וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעוני שב ללשכתו, והתקבל בסוכריות: "ששונאיו יבינו - הוא ראש העיר שלנו"

19.5.2016 / 10:55

ארבעה חודשים אחרי שהורחק בשל חשד לעבירות מין ושוחד, שב ראש עיריית אשקלון ללשכתו משום שהמדינה לא עמדה בלו"ז להגשת כתב אישום נגדו. הוא זכה לקבלת פנים אוהדת ברובה, אך יש שהתרעמו: "חוזר במקום להשעות את עצמו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני חזר הבוקר (חמישי) ללשכתו לאחר ארבע חודשים של הרחקה מבניין העירייה. זאת בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי מרכז אתמול, שאישר את ההסכם בין נציגי המשטרה לסנגורו של שמעוני, שלפיו הוא יוכל לשוב לעבודתו, אך בתנאים מגבילים מחמירים. בין היתר, שמעוני לא יוכל לעסוק בנושאי תכנון ובנייה, לא יכהן כחבר בוועדות של מועצת העיר ולא יפעיל כל סמכות בנושאי כוח אדם.

רוב עובדי העירייה קיבלו את פניו של שמעוני באהדה עם שובו, וטענו שהגיע הזמן שראש העירייה יחזור לתפקידו. "ברור מאליו שמקומו הטבעי הוא בקומה הרביעית. מבלי להיכנס לחשדות המשטרה, העיר זקוקה לראש עיר בתפקיד מלא ולא לראש עיר נבצר", אמר אחד העובדים.

עוד על איתמר שמעוני:
המדינה ערערה על חזרת שמעוני לעירייה: "יש עשרות אלפי הקלטות"
ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני יועמד לדין בגין עבירות מין ושוחד
"שמעוני הפעיל מערכת כספים מסועפת, מי שלא התיישר איתו בעירייה - פוטר"

"הכול עשו לו בגלל קנאה"

אסתר גניש הגיעה הבוקר לכניסה לעירייה כשבידיה סוכריות. "אנחנו מאוד שמחים שהוא חזר. הגיע הזמן, הוא דאג לעיר ופיתח את אשקלון. הכול עשו לו בגלל קנאה, אבל הם לא יצליחו. אנחנו אוהבים אותו מאוד". משה בוטח הגיע עם אשתו לקבל את פניו של שמעוני. "באנו לקבל אותו ולברך אותו לרגל חזרתו. שכל שונאיו יבינו שהוא ראש העיר שלנו. אנחנו גאים בו ומקווים שכל הפרשה הזאת תהיה מאחוריו".

מנגד, היו בין העובדים כאלה שהתנגדו לחזרתו של שמעוני בצל העבירות החמורות המיוחסות לו והתרעמו על כך שלא השעה את עצמו עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדו. "ראש העיר חוזר לבניין העירייה במקום להשעות את עצמו עד לבירור החשדות הכבדים שנגדו", מסר אחד העובדים.

איתמר שמעוני ביום בו השתחרר ממעצר בית 1 פברואר 2016. שי מכלוף
שמעוני עם שחרורו ממעצר, פברואר/שי מכלוף

שמעוני הורחק מעיריית אשקלון בינואר, לאחר שנעצר בחשד לעבירות שחיתות ומין, ובהן אונס, על סמך תלונות של שלוש נשים נגדו. על פי החשד, שמעוני שילם לשלוש הנשים דמי שתיקה של יותר ממיליון שקלים במשך שנה, בזמן כהונתו כראש עיר. לטענת המשטרה, מקורביו של שמעוני הם ששילמו את הכספים לנשים. "את הסכמי התשלום מימן שמעוני מכספי שוחד שלקח לכיסו מקבלנים בעלי אינטרס באשקלון, במסגרת מערכת מסועפת של העברות כספים. בתמורה לכספים ששימשו את המשיב לצורך הסכמי התשלום, העניק שמעוני טובות הנאה מכוח משרתו כראש העיר", מסרו.

לפני כחודש האריך בית משפט השלום בראשון לציון את הרחקתו של שמעוני מלשכתו לצורך הגשת כתב אישום נגדו. השופט רפי ארניה אמר בפסיקתו כי "החקירה התקדמה באופן משמעותי ביותר וגובשה למסמך ברור אשר עשוי להוות בסיס להשעייתו של החשוד". עם זאת, נקבע אז כי אם בתוך חודש לא יוגש כתב אישום נגד החשוד, יוסרו המגבלות והוא יוכל לחזור לעבודתו. בשבוע שעבר החליט בית המשפט לאפשר לשמעוני לשוב לתפקידו מאחר שהמדינה התקשתה לעמוד בלוח הזמנים להגשת כתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully