וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמעוני הפעיל מערכת כספים מסועפת, מי שלא התיישר איתו בעירייה - פוטר"

10.3.2016 / 15:21

בית המשפט דחה את ההחלטה על ערעורו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, שחשוד באונס ובקבלת שוחד והורחק השבוע מלשכתו עד חודש יולי. נציגת המשטרה טענה: "היקף מערכת מנגנון השוחד – עצום". פרקליטו: "יש אירועים בפורים וביום השואה שמצריכים את עבודתו"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

בית משפט השלום בראשון לציון דחה היום (חמישי) את ההחלטה על ערעורו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, שחשוד באונס ובקבלת שוחד, והשאיר על כנו את הרחקתו מהעירייה עד חודש יולי. ההחלטה בנדון נדחתה למועד אחר. לטענת נציגת המשטרה, "היקף מעשיו של שמעוני הוא עצום". במהלך הדיון היא חשפה כי שמעוני קיבל מכתבים משתי נשים, שדרשו כספים בטענה כי האחרון ביצע בהן עבירות מין.

לפי המשטרה, שמעוני והנשים הגיעו להסכמה כי ראש העיר ישלם להן מיליון שקלים. שמעוני התקשה לגייס את הכספים, טוענים במשטרה, ולכן נעזר באחיו עופר שמעוני ובחברו הקרוב איש העסקים משה פונטה, ויחד עם הקימו מערכת גיוס והעברת כספים מסועפת, שמטרתה להסוות את מקורם. בגין פעילות זו מייחסים במשטרה לשלושת החשודים עבירות של חוק איסור הלבנת הון.

המערכת כללה אנשים נוספים בעירייה. כך, למשל, מנכ"ל העירייה חיים סופר טוען שהלווה 200 אלף שקלים לפונטה עקב "בעיות אישיות" – שהתברר כי לא היו קיימות.

לקריאה נוספת:
"דמי שתיקה של מיליון שקל": מסתמן - המשטרה תמליץ על אישום נגד שמעוני
פרשת שמעוני פילגה את אשקלון: "חייב לפנות מקומו" מול "תרם רבות"
שמעוני כוכב עליון: ראש העיר שוחרר ממעצר בית - היישר לזרועות התושבים

שיחה של מתלוננת נגד איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון, עם חברתה. צילום מסך
נעזר בחברו הטוב ואחיו. שמעוני/צילום מסך

נציגת המשטרה הוסיפה כי שמעוני הילך אימים על סביבת עבודתו הקרובה. "הוא ערך הסכמי הלוואה פיקטיביים, והאח עופר שמעוני הפעיל עסקי תיווך פיקטיביים. קיימת התאמה בין סכומים ומועדים שהתקבלו לשוחד - להעברת הסכום. בתמורה, שמעוני קידם את אותם קבלנים בעירייה. היקף המעשים הוא עצום. יש אמצעים רבים ששימשו אותו למנגנון השוחד הזה. ראש העיר ומנכ"ל העירייה לא היססו להוציא מכתבי הפיטורים לאלו שלא התיישרו על פי דרישותיהם". על פי נציגת המשטרה, "אם זו הייתה פרשה קטנה, כתב אישום כבר היה מוגש".

בא כוחו של שמעוני, עורך הדין ירון לונדון, דחה את הטענות. "הדברים לא ברורים לי: למה אין פה כתב אישום? המשיב כופר בכל האשמות. יותר מזה, הארכות מעצר ראשונות היו על אונס; למיטב ידיעתי אין מתלוננת אחת, יש הסקת מסקנות, אבל אין פה מתלוננת אחת. איך ישנן התפתחויות?", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עו"ד של שמעוני: "ראש עיר זה אחד התפקידים המשמעותיים, זה לא פייר כלפי התושבים"

לדבריו, ההצעה להרחיק את שמעוני מהעירייה היא "חסרת תקדים - הן מהבחינה המשפטית והן מבחינה חברתית. אין תקדים לבקשה לאסור על עיסוקו של נבחר ציבור לפני הגשת כתב אישום. אנחנו טוענים כי לבית המשפט אין סמכות לאסור עיסוק טרם הגשת כתב אישום". זאת ועוד, טען, המפסידים הם תושבי אשקלון. "עירייה לא יכולה להתנהל ארבעה חודשים ללא ראש עיר. ניהול עיר זה אחד התפקידים המשמעותיים ביותר, זה לא פייר כלפי התושבים".

עו"ד לונדון נימק את התנגדותו לאיסור על שמעוני לחזור ללשכה: "ישנם אירועי פורים, יום הזיכרון, יום העצמאות, יום השואה - אירועים שמצריכים שראש העיר יהיה מעורב בהם. צריך להיכנס לפרופורציה. כרגע אין אפילו סגן בשל אירועים אישיים".

חשד: קבלנים שתמכו בראש עיריית אשקלון קיבלו בתמורה טובות הנאה; 4 בכירים נעצרו. צילום מסך
"החלטה חסרת תקדים". עיריית אשקלון/צילום מסך

לפי המסתמן, המשטרה תמליץ להגיש כתב אישום שמעוני החשוד בעבירות של מתן שוחד ועבירות מין. לפי החשד, שמעוני שילם לנשים דמי שתיקה של יותר ממיליון שקלים במשך שנה, בזמן כהונתו כראש עיר.

לטענת המשטרה, מקורביו של שמעוני הם ששילמו את הכספים לנשים. "את הסכמי התשלום מימן שמעוני על ידי כספי שוחד שלקח לכיסו מקבלנים בעלי אינטרס באשקלון, במסגרת מערכת מסועפת של העברות כספים. בתמורה לכספים ששימשו את המשיב לצורך הסכמי התשלום, העניק שמעוני טובות הנאה מכוח משרתו כראש העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully