וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שטיין וקצין בכיר טייחו חקירת מקורב לפישר בחשד להריגה?

16.6.2015 / 11:39

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה!NEWS נשמע חוקר ממחוז ירושלים מספר למשפחת המורשע כי שטיין, כמפקד מרחב ציון, וקצין חקירות בכיר פעלו עם פישר להביא לזיכויו של אוהד דדון - אחיינו של הקבלן יאיר ביטון. מח"ש בודקת, שטיין סירב להגיב

יח"צ - חד פעמי

האם תחל בקרוב חקירת פרשה חדשה שבה מעורב עו"ד רונאל פישר? המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בודקת בימים אלה חשד לכך שהפרקליט הבכיר קשר קשר עם ניצב בדימוס ברונו שטיין ועם קצין משטרה נוסף כדי לטייח חקירת תיק הריגה נגד קרוב של חברו הטוב של עורך הדין. בהקלטות שהגיעו לידי וואלה!NEWS נשמע חוקר במשטרת מחוז ירושלים רומז לכך ששטיין, בעת שהיה מפקד מרחב ציון במחוז, שיתף פעולה לכאורה עם קצין חקירות בכיר, שעדיין משרת במשטרה, ועם הפרקליט הבכיר כדי להביא לזיכויו של אוהד דדון, אחיינו של הקבלן יאיר ביטון, שנאשם בהריגת צעיר במועדון "ואן גוך" בירושלים ב-2009. לאחרונה נתן החוקר עדות במח"ש בנושא.

הרצח האמור התרחש באוקטובר באותה שנה. דדון וחברו, נחום בן יצחק, הגיעו באחד הערבים לבלות במועדון ה"ואן גוך" שבמרכז הבירה. בשלב מסוים החל ויכוח בין דדון לבין איציק מור, חייל בשירות סדיר. הם יצאו אל מחוץ למועדון והחלו להתקוטט. בעת המריבה נדקר מור, ומותו נקבע בבית החולים הדסה עין כרם. בכתב האישום שהוגש נגד דדון ונגד בן יצחק בגין הריגה נכתב כי "השניים פעלו בצוותא ולא ניתן לקבוע מי מהם דקר את המנוח". למרות זאת, בסופו של דבר הורשע רק בן יצחק, ונגזרו עליו 13 שנות מאסר. דדון, שיוצג על ידי פרקליט הצמרת המקושר רונאל פישר, זוכה מכל אשמה - פסיקה שהיא חריגה יחסית כאשר שניים נאשמים בביצוע הריגה בצוותא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רונאל פישר בבית משפט המחוזי בירושלים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת משפחתו של בן יצחק, באופן תמוה לא הגישה הפרקליטות ערעור על הזיכוי. עוד טוענים בני המשפחה שהחקירה נעשתה ברשלנות, שהייתה התערבות בוטה מצד החוקרים, שחולצה מגואלת בדם נעלמה מתיק החקירה ושהעדים שינו את עדותם. אחת הראיות המרכזיות בתיק הייתה תיעוד במצלמות אבטחה, שבו נראים מור ודדון נאבקים, עד למותו של מור. התיעוד נפסק למשך 19 שניות וכאשר מתחדש, נראה בן מור שוכב על הקרקע ומסביבו אנשים המנסים להגיש לו עזרה. דדון טען כי בפרק הזמן הזה הגיח בן יצחק מן הצד ודקר את מור. העדים אמרו כי מור נדקר על ידי אדם העונה לתיאורו של דדון, אך במשפט נסוגו מעדות זו. נוסף על כך, ל', חברתו של דדון שהייתה במקום במהלך הקטטה, סיפרה לחברתה כי דדון הוא שדקר את מור ולחץ עליה להפליל את בן יצחק. מתמחה בפרקליטות ששמע את השיחה במקרה דיווח על כך ול' זומנה לחקירה נוספת וסיפרה שדדון הוא שהרג את מור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"יש לכם קלף מנצח, פישר עוד עצור"

בהקלטות שהגיעו לידי וואלה!NEWS נשמעת שיחה בין בת דודתו של בן יצחק לבין חוקר במשטרה. הקלטת השיחה שהגיעה לידי מח"ש תועדה עוד בתחילת פרשת פישר, לאחר שהוא נעצר בחשד לקבלת שוחד מיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן. בשיחה נשמע חוקר המשטרה רומז למעורבותו של שטיין בזיכויו של דדון.

החוקר: ראית מה הולך שם, אני יודע מה הולך שם, הם (מח"ש – י"א) לא מודעים לסיפור הזה.

בת הדודה: ספציפית שמעתי סיפור על שופט מורשע בתיק פלילי.

החוקר: לכו, מה יותר פשוט מזה? לכו ספרו את הסיפור שלכם. מי היה מפקד המרחב אז? שטיין. הוא בסיפור עם פישר גם ככה. שווה לבדוק את זה.

בת הדודה: והוא היה מפקד המרחב בתקופה ההיא?

החוקר: הוא היה מפקד המרחב בתקופה ההיא.

בת הדודה: אז אני עכשיו מנסה לבנות משהו ללכת איתו.

החוקר: בסדר, אז ללכת לשם, להגיד שמעו היה לנו סיפור, עו"ד פישר ייצג את החשוד השני, לא נשמע לי הגיוני שצד אחד יוצא זכאי והשני מורשע. שכל הראיות מצביעות על השני כדוקר. היה פה קצין משטרה.

ניצב ברונו שטיין חשוד בשיבוש החקירה נגד רונאל פישר. מערכת וואלה!
ברונו שטיין במשרדי מח"ש, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!

בהמשך נשמע החוקר אומר לבת הדודה כי "הראיות בתיק הזה נעלמו". החוקר התייחס גם לשינוי בגרסה של אחד העדים: "לנו הוא סיפר גרסה אחת ובבית המשפט הגרסה שונה לגמרי ממה שסיפר לנו במהלך החקירה". לאחר מכן סיפר החוקר על הדינמיקה בין שטיין לבין מפקד אגף החקירות דאז ומפקד ימ"ר מרכז היום, מוטי אדרעי, שניהל את חקירת הרצח של מור. "אדרעי מחויב דיווח לברונו שטיין", אמר החוקר. "מוטי אדרעי לא קשור לפרשה, הוא תחת שטיין".

בת הדודה: הסירחון שלו לא נגמר.

החוקר: בדיוק. שיבדקו את זה. הייתי בטוח שיביאו אותי לחקירה.

בת הדודה: תודה.

החוקר: תלכו עכשיו, יש לכם קלף מנצח בשבילכם, כי פישר עוד עצור.

ברונו שטיין סירב להגיב לפניית וואלה!NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully