וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 שנות מאסר לדוקר החייל במועדון בירושלים

30.4.2014 / 11:56

נחום בן יצחק, שהורשע בהריגת החייל איציק מור בפתח המועדון "ואן גוך" שבבירה, ישלח למאסר ממושך וישלם רבע מיליון שקלים כפיצוי. אביו של מור: "הוא ישתחרר ובטח ירצח שוב"

צילום: יאיר אלטמן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) 13 שנות מאסר על נחום בן יצחק, שהורשע בהריגת החייל איציק מור במהלך קטטה מחוץ למועדון "ואן גוך" בירושלים ב-2009. פרט לעונש המאסר, יפצה בן יצחק את אביו של הנרצח ביותר מרבע מיליון שקלים, וישלם 30 אלף שקלים לנפגע השני בקטטה. אלא שאת משפחתו של ההרוג העונש הזה אינו מספק.

"העונש הזה הוא לא עונש חמור", אמר אביו של מור, דני, אחרי מתן גזר הדין. "יורידו לו מזה שליש, יעשו לו התנהגות טובה. שבע-שמונה שנים, הוא בחוץ. אני מבטיח לך שהוא ירצח עוד אחד". אחיו כפיר הוסיף שבמשפחה ציפו שזה יהיה תיק של רצח. "אמרנו 'אם כבר הריגה' שהעונש המרבי זה הוא 20 שנה – אז תהיה חצי נחמה, ושישלם את המחיר המלא על המעשים שהוא עשה. עצוב לנו שזה לא התקבל כך. המערכת עושה פה צחוק, צדק אין פה", אמר.

עוד על תופעת הדקירות
בסוף השבוע: ארבעה צעירים נדקרו בקטטות ברחבי הארץ
"דיברת לא יפה": שיחת הווטסאפ שהובילה לדקירת בן ה-14
הוארך מעצר החשוד ברצח יפתח גריידי: "היו לו דברים לסדר"

נחום בן יצחק, הורשע בהריגת חייל במועדון. ינואר 2014. יאיר אלטמן,
13 שנים בכלא ופיצוי כספי לנפגעים. בן יצחק/יאיר אלטמן

עו"ד ארז פדן מהפרקליטות התייחס אף הוא לעונש שנגזר על בן יצחק וציין כי בית המשפט לא קיבל את הבקשה להטיל עונש חמור יותר, שצריך היה "לבטא את חומרת התופעה של סכינאות ברברית". עם זאת, לדבריו "גזר הדין מעביר מסר ברור לסלידה של החברה מהתופעה. בשבוע בו אנחנו מעלים על נס את קדושת החיים בין יום זיכרון ליום זיכרון, גזר הדין מדגיש את החומרה שבלקיחת חיים סתמית על ויכוח במועדון".

בתגובה לרצף המקרים של דקירות במועדונים אמר עו"ד פדן כי "הציבור מצפה ממערכת אכיפת הדין להגיב בצורה הכי קשה שיש ביחס לתופעה, כך עשינו וכך נמשיך לעשות". הוא סיכם כי הפרקליטות תלמד את גזר הדין ותבחן אפשרות לערער.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מור נדקר אחרי ריב בין שתי בחורות

האירוע האמור קרה באוקטובר 2009 במרכז הבירה, בעקבות מריבה אלימה של שתי נערות ברחבת הריקודים של המועדון. חבריהם של הנערות נחלצו לעזרתן, ואז החל ביניהם ויכוח. כל המעורבים יצאו מחוץ למועדון, שניים מהם שלפו סכינים, דקרו את מור בצווארו וכן את בן דודו שהיה עמו ונמלטו לכיוון מעלה אדומים, שם הם מתגוררים. מור, שהיו בן 20 במותו ושירת באוגדת איו"ש, נפצע אנושות וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו בבית החולים הדסה עין כרם.

בן דודו נפצע באורח קל עד בינוני. בן יצחק נמלט מהמשטרה והסתתר כחודשיים בצפון הארץ. לאחר מכן הסגיר עצמו באמצעות אביו למשטרה.

בינואר השנה הורשע בן יצחק בהריגה. הנאשם השני, אוהד דדון, שהואשם אף הוא בהריגה ושיוצג בידי עו"ד רונאל פישר ונטלי שטרול, זוכה באותו דיון מכל אשמה - פסיקה שהיא חריגה יחסית כאשר שניים נאשמים בביצוע בצוותא. בעקבות הזיכוי התפתח עימות קולני ואלים בין משפחות הנרצח והמזוכה. בני המשפחות החליפו מהלומות והשליכו חפצים באוויר. מאבטחי בית המשפט המחוזי הפרידו בין הנצים ועיכבו את המעורבים בקטטה.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully