וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא לשעבר קצב לא יערער על ההחלטה שלא לשחררו מהכלא

15.5.2016 / 9:37

שבוע לאחר הגשת בקשת החנינה העדכנית לנשיא, הודיע קצב לפרקליטיו על החלטתו שלא לערער על סירובה של ועדת השחרורים לשחררו לאחר ארבע שנים וחצי. אחד מפרקליטיו, עו"ד ציון אמיר: "ההחלטה נעשתה בניגוד לעצתנו". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

פרקליטיו של הנשיא לשעבר משה קצב שהורשע באונס ונידון לשבע שנות מאסר הודיעו היום (ראשון) כי לבקשתו של קצב, לא יערערו על החלטת ועדת השחרורים לדחות את בקשתו לקיצור עונשו. ביום ראשון שעבר התקבלה בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה עדכנית עבור קצב. מבית הנשיא נמסר כי כנהוג לגבי כל בקשת חנינה, היא הועברה לטיפולה של הלשכה המשפטית במשכן. באי כוחו של קצב טענו כי הנימוק לבקשה הוא הידרדרות קיצונית במצבו הנפשי של מרשם.

פרקליטו של קצב, עו"ד ציון אמיר: "צר לי שמר קצב החליט בניגוד לעצתי ולעצת שאר עורכי דינו שלא לערער. הוא מרגיש שתש כוחו בכל פעם ששמו עולה בתקשורת. הוא ומשפחתו סופגים בכל פעם הכפשות והוא מרגיש שאינו מסוגל להתמודד עם זה".

עו"ד שני אילוז מצוות ההגנה של קצב אמרה לאולפן וואלה! NEWS כי "עו"ד אמיר כתב ערעור שקראתי במלואו ואותי הוא שכנע, מבינה שלבו של עו"ד אמיר הוא עם קצב כי לא יעלה על הדעת שאדם לא ישקול את כל זכויותיו המשפטיות. בערעור יש טענות נכונות וחזקות אבל קצב החליט אחרת. הוא מותש כאילו לא חלפו שנים מאז משפטו. מצבו הנפשי רעוע. זה לא פשוט להפנים החלטה כזו של ועדת השחרורים. יש כאן גם שיקולים אישיים. גם התקשורת לוקחת חלק בסאגה המטורפת סביב קצב. הוא היה משוכנע במאה אחוז שהוא עומד בכל הקריטריונים לשחרור מוקדם, והתבדינו".

משה קצב יוצא מכלא מעשיהו לחופשת חג,  22 באפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא לשעבר משה קצב יוצא לחופשה מהכלא/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

בחודש שעבר דחתה ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר (שב"ס) את בקשתו של קצב לקצר את עונשו. על קצב נגזרו שבע שנות מאסר והוא נשא כארבע שנים וחצי מהן. הוועדה התרשמה כי "האסיר תופס את עצמו כקורבן, עסוק בהאשמת גורמים חיצוניים במצבו, מתנהל עדיין בצורה כוחנית ועסוק בעצמו, בצרכיו, בהפסדיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו בלבד. גם לאור שאלות הוועדה, לא הביע האסיר חרטה ו/או אמפתיה כלפי נפגעות העבירה, אלא חזר וציין את המחיר הכבד שהוא שילם ומשלם".

חברי הוועדה פירטו את קביעתם בכך "שבפנינו אסיר המכחיש את העבירות שביצע, שממשיך וטוען לחפותו למרות פסקי הדין בעניינו, וממשיך להיות עסוק בהוכחת חפותו כפי שהדבר בא לידי ביטוי בדבריו בפנינו, כאילו ולא היה כלל הליך משפטי, והוא ממשיך אותו גם היום". עוד נכתב: "מדובר במי שלא עבר כל טיפול סביב העבירות שביצע, למעט אותן מסגרות חינוכיות, בתי המשפט קבעו מפורשות שמדובר בעבירות חמורות וציינו את חומרת הפגיעה בקורבנות והפגיעה בנפשן, נפגעות העבירה הביעו עמדתן לשלילה בפני הוועדה. לדעת חברי הוועדה לא יהיה בכוחה של התכנית הפרטית למנוע המשך התנהלות לקויה, עיסוק אובססיבי בחפותו, ואולי גם המשך פגיעה בנפגעות העבירה, ולא יהיה בה למנוע את אותו סיכון שנקבע בחוות הדעת כלפי נשים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא המדינה ראובן ריבלין בכנס "אסלאם בציון", מכון יד בן צבי, ירושלים. 8 במאי 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הנשיא ראובן ריבלין התייחס בתחילת החודש לחנינת קצב בעקבות דיווח שהתפרסם בנושא. "כאשר היא תוגש ישקול אותה הנשיא כפי שהוא שוקל כל בקשת חנינה אחרת, לאחר קבלת התייחסויותיהם של כל הגורמים הרלוונטיים", נמסר ממשכנו.

יו"ר נעמת, גליה וולוך, מסרה כי בכוונתה לפנות לריבלין ולשרת המשפטים איילת שקד "בקריאה שלא להיעתר לבקשת החנינה שהגיש נשיא המדינה לשעבר משה קצב". לדבריה, "קצב מנסה בכל דרך אפשרית לחמוק מריצוי מלוא עונשו, וזאת על אף שלא נטל אחריות למעשיו הנוראיים ולא התנצל עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully