וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים לממשלת אחדות: הרצוג דורש את תיק התקשורת, המשפטים או התרבות

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

17.5.2016 / 0:19

גורם בסביבתו של יו"ר האופוזיציה אמר כי בפגישה בינו לראש הממשלה הציע נתניהו "מספר רב של תיקים, אך כרגע מלבד תיק החוץ אין שם שום דבר מספיק דרמטי". לדבריו, ליו"ר האופוזיציה דרוש הישג משמעותי שיוכל להציג לציבור בוחריו

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג מבקש לשפר באופן משמעותי את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרפות לקואליציה. שלשום נפגשו השניים, כפי שפורסם לראשונה אמש(שני) בחדשות 2. גורם בסביבת הרצוג אמר כי "נתניהו אמנם הציע מספר רב של תיקים, אך כרגע מלבד תיק החוץ אין שם שום דבר מספיק דרמטי". הוא הוסיף כי ליו"ר האופוזיציה דרוש הישג משמעותי שיוכל להציג לציבור בוחריו כמו תיק התקשורת, משפטים או התרבות.

הגורם הוסיף כי "צריכה להיות להרצוג חבילה שיש איתה שינוי משמעותי בכיוון שהממשלה הולכת אליו". בפגישה בין השניים העלה הרצוג שורה של דרישות מנתניהו ובראשן התחום המדיני. אתמול אמר הרצוג לפעילי העבודה מהדרום כי הוא מאתר הזדמנות אזורית מדינית "נדירה שאולי תחלוף ולא תחזור. אני לא אומר את זה בעלמא אלא בידיעה". כמו כן, דרש הרצוג מעורבות בגיבוש מתווה הגז ותקציב המדינה וכן ביטול של שורה של חוקים שנויים במחלוקת כמו חוק ההשעיה חוק העמותות וחוק V15.

לקריאה נוספת:
נתניהו: סיכוי נמוך להצטרפות הרצוג, אקרא לליברמן להיכנס לממשלה
עשרות צעירי העבודה הפגינו מול ביתו של הרצוג: לא לממשלת אחדות

ח"כ יצחק הרצוג, תל אביב 17 באפריל 2016. מגד גוזני
"מעוניין בהישג משמעותי". הרצוג/מגד גוזני

לדברי גורמים בסביבתו של הרצוג, על מנת לגייס את תמיכת קהל הבוחרים של המחנה הציוני עליו לשפר את ההצעה הנוכחית של נתניהו. "השיפורים הם כל מה שיצליח לייצר תחושה של שינוי", אמר מקורב להרצוג לוואלה! NEWS.

עם זאת, בסביבתו של הרצוג הבהירו אמש כי עדיין יש פערים גדולים וכי הוא עודנו מנסה לברר אם כל מהלך הכניסה לקואליציה הוא ריאלי או לא. לדברי גורמים פוליטיים, יו"ר כולנו משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מפעילים לחצים על נתניהו להתגמש ולשפר את ההצעה המונחת על השולחן.

שר האוצר משה כחלון סיפר אמש כי נפגש עם ראש הממשלה ושוחח איתו בנושא. "שמחתי לשמוע ממנו שהמגיעים להרחבת הממשלה נמשכים", אמר בנאום ב"פורום נתניה לנדל"ן" במכללה האקדמית נתניה. לדבריו, "זה הזמן ואין זמן מתאים יותר מזה לממשלת אחדות, ממשלה רחבה. מנהיגים צריכים לקבל החלטות אמיצות גם כשקשה ולא רק כשקל, אני מצפה מהמנהיגים לקבל החלטות ולבוא לעם ישראל וציבור הבוחרים ולהגיד שקיבלו החלטה כי זה מה שהם מאמינים שטוב לעם ישראל. ממשלת אחדות פירושה יציבות, היציבות חיונית להמשך הרפורמות בבנקאות, להוזלת יוקר המחייה ולהצלחת הרפורמה בדיור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. 15 במאי 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
"הציע מספר תיקים, בהם תיק החוץ". נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

מרבית הח"כים במפלגת המחנה הציוני הביעו התנגדות להצטרפות לממשלת נתניהו אך כרגע הרצוג אינו עוסק במסע גיוס אינטנסיבי בקרבם. עם זאת, כפי שפורסם אתמול בוואלה! NEWS, הרצוג מגייס את תמיכת דרגי השטח במפלגת העבודה. היום הוא נפגש עם 18 מזכירי סניפים ממחוז הדרום. בסיום הפגישה הם פרסמו הודעה הקוראת להתייצב מאחורי הרצוג ולתמוך באחדות.

אמש פורסמו סקרי בחירות בשתי מהדורות החדשות של ערוץ 2 ו-10. לפי סקר של חדשות 2, אם היו מתקיימות היום בחירות, הליכוד היה מקבל 27 מנדטים, יש עתיד 18, ואילו המחנה הציוני 17 מנדטים. לפי סקר חדשות 10, הליכוד היה מקבל 25 מנדטים, יש עתיד 20 והמחנה הציוני 13.

בבחירות 2015 זכתה הליכוד, בראשות נתניהו, ל-30 מנדטים, בעוד המחנה הציוני, בראשות הרצוג, ל-24. מפלגת יש עתיד התברגה למקום הרביעי ברשימת המנדטים - אחרי הרשימה המשותפת, שקיבלה 13 מנדטים - וזכתה רק ל-11 מנדטים.

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully