וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "צריך לקבל החלטות אמיצות, אין זמן טוב מעכשיו לממשלת אחדות"

טל שלו, כתבנו הפוליטית

16.5.2016 / 20:21

שר האוצר הביע תמיכה בכניסת המחנה הציוני לקואליציה, על רקע המגעים בין הרצוג לנתניהו. לפי סקר בחירות שפורסם בערוץ 10, יש עתיד זוכה ב-20 מנדטים והמחנה הציוני מתרסקת ל-13 בלבד

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

על רקע השיחות המתנהלות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג על הקמת ממשלת אחדות, אמר הערב (שני) שר האוצר משה כחלון כי נפגש עם ראש הממשלה ושוחח איתו בנושא. "שמחתי לשמוע ממנו שהמגיעים להרחבת הממשלה נמשכים", אמר בנאום ב"פורום נתניה לנדל"ן" במכללה האקדמית נתניה.

לדבריו, "זה הזמן ואין זמן מתאים יותר מזה לממשלת אחדות, ממשלה רחבה. מנהיגים צריכים לקבל החלטות אמיצות גם כשקשה ולא רק כשקל, אני מצפה מהמנהיגים לקבל החלטות ולבוא לעם ישראל וציבור הבוחרים ולהגיד שקיבלו החלטה כי זה מה שהם מאמינים שטוב לעם ישראל. ממשלת אחדות פירושה יציבות, היציבות חיונית להמשך הרפורמות בבנקאות, להוזלת יוקר המחייה ולהצלחת הרפורמה בדיור".

במקביל לדברי שר האוצר, נערכו היום סקרי בחירות בשתי מהדורות החדשות של ערוץ 2 ו-10. לפי סקר של חדשות 2, אם היו מתקיימות היום בחירות, הליכוד היה מקבל 27 מנדטים, יש עתיד 18, ואילו המחנה הציוני 17 מנדטים. לפי סקר חדשות 10, הליכוד היה מקבל 25 מנדטים, יש עתיד 20 והמחנה הציוני 13.

לקריאה נוספת:
"זכותו של הרצוג": 18 מזכירי סניפי העבודה תומכים בכניסה לממשלה
נתניהו: סיכוי נמוך להצטרפות הרצוג, אקרא לליברמן להיכנס לממשלה
עשרות צעירי העבודה הפגינו מול ביתו של הרצוג: לא לממשלת אחדות

יאיר לפיד, בנימין נתניהו ויצחק הרצוג בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב, עיבוד תמונה
לפיד נוסק, נתניהו יורד והרצוג מתרסק/עיבוד תמונה, דרור עינב

בבחירות 2015 זכתה הליכוד, בראשות נתניהו, ל-30 מנדטים, בעוד המחנה הציוני, בראשות הרצוג, ל-24. מפלגת יש עתיד התברגה למקום הרביעי ברשימת המנדטים - אחרי הרשימה המשותפת, שקיבלה 13 מנדטים - וזכתה רק ל-11 מנדטים.

לפי סקר חדשות 2 הערב, הרשימה המשותפת שומרת על כוחה, הבית היהודי זוכה ל-10 מנדטים (8 בבחירות 2015), ישראל ביתנו לתשעה מנדטים (6), כולנו לשבעה (10), יהדות התורה לשמונה (6), וש"ס ומרצ לשישה כל אחת (ש"ס קיבלה 7 מנדטים ב-2015, ואילו מרצ לחמישה). לפי סקר חדשות 10, הרשימה המשותפת מתחזקת במנדט נוסף ומקבלת 14, הבית היהודי מתחזק גם הוא וזוכה ל-12, ישראל ביתנו וכולנו מקבלות כל אחת תשעה מנדטים. ש"ס, יהדות התורה ומרצ מקבלות כל אחת שישה מנדטים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ח"כ מרגלית: "הזחילה לנתניהו צריכה להיפסק הלילה"

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) הגיב לסקרים שפורסמו הערב ואמר: "הזחילה לנתניהו צריכה להיפסק הלילה, לפני שיהיו לנו יותר פגישות עם ביבי מאשר עם מצביעים. העבודה יכולה לחזור להיות אלטרנטיבה, כשהיא תחזור להיות אופוזיציה לוחמת ולא מפלגת קואליציה בממתינה".

רוב חברי הכנסת בעבודה מתנגדים לכניסה לממשלה ותוקפים את הרצוג על המגעים עם הליכוד לכניסה לקואליציה. אך היום הוא קיבל חיזוק משמעותי מפעילי שטח. 18 מזכירי סניפי העבודה בדרום הפיצו לפעילים מכתב התומך במהלך. "זה מרשם לסוף עריפת הראשים אצלנו", אמרו.

אתמול אמר הרצוג במפגש פעילים שקיים בתל אביב כי "אני מאתר הזדמנות אזורית מדינית נדירה שאולי תחלוף ולא תחזור. אני לא אומר את זה בעלמא אלא בידיעה. היא מסובכת מאין כמותה, היא מורכבת. אני לא יודע אם היא תקרה, אבל יכול להיות שהיא תקרה אך ורק בגלל שינוי במבנה הממשלתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully