וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם בהריגת החייל איציק מור זוכה; קטטה אלימה פרצה באולם

15.1.2014 / 15:54

השופטים הרשיעו את נחום בן יצחק בהריגת מור מחוץ למועדון בירושלים ב-2009, אולם זיכו את אוהד דדון מכל אשמה. עימות אלים התפתח בין המשפחות: "אדאג שיגידו עליך קדיש"

צילום: יאיר אלטמן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (רביעי) את נחום בן יצחק בהריגת החייל איציק מור במהלך קטטה מחוץ למועדון "ואן גוך" בירושלים בשנת 2009. הנאשם השני, אוהד דדון, שהואשם אף הוא בהריגה, זוכה מכל אשמה. בעקבות הזיכוי התפתח עימות קולני ואלים בין משפחות הנרצח והמזוכה. בני המשפחות החליפו מהלומות והשליכו חפצים באוויר. מאבטחי בית המשפט המחוזי הפרידו בין הנצים ועיכבו את המעורבים בקטטה.

עוד בנושאי משפט ופלילים:
חשד לחיסול: מת מפצעיו הצעיר שנורה בתל אביב
נחשפה רשת שהכינה מטעני חבלה לארגוני הפשיעה
חשד: הרעיל את כלבי שכנו כי לקחו לו כביסה מהחבל

נחום בן יצחק, הורשע בהריגת חייל במועדון. ינואר 2014. יאיר אלטמן,
נחום בן יצחק, שהרג את איציק מור, היום בבית המשפט/יאיר אלטמן

האירוע החל באוקטובר 2009 במרכז הבירה, בעקבות מריבה אלימה של שתי נערות ברחבת הריקודים של המועדון. חבריהם של הנערות נחלצו לעזרתן, ואז החל ביניהם ויכוח. כל המעורבים יצאו מחוץ למועדון, שניים מהם שלפו סכינים, דקרו את מור בצווארו וכן את בן דודו שהיה עמו ונמלטו לכיוון מעלה אדומים, שם הם מתגוררים.

מור בן ה-20, ששירת באותה העת באוגדת איו"ש, נפצע אנושות וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו בבית החולים הדסה עין כרם. בן דודו נפצע באורח קל עד בינוני. בן יצחק נמלט מהמשטרה והסתתר כחודשיים בצפון הארץ. לאחר מכן הסגיר עצמו באמצעות אביו למשטרה. גזר דינו יינתן במועד מאוחר יותר.

אביו של החייל שנרצח איים על חיי דדון שזוכה במשפט ואמר "אתה אמרת שמע ישראל (לנוכח זיכויו - י.א) ואני אדאג שיגידו עליך קדיש". עורך דין ארז פדן שייצג את הפרקליטות במשפט מסר בתגובה: "אנו טענו בבית המשפט ששני הנאשמים יצאו מחוץ למועדון התעמתו עם המנוח ובסופו של דבר אף שלא לקבוע מי מהם נעץ את הסכין בגוף המנוח לשני יש אחריות משותפת לנטילת חייו ומותו. בית המשפט לא קיבל זאת ואמר שאין מקום לייחס אחריות משותפת. הדבר הזה איננו מרפה את ידנו. המלחמה בסכינאות הברברית הזו היא תופעה שאנו נחושים להילחם בה והמלחמה הזו תימשך בכל האמצעים שעומדים לרשותנו גם בערכאות נוספות".

עו"ד רונאל פישר, שייצג את דדון בדיון מסר בתגובה: "כולי תקווה שבכך סיימנו את העניין. קומץ שוטרים, תפוחים רקובים, ניסו לתפור תיק לאוהד דדון בדרכים איומות. זהו ניסיון נואל להביא להרשעה בכל מחיר".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully