וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בקשת קצב להאריך את מועד הגשת הערעור על אי קיצור עונשו

16.5.2016 / 18:20

יום לאחר שהודיעו פרקליטי הנשיא לשעבר כי אינו מתכוון לערער על ההחלטה לא לקצוב את עונשו, הם ביקשו להאריך את המועד כדי שיוכלו לשכנע אותו לעשות כן. בית המשפט המחוזי בלוד אישר להגיש את הערעור עד יום חמישי

עריכה: ניר חן

באי כוחו של נשיא המדינה לשעבר והאנס המורשע משה קצב הגישו הבוקר (שני) בשמו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד נגד ועדת השחרורים בכלא מעשיהו, בבקשה להאריך את המועד להגשת ערעור על החלטת הוועדה שלא לנכות שליש מעונשו. השופט אברהם טל אישר את הבקשה והעניק לקצב ארכה להגשת הערעור עד ליום חמישי.

בקשת הארכה באה לאחר שאתמול הודיעו פרקליטיו של קצב שאין בכוונתו לערער בשל מצבו הנפשי. "כשהערעור על החלטת ועדת השחרורים היה מוכן להגשה, הודיע קצב לעורכי דינו כי כשל כוחו ונשברה רוחו, ואין הוא מסוגל לחוות שוב את ההמולה התקשורתית", כתבו היום סנגוריו של קצב, עורכי הדין יהושע רזניק וציון אמיר, במסגרת בקשתם להאריך את המועד להגשת הערעור. בבקשה הוסיפו כי בשל ניסיונם לשכנע את קצב להגיש את הערעור, הם מבקשים לאפשר להם להגיש את הערעור עד ליום חמישי הקרוב.

עוד על משה קצב:
ריבלין: "אשקול את בקשת החנינה של קצב כמו כל בקשה אחרת"
קצב חגג פסח עם משפחתו: "ראו אכזבה על פניו"
יחכה לחנינה או יגיע עד לבג"ץ? אלה האפשרויות העומדות כעת בפני קצב

משה קצב יוצא מכלא מעשיהו לחופשת חג,  22 באפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
"אינו מסוגל לחוות שוב את ההמולה התקשורתית". קצב ביציאתו לחופשה מהכלא בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

ביום ראשון שעבר התקבלה בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה עדכנית עבור קצב. באי כוחו של הנשיא לשעבר מסרו כי הנימוק לבקשה הוא הידרדרות קיצונית במצבו הנפשי של הנשיא לשעבר. מבית הנשיא נמסר כי כנהוג בעניין כל בקשת חנינה, היא הועברה לטיפולה של הלשכה המשפטית במשכן.

לטענת מקורבי קצב, מצבו הנפשי החל להידרדר לאחר שבחודש שעבר דחתה ועדת השחרורים את בקשתו לקצוב את עונשו. על קצב נגזרו שבע שנות מאסר ומהן הוא נשא עד כה כארבע שנים וחצי. הוועדה התרשמה כי "האסיר תופס את עצמו כקורבן, עסוק בהאשמת גורמים חיצוניים במצבו, מתנהל עדיין בצורה כוחנית ועסוק בעצמו, בצרכיו, בהפסדיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו בלבד. גם לאור שאלות הוועדה, לא הביע האסיר חרטה או אמפתיה כלפי נפגעות העבירה, אלא חזר וציין את המחיר הכבד שהוא שילם ומשלם".

(עדכון ראשון: 12:04)

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully