וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל על המגעים לממשלת אחדות: "רוב הסיכויים שלא יתממשו"

14.5.2016 / 13:10

חבר המחנה הציוני התייחס באירוע "שבתרבות" לאפשרות לכינונה של ממשלת אחדות ואמר כי אינו מאמין שבהיעדר שינוי פני המדינה, מפלגתו תהיה "בפנים". לדבריו, "לא אהיה בממשלה שניהלתי מולה קרב על מתווה הגז"

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: שניר דבוש

חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) התייחס היום (שבת) במהלך אירוע "שבתרבות" שנערך בראשון לציון למגעים בין יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו על כניסת מפלגתו לממשלה. לדבריו, "נכון לרגע זה, רוב הסיכויים שלא תקום ממשלת אחדות. אם לא יהיה מהלך שישנה את פני המדינה, אני לא אהיה בפנים ואני מאמין שגם הרצוג לא יהיה".

כבל הוסיף כי לא ייקח חלק בממשלה שמולה נלחם בנושא מתווה הגז מאז הבחירות האחרונות. "אני לא אהיה בממשלה שניהלתי מולה קרב איתנים כדי לשנות את מתווה הגז ולבסוף הוא יישאר כמו שהוא", אמר.

לקריאה נוספת בנושא:
הרצוג פרסם כרזה עם רשימת תנאים להצטרפות לממשלה – ומחק מיד
שר החוץ הבא של מדינת ישראל? ההימור הגדול של הרצוג
חברי המפלגה נגד הרצוג: "הדיון על הצטרפות לממשלה מסריח מעסקנות עלובה"

יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, בדיון הוועדה בנושא מתווה הגז, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"לא אהיה בממשלה שניהלתי מולה קרב איתנים". כבל/נועם מושקוביץ

גם ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) התייחס היום לנושא ממשלת האחדות במהלך אירוע "שבתרבות" בגבעתיים, ואמר כי השיח בנושא מדגים את הצורך ב"פוליטיקה חדשה". "השבוע האחרון הוא הדגמה למה צריך פוליטיקה חדשה בישראל, כי הפוליטיקה הישנה עסוקה רק בעצמה, בכיסאות שלה, בכיבודים שלה, באיזה ג'ובים יקבלו החבר'ה, לא בשביל זה יש פוליטיקה", ציין לפיד.

הוא המשיך ואמר כי הפוליטיקה היא "כלי לפתור בעיות אמיתיות של אנשים אמיתיים - שלום, מלחמה, כלכלה וחברה". לדבריו, "המדינה הזאת צריכה ללכת למקום שמקדם את עצמו - זו המטרה של החיים הפוליטיים. כשהפוליטיקאים עסוקים מבוקר עד ערב בעצמם, בסופו של דבר הם בוגדים בתפקיד העיקרי שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, מאהל נשים עושות שלום, יולי 2015. נועם מושקוביץ
הודיע השבוע כי הצעה הולמת לכניסה לממשלה תישקל. הרצוג/נועם מושקוביץ

הודעתו של יו"ר האופוזיציה השבוע, לפיה "אם תגיע הצעה הולמת לכניסה לממשלה, היא תישקל", עוררה זעם רב בקרב חברי מפלגתו. ח"כ שלי יחימוביץ' הגדירה את הדברים במכתב לפעיליה כ"הצעה שהיה צריך לדחות אותה בבוז כבר מזמן", והוסיפה כי "בשיחות פנימיות הבעתי את עמדתי במילים חדות וחריפות פי כמה וכמה ממה שאני כותבת כאן ובפועל אני פשוט מונעת את השגיאה הזאת".

לדברי יחימוביץ', "לא מדובר על ממשלת אחדות, אלא על ממשלת ימין לכל דבר ועניין, אשר מפלגת העבודה זוחלת אליה בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים. כלום אחד גדול מהדהד שכל כולו נתפר כדי לא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר בכנסת - הבית היהודי".

גם ח"כ אראל מרגלית הביע זעם רב ופרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה של קבר של מפלגת העבודה לכאורה, ועליו נכתב כי היא "הלכה לעולמה עם הצטרפותה לממשלת נתניהו". ח"כ סתיו שפיר הסתייגה גם היא מדבריו של הרצוג, ואמרה כי "כניסה לממשלת הימין הקיצוני של נתניהו היא בגידה בכל אחת ואחד מהבוחרים שלנו. שנה שלמה הבטחנו שזה 'אנחנו או הוא'. בשום שלב לא אמרנו "זה אנחנו, וגם הוא'. עצם הדיון המתמשך על זחילה פנימה מביך אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully