וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: סיכוי נמוך להצטרפות הרצוג, אקרא לליברמן להיכנס לממשלה

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

15.5.2016 / 15:26

בישיבת ראשי הקואליציה התייחס ראש הממשלה למגעים המזדחלים עם המחנה הציוני ואמר כי "לא נראה שהפערים ניתנים לגישור". במקום זאת, הוא מתכוון להציע לישראל ביתנו לחבור לממשלה. ליברמן: "כשתהיה פנייה רצינית - נתייחס"

ספק 500

על רקע המגעים המזדחלים בין הליכוד למחנה הציוני לכינון ממשלה רחבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בניסיונות לשכנע את מפלגת ישראל ביתנו להצטרף. בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה היום (ראשון), אמר נתניהו כי הוא סבור שהסיכוי לצירוף המחנה הציוני בעת הזו נמוך וכי הוא מתכוון לקרוא לאביגדור ליברמן "להתנתק מזועבי" ולהיכנס לממשלה. בישיבה, שעסקה בין היתר בנושאי תקציב, הוסיף ראש הממשלה כי הוא יקדם פתרון לבעיית הפנסיות של העולים מרוסיה כמחווה לישראל ביתנו. לדבריו, הוא כי קיבל בימים האחרונים איתותים חיוביים מליברמן. בסביבתו של שר החוץ לשעבר דחו את דברי נתניהו.

ליברמן התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לדבריו של נתניהו וכתב: "כל הספינים של נתניהו לא ישנו את העובדות הפשוטות: נתניהו, בניגוד מוחלט למה שהבטיח בבחירות, מנהל מו"מ עם ציפי ובוז'י. עם אותה מפלגה שאותה כינה רק לפני שנה 'מפלגה שחבריה הם לא ציוניים' ואיים שזה 'הוא או הם'".

לדבריו, "זה לא מפתיע שממשלת נתניהו איננה ממשלה ימנית. היא לא נלחמת בטרור אלא מכילה אותו ואומרת לאזרחי ישראל שזו גזירה משמיים, לא בונה בירושלים או בגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון, מחזירה גופות מחבלים ובקיצור - כל קשר בינה לבין המחנה הלאומי הוא מקרי בהחלט. לכן, אל תתפתו לספינים זולים, ביבי רוצה את בוז'י. כשתהיה פנייה רצינית ואמיתית לישראל ביתנו, נתייחס אליה".

לקריאה נוספת בנושא
עשרות צעירי העבודה הפגינו מול ביתו של הרצוג: לא לממשלת אחדות
ח"כ כבל על המגעים לממשלת אחדות: "רוב הסיכויים שלא יתממשו"
הרצוג פרסם כרזה עם רשימת תנאים להצטרפות לממשלה – ומחק מיד

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן באירוע הליכוד – ישראל ביתנו לאחר פרסום תוצאות המדגם, ינואר 2013 לייב. שלומי גבאי
יחברו יחד שוב? נתניהו וליברמן, 2013/שלומי גבאי

לדברי גורם בליכוד, המשא ומתן עם יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג נמשך, אבל "לא נראה שהפערים ניתנים לגישור ולא נראה שהרצוג יכול להביא את המפלגה". על כן, הוא הוסיף, לקראת פתיחת מושב הקיץ של הכנסת בשבוע הבא, נתניהו עושה מאמץ נוסף לפנות לליברמן. עם זאת, בסביבת ליברמן אומרים כי מדובר ב"ספינים של הליכוד שנועדו להלחיץ את הרצוג" ודחו את הקריאות של נתניהו. בסביבת ליברמן דחו את הדברים ואמרו כי "הוא לא קיבל שום איתות או שום סימן נפט. הדברים של נתניהו היום נכונים כמו האמירה של על כך שאיים לפרוץ לשגרירות בקהיר"

בחודשים האחרונים הציג ליברמן בפומבי את דרישותיו לכניסה לממשלה, בראשן – תיק הביטחון, יחד עם דרישה לשינוי משמעותי של מדיניות הביטחון בכל הנוגע לשלטון חמאס ברצועת עזה, עונש מוות למחבלים, בנייה בהתנחלויות וחקיקת חוק ברית הזוגיות. "אנחנו לא מחפשים תירוצים, אלא שינוי אמתי במדיניות הביטחונית והאזרחית. כל עוד לא יהיה שינוי מהותי בביטחון – אין סיבה להיכנס", אמר גורם בסביבת יו"ר ישראל ביתנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ח"כ יצחק הרצוג, תל אביב 17 באפריל 2016. מגד גוזני
סיכויים נמוכים. הרצוג/מגד גוזני

במקביל, הרצוג ממשיך בניסיונות לגייס תמיכה במפלגה להצטרפות לממשלה. בשלב זה, רוב חברי הכנסת במחנה הציוני מתנגדים נחרצות לכניסה לקואליציה, בהובלתן של חברות הכנסת ציפי לבני ושלי יחימוביץ'. הבוקר פורסם ב"הארץ" כי הרצוג טרם אמר נואש על מאמציו לשכנע את לבני וכי הוא מתכוון להציע למפלגת התנועה שבראשותה שני תפקידי שר ותפקיד סגן שר בכיר.

ואולם, גורמים בסביבתה של לבני הבהירו כי ההתנגדות שלה לכניסה לממשלה היא עקרונית ולא תשתנה. יחימוביץ, מצדה, דחה אף היא בתקיפות את המהלך בסוף השבוע. "זו אפילו לא הצעה שהיו נותנים לשותפה בינונית", אמרה אתמול בריאיון ל"פגוש את העיתונות", "זה לזרוק עצם רקובה ולומר לנו לקחת אותה ולחזור מכשכשים בזנב". אתמול הפגינו עשרות חברים במשמרת הצעירה של המפלגה מחוץ לביתו של הרצוג בקריאה שלא להיכנס לממשלה. יו"ר האופוזיציה, בתגובה, אמר כי "אם תונח הצעה שתאפשר לנו להחזיק בהגה המדינה, אשקול אותה ברצינות ואביא אותה להכרעת המוסדות הדמוקרטיים של המפלגה, שהחלטותיהם יחייבו את כולם".

(עדכון ראשון: 14:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully