וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ערערה על חזרת שמעוני לעירייה: "יש עשרות אלפי הקלטות"

שעה לפני חזרת ראש עיריית אשקלון לתפקיד, הוגש ערר על ההחלטה להשיבו כי המדינה לא עמדה בזמני החקירה, בשל היקף חומרי החקירה הרחב, שלא מאפשר לקצר את זמניה

צילום: מאצ'י הוף

(הרחקתו של שמעוני מהעירייה לפני כחודש)

המדינה הגישה הבוקר (שני) ערר על חזרתו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני לתפקידו בזמן שמתנהלת נגדו חקירה בגין עבירות שחיתות ומין ובכך מנעה את חזרתו. בית המשפט החליט לאפשר לשמעוני לשוב לתפקידו מאחר שהמדינה התקשתה בעמידה בלוחות זמני החקירה לקראת הגשת כתב האישום נגדו. בערר, טענה המדינה כי מדובר בהיקף חקירה גדול מאוד, "הכולל עשרות אלפי האזנות סתר, לכן לא ניתן להשלים הגשת כתב אישום בתוך כחודש".

המדינה דרשה להאריך את הרחקתו מהעירייה בחודשיים, עד 19 ביולי. עד להחלטת בית המשפט, הסכים סניגורו של שמעוני, עו"ד אשר אוחיון, כי מרשו לא ישוב לעירייה.

עוד בנושא:
"שמעוני הפעיל מערכת כספים מסועפת, מי שלא התיישר איתו בעירייה - פוטר"
פרשת שמעוני פילגה את אשקלון: "חייב לפנות מקומו" מול "תרם רבות"
"דמי שתיקה של מיליון שקל": מסתמן - המשטרה תמליץ על אישום נגד שמעוני

שיחה עם מוקד התפילות למען איתמר שמעוני. דוד קורן
המדינה דרשה להרחיקו לחודשיים נוספים. שמעוני/דוד קורן

לפני כחודש האריך בית משפט השלום בראשון לציון את הרחקתו של שמעוני מלשכתו לצורך הגשת כתב אישום בגין עבירות מין. השופט רפי ארניה אמר בפסיקתו כי "החקירה התקדמה באופן משמעותי ביותר וגובשה למסמך ברור אשר עשוי להוות בסיס להשעייתו של החשוד". עם זאת, נקבע אז כי אם בתוך חודש לא יוגש כתב אישום נגד החשוד, יוסרו המגבלות והוא יוכל לחזור לעבודתו.

לפי החשד, שמעוני שילם לנשים דמי שתיקה של יותר ממיליון שקלים במשך שנה, בזמן כהונתו כראש עיר. לטענת המשטרה, מקורביו של שמעוני הם ששילמו את הכספים לנשים. "את הסכמי התשלום מימן שמעוני על ידי כספי שוחד שלקח לכיסו מקבלנים בעלי אינטרס באשקלון, במסגרת מערכת מסועפת של העברות כספים. בתמורה לכספים ששימשו את המשיב לצורך הסכמי התשלום, העניק שמעוני טובות הנאה מכוח משרתו כראש העיר".

חשד: קבלנים שתמכו בראש עיריית אשקלון קיבלו בתמורה טובות הנאה; 4 בכירים נעצרו. צילום מסך
לא חוזר בינתיים. עיריית אשקלון/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully