וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: קצב ערער על ההחלטה לא לנכות שליש מעונשו

19.5.2016 / 11:43

באי כוחו של הנשיא לשעבר ביקשו בתחילת השבוע ארכה מבית המשפט כדי לשכנע אותו לחזור בו מהחלטתו לא לערער על קביעת ועדת השחרורים. לבסוף הוא החליט להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בלוד

עריכה: ניר חן

הנשיא לשעבר משה קצב הגיש היום (חמישי) ערעור על החלטת ועדת השחרורים לא לנכות שליש ממאסרו. היום הוא היום האחרון שבו יכול קצב לערער על ההחלטה, לאחר שקיבל ארכה לבקשת פרקליטיו.

המועד האחרון להגשת הערעור היה למעשה ביום ראשון, אולם לטענת עורכי דינו של קצב, הוא החליט ברגע האחרון ובניגוד לעצתם שלא לערער על ההחלטה ולא להגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, אף שהייתה בקשה לערעור מוכנה. זאת בשל תשישותו ומצבו הנפשי שהתערער מאז נדחתה בחודש שעבר בקשתו לנכות שליש ממאסרו, בין היתר משום לא הביע חרטה ולא קיבל אחריות על מעשיו.

כמו כן, ביום ראשון שעבר הגיש קצב בקשת חנינה עדכנית לנשיא המדינה ראובן ריבלין. באי כוחו של הנשיא לשעבר מסרו כי הנימוק לבקשה הוא הידרדרות קיצונית במצבו הנפשי. מבית הנשיא נמסר כי כנהוג בעניין כל בקשת חנינה, היא הועברה לטיפולה של הלשכה המשפטית במשכן.


עוד על קצב:
ריבלין: "אשקול את בקשת החנינה של קצב כמו כל בקשה אחרת"
קצב חגג פסח עם משפחתו: "ראו אכזבה על פניו"
יחכה לחנינה או יגיע עד לבג"ץ? אלה האפשרויות העומדות בפני קצב

משה קצב יוצא מכלא מעשיהו לחופשת חג,  22 באפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
קצב ביציאתו לחופשה מהכלא, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

בעקבות החלטת קצב ברגע האחרון, ביקשו בא כוחו של הנשיא לשעבר ארכה מבית המשפט המחוזי מרכז באישור הפרקליטות על מנת לשכנע את לקוחם בכל זאת להגיש ערעור על החלטת הוועדה. בית המשפט נעתר לבקשה והאריך את המועד עד היום.

אתמול עוד אמר עורך דינו של קצב, ציון אמיר, כי טרם ברור אם קצב יחליט להגיש את הערעור. זאת בין היתר משום שהוא כפי הנראה חושש להגיע לבית המשפט במדי אסיר וכן חושש שמאמירות קשות מצד השופט אברהם טל, הדן בערעורים על ועדות שחרורים ונחשב לשופט קשה, אם יחליט לא לקבל את ערעורו. אמירות מסוג זה עלולות לפגוע בסיכויו של קצב לזכות בשחרור מוקדם בפעם הבאה שיעלה לוועדת השחרורים באוגוסט או בסיכויו לקבל חנינה מהנשיא.

(עדכון ראשון: 8:39)

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully