וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני יועמד לדין בגין עבירות מין ושוחד

10.4.2016 / 16:55

במסגרת בקשת המשטרה להרחיק את שמעוני מהעירייה ל-90 יום נוספים, החליטו בפרקליטות להגיש כתב אישום בגין עבירות מין ושוחד. זאת, בכפוף לשימוע בתוך שלושה חודשים

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) כי תגיש כתב אישום נגד ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני על עבירות מין ושוחד, בכפוף לשימוע בתוך 90 יום. הודעת הפרקליטות היא חלק מבקשת המשטרה היום מבית משפט השלום בראשון לציון, להרחיק את שמעוני ל-90 יום מלשכת העירייה.

בבקשה נכתב כי כבר הוכנה טיוטה של כתב האישום, שיוצג לבית המשפט בדיון שייערך בעניין, וכי יש חשד סביר להרשעה. המשטרה ציינה זאת כדי להוכיח את נחיצות הרחקתו של שמעוני ואת ההתקדמות בחקירה.

בא כוחו של שמעוני, עו"ד ירון לונדון, מסר בתגובה: "מדובר בבקשה לאסור על מר שמעוני לשמש כראש עיר עד לקיום שימוע בפרקליטות בעניינו. עמדתנו היא כי היות שלא הוגש כתב אישום, וספק אם יוגש, הרי שאין מניעה לאפשר למר שמעוני לחזור לתפקידו כראש עיר. אנו נציג בפני בית המשפט את עמדתנו זו ואנו מאמינים שכפי שהיה בדיון הקודם בעניין זה, גם הפעם בית המשפט יהיה קשוב ויקצר את התקופה המבוקשת, ואף יאפשר למר שמעוני לשוב לתפקידו בהקדם".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: עובד בבתי המשפט הדליף מידע מחקירת פרשת איתמר שמעוני
אחת המתלוננות על איתמר שמעוני: "נגעלתי ממנו, הוא היה דוחה"
בתוך שעה: רוכב אופניים בן 10 וגבר בן 46 נהרגו בתאונות דרכים

בית המשפט הותיר על כנו את הרחקת ראש עיריית אשקלון מעבודתו. יותם רונן
המשטרה המליצה להעמיד לדין. שמעוני בדיון בבית המשפט, בחודש שעבר/יותם רונן

בחודש שעבר המליצה המשטרה להגיש כתב אישום, והגישה לבית משפט השלום בראשון לציון בקשה להרחקתו של שמעוני לצמיתות מלשכת העירייה, אולם נענתה חלקית. מהמסמך שהגישה המשטרה עולה כי שמעוני שילם לנשים דמי שתיקה של יותר ממיליון שקלים בתקופה של שנה, בזמן כהונתו כראש עיר.

לטענת המשטרה, מקורביו של שמעוני הם ששילמו את הכספים לנשים. "את הסכמי התשלום מימן שמעוני על ידי כספי שוחד שלקח לכיסו מקבלנים בעלי אינטרס באשקלון, במסגרת מערכת מסועפת של העברות כספים. בתמורה לכספים ששימשו את המשיב לצורך הסכמי התשלום, העניק שמעוני טובות הנאה מכוח משרתו כראש העיר".

שמעוני נעצר בחודש ינואר בתום חקירה סמויה, בחשד לעבירות מין, בהן שוחד וקבלת שוחד. מיוחסות לו בין היתר עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, מעשים מגונים, הטרדה מינית ושיבוש הליכי חקירה. על פי החשד, שלוש המתלוננות קיבלו דמי שתיקה מקבלנים המקורבים לשמעוני כדי שלא יתלוננו על ראש העיר. בתמורה לעזרה מאותם אנשי עסקים, שמעוני אישר להם לכאורה היתרי בנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully