וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשו של הורג החייל במועדון בירושלים הופחת לעשר שנים

29.5.2016 / 10:03

ערעורו של נחום בן יצחק, שהורשע בהריגת איציק מור ב-2009, התקבל חלקית ועונשו הופחת מ-13 שנים לעשר בלבד. ביהמ"ש הביע ביקורת כלפי הפרקליטות על כך שלא ערערה על זיכויו של נאשם נוסף בתיק

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט העליון קיבל חלקית הבוקר (ראשון) את ערעורו של נחום בן יצחק, שהורשע בהריגת החייל איציק מור במהלך בילוי במועדון "ואן גוך" בירושלים. על פי קביעת בית המשפט, הרשעתו של בן יצחק נותרה על כנה אך גזר הדין שנקבע לו הופחת מ-13 שנים לעשר בלבד. לפי שופט העליון אליקים רובינשטיין, בן יצחק נחשב למבצע בצוותא של עבירות הריגה, חבלה מחמירה והחזקת סכין. "אין בתוצאה זו כדי לגרוע מחומרת מעשיו של המערער. אדם צעיר קיפח חייו בשל עניין של מה בכך ודבר לא יוכל להשיבו", אמר רובינשטיין בבית המשפט.

כתב האישום שהוגש נגד בן יצחק ייחס את הרצח לנאשם נוסף, אוהד דדון, שיוצג על ידי עו"ד רונאל פישר וזוכה מאשמה. "השניים פעלו בצוותא ולא ניתן לקבוע מי מהם דקר את המנוח", נכתב אז בכתב האישום, ולמרות זאת הנאשם היחיד שהורשע הוא בן יצחק.

בדיון שהתקיים הבוקר אמר השופט רובינשטיין כי קיים ספק סביר בקביעת בית המשפט המחוזי שבן יצחק הוא הדוקר, ועל כן עונשו מופחת על אף השארת הרשעתו על כנה. עוד אמר רובינשטיין כי על הפרקליטות היה לערער על זיכויו של דדון, וכי חומרי החקירה העומדים ברשות העליון לא מאפשרים לקבוע כי בן יצחק הוא בוודאות הדוקר. "פסק הדין הצביעה על כך שהיה על המדינה לבחון בכובד ראש את האפשרות של הגשת ערעור גם על פסק הדין בעניינו של דדון, בשל ההשלכות שהיו עשויות להיות לדיון בערעור גם על עניינו", נכתב.

לקריאה נוספת:
הסכין, החולצה והדוד הקבלן: השאלות המטרידות על רצח איציק מור
מח"ש ביקשה לגבות עדות פרקליט בתיק "ואן גוך" – הפרקליטות סירבה
האם שטיין וקצין בכיר טייחו חקירת מקורב לפישר בחשד להריגה?

נחום בן יצחק בפסק דין של חשוד ברצח במועדון הואן גוך, בית המשפט העליון, ירושלים. מאי 2016. נועם מושקוביץ
"מבחינתי דדון הוא הרוצח". בן יצחק בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

סנגורו של בן יצחק, עו"ד קובי בן שעיה, אמר בתום הדיון: "בית משפט קבע היום שנחום לא דקר בפועל כפי שטענו, אלא רק הביא את הסכין לזירה, תוך שהוא מותח ביקורת על הפרקליטות שלא הגישה ערעור בעניין דדון". הוא הוסיף כי פסק הדין קובע שלא ניתן לפצל את האחריות בין דדון לבן יצחק. דן מור, אביו של ההרוג אמר: "מבחינתי דדון הוא הרוצח. הוא זוכה בגלל רונאל פישר וחבורתו".

האירוע התרחש באוקטובר 2009, אז הגיעו דדון ובן יצחק למועדון, שהספיק להיסגר מאז, לבילוי משותף עם ל', בת זוגו של דדון. החייל איציק מור בילה אף הוא במקום עם בת זוגו, יעל. מור ודדון לא הכירו זה את זה ולא היו מסוכסכים – עד שפרץ ויכוח בין ל' לבת זוגו של מור. ל' דחפה את יעל, וזו הטיחה בה: "מה נסגר איתך? את רוצה לדחוף את כל הבנות במועדון?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נחום בן יצחק בפסק דין של חשוד ברצח במועדון הואן גוך, בית המשפט העליון, ירושלים. מאי 2016. נועם מושקוביץ
בן יצחק בבית המשפט העליון, הבוקר/נועם מושקוביץ

חברתה של ל' העידה במהלך המשפט וסיפרה כי השתיים החלו לריב במהלך הבילוי. "הן התחילו לריב במילים, 'סתמי ת'פה, סתמי ת'פה'. אוהד התערב ואמר ליעל 'אל תתקרבי לחברה שלי, עוד מילה אחת שתגידי...' ודחף אותה", העידה. יעל מיהרה לספר לבן זוגה שדדון דחף אותה, ואז ניגש מור לנאשם ושאל אותו מדוע "הרים ידיים" על חברתו. דדון השיב: "אם אתה חושב שאתה גבר, בוא תצא בחוץ". השניים יצאו מהמועדון לרחוב כורש, ובקטטה שהתפתחה נדקר מור למוות.

בית המשפט פסל את העדות של ל', חברתו של דדון, שהחליפה גרסה וטענה כי ראתה את דדון אחרון ליד מור, ולא את בן יצחק. השופטים הסתמכו רק על דבריו של בן יצחק לאחר הדקירה: "וואי וואי, נראה לי דקרתי אדם". בעדותו, טען בן יצחק כי אמר זאת כיוון שדדון דרש ממנו ובגלל החברות בין השניים.

אביו של הנרצח דן מור בפסק דין של חשוד ברצח במועדון הואן גוך, בית המשפט העליון, ירושלים. מאי 2016. נועם מושקוביץ
דן מור, אביו של איציק מור, בדיון בבית המשפט העליון הבוקר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully