וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה רשת שהכינה מטעני חבלה לארגוני הפשיעה

15.1.2014 / 14:13

במבצע משטרתי רחב היקף, שכלל גם פעילות בחו"ל והפעלת סוכנים סמויים, נעצרו 20 חשודים בארץ ומחוצה לה - ונתפסו מטענים מוכנים להפעלה. "סיכול ודאי של אירועים חמורים"

חשד לחיסול- פיצוץ רכב באשקלון שני פצועים קשה, אוקטובר 2013. אלירם משה, ספק 500
אחד המטענים שהתפוצץ במהלך ניסיון חיסול באשקלון בחודש אוקטובר/ספק 500, אלירם משה

אחרי שורת המקרים בהם עשו ארגוני הפשיעה שימוש במטעני חבלה, וכחלק מהמאמץ המשטרתי למנוע את התרחבות התופעה ערכו הבוקר (רביעי) חוקרי יחידת להב 433 פעילות רחבת היקף בסיוע כוחות חבלה, כלבנים ואנשי מג"ב במהלכה נעצרו 20 חשודים בשורת עבירות חמורות, לרבות שלושה חשודים שנעצרו בחו"ל. מדובר ברשת מאורגנת שפעלה להרכבת מטענים.

הפעילות התאפשרה הודות לחודשים ארוכים של חקירה סמויה ומורכבת, חובקת עולם, במסגרתה הופעלו שני סוכנים על ידי היחידה, בהם שוטר, בליווי פרקליטות מחוז מרכז ובשיתוף חטיבת המודיעין, המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה וגורמי אכיפה בחו"ל.

במשך כעשרה חודשים פעלו הסוכנים בארץ ומחוצה לה על מנת לחשוף את העומדים מאחורי העברת מטענים מורכבים ומתוחכמים, ולמנוע סחר ויבוא סמים לישראל. במסגרת הפעילות נתפסו כמויות גדולות של כדורי אקסטזי, הרואין וקוקאין וכן נרכשו אמצעי לחימה רבים, לרבות מטענים מוכנים להפעלה – שיועדו לכאורה לשימוש של ארגוני הפשיעה.

עוד בנושאי פלילים:
המשטרה על "פרשה חמורה": "הימנעו משמועות מיותרות"
סוכן סמוי חשף: אופנוע "בהזמנה" באלף שקל בלבד
גבר בן 32 נורה למוות ביפו, אחיו נרצח לפני שנה

"סיכול ודאי של אירועים חמורים"

במסגרת הפעילות נערכו עשרות חיפושים ונתפסו חשבונות ורכוש רב השייכים לחשודים או לאנשים הקשורים אליהם. לחשודים מיוחסות עבירות של סחר ואחזקת אמל"ח, יבוא סחר, החזקת סמים וקשירת קשר לביצוע פשע. החשודים יובאו להארכת מעצר בשעות הצהריים בבית משפט השלום בראשון לציון.

"אני גאה בסוכנים ובכל מי שלקח חלק בהפעלתם, באיסוף הראיות ובפעילות לאורך החקירה", אמר היום ראש להב 433 ניצב מנשה ארביב. "הסמים שהגיעו לידינו הם סמים שמנענו את הגעתם לרחוב, האמל"ח שרכשנו ותפסנו הוא סיכול ודאי של אירועים חמורים, שהיו עלולים להתרחש לו הגיעו המטענים לידי גורמים פליליים".

לדבריו, הפרשה שנחשפה על כל היבטיה היא מהלך נוסף מ"המאבק הבלתי מתפשר בפשיעה החמורה ובתופעת השימוש הפלילי במטענים". הוא הבטיח כי כוחות המשטרה "יגיעו לכל מקום בעולם לחשיפת עבירות ועבריינים המשפיעים על הציבור בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully