתבה: "דונלד טראמפ שאל למה לא דיברתי בוועידה, ואמר שהוא היה רוצה לשמוע ממני. הנה תשובתי לדונלד טראמפ: בלי לומר דבר, העולם כולו, אמריקה כולה חשה את כאבי. מי שראה אותי הרגיש אותי בלבו". הומאיון נהרג ב-2004 בהתפוצצות מכונית תופת בעיראק.

האם רזאלה השיבה לטענותיו של טראמפ, והבהירה: "זה לא נכון. בעלי שאל אותי אם אני רוצה לדבר, אבל אמרתי לו שאני לא יכולה". היא הסבירה: "עברו 12 שנים, אבל הכאב לא נעלם. רק לדבר עליו קשה לי כל הזמן. אני אפילו לא יכולה להיכנס לחדר עם תמונות של הומאיון. כשעליתי על הבמה, עם תמונה ענקית של בני מאחוריי, בקושי הצלחתי לשלוט בעצמי. איזו אימא הייתה יכולה? לדונלד טראמפ יש ילדים שהוא אוהב. האם הוא באמת צריך לתהות למה לא דיברתי?".

חיזר חאן, מוסלמי ששכל את בנו במלחמה בעיראק, במהלך נאומו בוועידה הדמוקרטית, יולי 2016. רויטרס
"התחננתי בפניו שישמור על עצמו". בני הזוג חאן בוועידה הדמוקרטית/רויטרס

"הדת שלי מלמדת אותי שכל בני האדם שווים בעיני האל", הוסיפה. "בעל ואישה הם חלק זה מזו. כשדונלד טראמפ מדבר על האסלאם, הוא בור. אם הוא היה לומד את האסלאם האמיתי ואת הקוראן, כל הרעיונות שהוא מקבל מטרוריסטים ישתנו, כי טרוריזם היא דת אחרת". לדבריה, "טראמפ אמר שהוא הקריב הרבה. הוא לא יודע מה משמעות המילה קורבן".

רזאלה סיפרה על רצונו של בנה לשרת את המדינה ועל ההקרבה שלו. "הפעם האחרונה שדיברתי איתו הייתה ביום האם בשנת 2004", כתבה. "התחננתי בפניו שישמור על עצמו. הוא אמר, 'אימא, אלה החיילים שלי, זה העם שלי. אני חייב לדאוג להם'. הוא נהרג בפיצוץ מכונית תופת מחוץ לשערי הבסיס. הוא מת כשניסה להציל את חייליו ואזרחים חפים מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully