וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: הרחקת שמעוני מעיריית אשקלון תוארך בחודש

13.4.2016 / 17:30

בתום דיון שנערך בעניינו של ראש העירייה, נעתר בית המשפט באופן חלקי לבקשת המשטרה להארכת ההרחקה. עם זאת, אם בתוך חודש לא יוגש כתב אישום נגד החשוד, יוסרו המגבלות ושמעוני יוכל לשוב לעבודתו

צילום: מאצ'י הוף

(דיון בהארכת הרחקתו של איתמר שמעוני, מרץ האחרון)

בית משפט השלום בראשון לציון קבע היום (רביעי) כי הרחקתו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני מלשכתו תוארך בחודש, לצורך הגשת כתב אישום בגין עבירות מין. השופט רפי ארניה אמר בפסיקתו כי "החקירה התקדמה באופן משמעותי ביותר וגובשה למסמך ברור אשר עשוי להוות בסיס להשעייתו של החשוד". עם זאת, נקבע כי אם בתוך חודש לא יוגש כתב אישום נגד החשוד, יוסרו המגבלות והוא יוכל לחזור לעבודתו.

רב-פקד ליאת שניידר מהיחידה הארצית לחקירות הונאה אמרה בדיון בעניינו של שמעוני כי גובשה כמעט כל מסכת הראיות בתיק, ובתוך חודש יוגש כתב חשדות לפני הגשת כתב אישום. לדבריה, יש ראיות לכאורה שיש יותר מסיכוי סביר להרשעה.

בקשת המשטרה להארכת תנאי הרחקתו של שמעוני הוגשה לפני שלושה ימים, ובמקביל הודיעה הפרקליטות כי תגיש כתב אישום נגד שמעוני בגין עבירות מין ושוחד, בכפוף לשימוע בתוך 90 יום. בתום הדיון נעתר השופט ארניה לבקשת המשטרה להארכת ההרחקה באופן חלקי. זאת, לדבריו, "לנוכח האיזונים הנדרשים לצורכי החקירה ומאידך האינטרסים הציבוריים המתבטאים בכך שעיר בישראל מתנהלת ללא ראש עירייה".

לקריאה נוספת:
ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני יועמד לדין בגין עבירות מין ושוחד
"שמעוני הפעיל מערכת כספים מסועפת, מי שלא התיישר איתו בעירייה - פוטר"
פרשת שמעוני פילגה את אשקלון: "חייב לפנות מקומו" מול "תרם רבות"

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני שוחרר למעצר בית. שלומי גבאי
המשטרה ביקשה להאריך את הרחקתו מהעירייה. שמעוני/שלומי גבאי

במסגרת הבקשה, נדרש שמעוני שלא לבוא במגע עם עדי תביעה פוטנציאליים ועם נשים שלפי החשד ביצע בהן עבירות מין. כמו כן שמעוני נדרש שלא ליצור קשר עם הקבלנים שעל פי החשד העבירו לו כספים ששימשו כדמי שתיקה עבור אותן נשים.

בחודש שעבר המליצה המשטרה להגיש כתב אישום נגד שמעוני. היא מסרה לבית משפט השלום בראשון לציון בקשה להרחקתו לצמיתות מלשכת העירייה, אולם נענתה חלקית. מהמסמך שהגישה המשטרה עולה כי שמעוני שילם לנשים דמי שתיקה של יותר ממיליון שקלים בתקופה של שנה, בזמן כהונתו כראש עיר.

לטענת המשטרה, מקורביו של שמעוני הם ששילמו את הכספים לנשים. "את הסכמי התשלום מימן שמעוני באמצעות כספי שוחד שלקח לכיסו מקבלנים בעלי אינטרס באשקלון, במסגרת מערכת מסועפת של העברות כספים", טענה המשטרה. "בתמורה לכספים ששימשו את שמעוני לצורך הסכמי התשלום, הוא העניק טובות הנאה מכוח משרתו כראש העיר".

בית המשפט הותיר על כנו את הרחקת ראש עיריית אשקלון מעבודתו. יותם רונן
על פי החשד, שילם לנשים דמי שתיקה של יותר ממיליון שקלים. שמעוני בבית המשפט/יותם רונן

שמעוני נעצר בחודש ינואר בתום חקירה סמויה, בחשד לעבירות מין, שוחד וקבלת שוחד. מיוחסות לו בין היתר עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, מעשים מגונים, הטרדה מינית ושיבוש הליכי חקירה. על פי החשד, שלוש המתלוננות קיבלו דמי שתיקה מקבלנים המקורבים לשמעוני כדי שלא יתלוננו על ראש העיר. בתמורה לעזרה מאותם אנשי עסקים, שמעוני אישר להם לכאורה היתרי בנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully