וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת שמעוני פילגה את אשקלון: "חייב לפנות מקומו" מול "תרם רבות"

7.3.2016 / 0:09

תושבי העיר נחלקו לשני מחנות נוכח החשדות בגין עבירות מין ושוחד נגד ראש העירייה. "כל אלו ששמחים לאידו יאכלו את הכובע בקרוב", אומרים תומכיו, בעוד מתנגדיו גורסים כי "לא ראוי שיכהן בתפקידו". אחרים מתעניינים בעיקר בהשפעה על העיר: "היא יצאה להפסקת פרסומות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

(ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני שוחרר ממעצר בית, לפני כחודש)

תושבי עיריית אשקלון התפלגו לשני מחנות על רקע פרשת השחיתות והמין שבה מעורב ראש העיר איתמר שמעוני. לאחר שהמשטרה הגישה אתמול (ראשון) בקשה להרחקתו לצמיתות מלשכת העירייה, חלקם התנגדו למהלך בעוד אחרים צדדו בו והחלו לחשב מתי יגיע קץ הקריירה של שמעוני. "כל אלו ששמחים עכשיו לאידו יאכלו את הכובע בקרוב", אמרו תומכיו.

מנגד, חברי האופוזיציה ניסו לשמור על גישה ממלכתית במליאת העירייה והביעו אמון ברשויות החוק ותקווה כי "יעשו את עבודתן נאמנה". ד"ר ריקי שי, חברת אופוזיציה, אמרה כי "הציבור באשקלון צריך שהעננה הזאת תוסר, כדי שיחזרו להאמין ברשות ובמנהיגי הציבור בעיר".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חשד: עובד בבתי המשפט הדליף מידע מחקירת פרשת איתמר שמעוני
שמעוני כוכב עליון: ראש העיר שוחרר ממעצר בית - היישר לזרועות התושבים
ראש העיר אשקלון החשוד באונס שוחרר למעצר בית: "רוצה לאשתי וילדיי"

שיחה של אחת המתלוננות נגד איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון, עם חברתה. ספק 500
"לא ראוי שיהוו דוגמה לבני נוער". שמעוני/ספק 500

רבים מהתושבים חשים כי פרשת שמעוני והרחקתו מניהול העירייה פגעו באופן קשה בהתפתחות אשקלון. "העיר אשקלון יצאה לפרסומות מרגע שהחקירה הפכה לגלויה", אמר תושב העיר רן ידעי, והוסיף: "בשונה מתקופות אחרות, הנהלת העיר פעלה למען התושבים בכל שעות היממה, ועובדי העירייה העסוקים, שעברו ממשימה למשימה, היו בולטים מאוד".

ידעי ביקש להבהיר כי "התושבים רוצים התנהלות תקינה ואין כאן שום שאלה". עם זאת, ציין כי "מאז פרסום הפרשה, ניתן להבחין כי העיר האטה ואולי אף כמעט עצרה את התפתחותה בכמה תחומים שהיו בטיפולו של ראש העירייה. חשוב לוודא שהחוק נשמר בכל רשות ציבורית, אך חשוב גם לוודא ששומרים על פרופורציות ולא פוגעים בעיר. אפשר לזקוף לזכות שמעוני את קידומם של כמה תחומים שהוזנחו כאן שנים, וקשה להתעלם מהעשייה הגדולה שהתרחשה כאן בתקופה קצרה". לבסוף הביע תקווה כי "אשקלון תחזור לאותה התנופה במהרה".

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני שוחרר ממעצר בית: "סומך על רשויות החוק". שי מכלוף
שמעוני ותושב אוהד לאחר שחרורו ממעצר בית, לפני כחודש/שי מכלוף

מצדו השני של המתרס ניצבת אביבית סימני, יו"ר ועד ההורים העירוני באשקלון, שסבורה כי שמעוני חייב "לפנות את מקומו מיד". סימני הביעה צער על הסבל שנגרם למשפחת שמעוני, והוסיפה כי "בלי קשר לחשדות לגבי שוחד, לא ראוי שראש עיר בעל מוסר ירוד כל כך יכהן בתפקידו, ובטח לא ראוי שיהווה דוגמה לבני הנוער בעיר".

סימני טענה כי שמעוני "נתפס פעמים רבות בשקר, וגם כשנשאל על הנושא לא השיב בכנות. הוא פגע אנושות באמון הציבור ובאמון העובדים תחתיו, בטח כששילם לשם הסתרת ראיות". עוד הוסיפה כי "מיתוג העיר אשקלון היה אחד ממטרותיו של ראש העיר והוא בהחלט שם אותה על המפה – אבל בצד הלא נכון".

לדבריה, "יחסיו עם העובדים בעירייה היה רע ואיבדנו לא מעט אנשים טובים, משום שהם לא קיבלו את התנהגותו כשחשב שיש לו 'מנדט על השכל'. אני יכולה בהחלט לומר 'ברוך שפטרנו' מאיש כזה, ומקווה שאנשים טובים בעיר ישכילו להוביל אותה לדרך חדשה".

"שמעוני וחבריו נאחזים בקרנות המזבח"

חבר המועצה שלמה כהן טען כי בקשת המשטרה להרחיק את שמעוני מהעירייה לצמיתות היא "חסרת תקדים", וזאת נוכח "מעשים קיצוניים בחומרתם המיוחסים לשמעוני ולחבר מרעיו". כהן הוסיף כי "בניגוד לציבור הרחב שהלך שולל במשך שנים אחר מערכת יחצנ"ים משומנת היטב, אני וחבריי באופוזיציה לא מופתעים כלל מהמעשים שיוחסו לו עד כה על ידי המשטרה והפרקליטות".

לטענתו, "די במה שפורסם כדי להצדיק את הרחקתו מהעירייה לצמיתות. כל נורמה בסיסית היה בה כדי לחייב את התפטרותם של שמעוני וחבריו לאלתר. תחת זאת, הם מעדיפים להיאחז בקרנות המזבח. בעקבות עמדת המשטרה, אנו מקווים שמועצת העיר תפעל בהקדם להרחקתו של שמעוני עד למשפט".

עו"ד ירון לונדון המייצג את שמעוני התייחס לבקשת המשטרה ומסר: "קיבלנו את הבקשה ואנחנו נגיב במקום הראוי לכך - בבית המשפט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"די במה שפורסם כדי להרחיקו מהעיריי". עיריית אשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהבקשה להרחקתו עלה כי מסתמן שהמשטרה תמליץ להגיש כתב אישום נגד שמעוני בגין עבירות של מתן שוחד ושחיתות. עוד עלה מהמסמך כי שמעוני שילם לנשים דמי שתיקה של יותר ממיליון שקלים בתקופה של שנה, בזמן כהונתו כראש עיר.

לטענת המשטרה, מקורביו של שמעוני הם ששילמו את הכספים לנשים. "את הסכמי התשלום מימן שמעוני על ידי כספי שוחד שלקח לכיסו מקבלנים בעלי אינטרס באשקלון, במסגרת מערכת מסועפת של העברות כספים. בתמורה לכספים ששימשו את המשיב לצורך הסכמי התשלום, העניק שמעוני טובות הנאה מכוח משרתו כראש העיר", נכתב בבקשת המשטרה.

(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully