וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' נגד האחדות: "יקרו דברים לא טובים"; הרצוג: "אנחנו לא ב'סנדק'"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית, ודב גיל-הר

17.5.2016 / 13:55

חברת הכנסת מהמחנה הציוני אמרה כי המהלך "מביש ומבזה" וכי "דברים לא טובים יקרו" אם מפלגתה תצטרף לממשלה, היו"ר השיב: "שתשאיר את האיומים בבית". השרה גמליאל באולפן וואלה! NEWS: "ככל שהממשלה רחבה, כך ניתן לעשות יותר"

עריכה: ניר חן

מחריף הקרב במחנה הציוני על הצטרפות לממשלת נתניהו: חברת הכנסת שלי יחימוביץ הכריזה היום (שלישי) כי המהלך אותו מוביל יו"ר המפלגה, יצחק הרצוג, הוא "מביש ומבזה". לדבריה, היא תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לסכלו.

בריאיון לרשת ב' אמרה יחימוביץ' כי "יקרו דברים לא טובים אם ההצטרפות תקרה כמהלך כוחני. אלחם בכל כוחי בהצטרפות לממשלה. לא אמכור את עקרונותיי עבור תיק". עוד אמרה כי בשעות האחרונות החלו צירים בוועידת העבודה לקבל טלפונים המתריעים על כינוס צפוי של הוועידה בימים הקרובים כדי להכריע על כניסה לממשלה, הכוללים אף איומים.

‏יחימוביץ' מצטרפת בכך לטון התקיף הנשמע מכיוונו של חבר הכנסת אראל מרגלית, שקרא גם הוא להפסיק את המשא ומתן עם ראש הממשלה. "הזחילה לנתניהו צריכה להיפסק הלילה, לפני שיהיו לנו יותר פגישות עם ביבי מאשר מצביעים", אמר מרגלית אמש בעקבות פרסום סקרים בערוצי הטלוויזיה, שבישרו על ירידה דרמטית בכוחה של המחנה הציוני לעומת הבחירות הקודמות. "העבודה יכולה לחזור להיות אלטרנטיבה, כשהיא תחזור להיות אופוזיציה לוחמת ולא מפלגת קואליציה בממתינה".

לקריאה נוספת:
עשרות צעירי העבודה הפגינו מול ביתו של הרצוג: לא לממשלת אחדות
נתניהו: סיכוי נמוך להצטרפות הרצוג, אקרא לליברמן להיכנס לממשלה
חברי המפלגה נגד הרצוג: "הדיון על הצטרפות לממשלה מסריח מעסקנות עלובה"

יחימוביץ והרצוג בישיבת  סיעת העבודה, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
"אהיה שרה בכירה, אבל לא בכל תנאי". יחימוביץ' נגד הרצוג/נועם מושקוביץ

בהתייחס לכינוס הוועידה הצפוי, אמרה יחימוביץ' כי אם יאשרו צירי העבודה "מהלך משפיל של כניסה לממשלה בתנאים העלובים שמציע נתניהו - הם יבגדו בהשקפת עולמם ובבוחרים שלהם". היא הוסיפה כי "בוודאי שאני רוצה להיות שרה בכירה, ואני חושבת שאהיה שרה טובה - אבל לא בכל תנאי".

מוקדם יותר היום פורסמו בגלי צה"ל הקלטות של הרצוג במפגש פעילים אמש, שבו הוא נשמע אומר ‏"לא אמכור או אפרק את המחנה הציוני. אני לא זוחל, אם הייתי זוחל היה הסכם מזמן. למתלהמים אין את העובדות והם רק חושבים איך להפיל אותי". יחימוביץ' האשימה את הרצוג כדי הדליף את הקלטות בעצמו, ותקפה אותו על כך שאינו מתייצב באופן פומבי לענות לביקורת עליו.

מלשכת הרצוג נמסר: "אנחנו לא בסרט 'הסנדק' ואת האיומים עדיף להשאיר בבית. הרצוג לא יירתע מאיומים והתקפות של בעלי אינטרסים פוליטיים. נכון לעכשיו ישנם פערים גדולים ולא ברור אם יש למהלך היתכנות, אך הוא ימשיך לפעול בשיקול דעת ובאחריות כדי לבחון אותו לטובת המדינה ואזרחיה. בכל מקרה הרצוג יפעל כדי לשמור על המחנה הציוני חזק ומגובש ככל הניתן ועל פי עקרונות מפלגתו. כל החלטה תובא להכרעה מסודרת של המוסדות, אם נידרש לזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
השרה גילה גמליאל באולפן וואלה. תום רוכלין, מערכת וואלה! NEWS
"מפלגת העבודה הולכת ודוכעת וצריכה לדאוג לאינטרסים שלה". גמליאל/מערכת וואלה! NEWS, תום רוכלין

גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי, אמרה היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי היא בעד ממשלת אחדות. "יש פוטנציאל עצום מול מדינות המזרח התיכון המתונות. זה מפוספס וזה ישתפר אם תהיה יציבות מתבקשת. ממשלה של 61 (חברי כנסת) לא תצליח לעשות זאת. אופוזיציה של מפלגת העבודה אינה ריאלית. מפלגת העבודה הולכת ודועכת. הם צריכים לדאוג גם לאינטרס שלהם. גם הציבור צריך לקבל ממשלה שתייצג אותו. אני תמיד בעד ממשלת אחדות. מאמינה שככל שהממשלה יותר רחבה, יש אפשרות להשיג יותר לציבור", אמרה.

היא הוסיפה כי אם חברי הממשלה יתבקשו לוותר על תיקים, הגברים הם אלה שיצטרכו לשלם את המחיר. "כל נושא הקמת הממשלה יביא בוודאות לוויתורים מצד המפלגות המרכיבות את הקואליציה, אך לא הנשים הן אלה שיצטרכו לשלם את המחיר. צריך ייצוג הולם של נשים ונשבור את המחסום של מקסימום ארבע שרות שחברות בממשלה. אנחנו בפיגור בתחום זה מול שאר העולם. צריך עוד נשים שייקחו חלק בקבלת ההחלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully