וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי המפלגה נגד הרצוג: "הדיון על הצטרפות לממשלה מסריח מעסקנות עלובה"

12.5.2016 / 21:03

לאחר שיו"ר האופוזיציה אמר כי "הצעה ראויה להצטרפות לקואליציה תישקל", הבהירה יחימוביץ' שמדובר ב"שהיה צריך לדחות זאת בבוז" ומרגלית צייץ תמונה של קבר המפלגה. גורמים בליכוד: "ככל הנראה נפנה לליברמן להרחבת הממשלה"

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: שניר דבוש

הודעתו של יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג מהערב (חמישי), לפיה "אם תגיע הצעה הולמת לכניסה לממשלה, היא תישקל", עוררה זעם רב בקרב חברי המפלגה. ח"כ שלי יחימוביץ' הגדירה את הדברים במכתב לפעיליה כ"הצעה שהיה צריך לדחות אותה בבוז כבר מזמן", והוסיפה כי "בשיחות פנימיות הבעתי את עמדתי במילים חדות וחריפות פי כמה וכמה ממה שאני כותבת כאן ובפועל אני פשוט מונעת את השגיאה הזאת".

לדברי יחימוביץ', "לא מדובר על ממשלת אחדות, אלא על ממשלת ימין לכל דבר ועניין, אשר מפלגת העבודה זוחלת אליה בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים. כלום אחד גדול מהדהד שכל כולו נתפר כדי לא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר בכנסת - הבית היהודי".

שלי יחימוביץ' בכנס המזון 15.6.2015. ניב אהרונסון
"כלום אחד גדול ומהדהד שנועד כדי לא להרגיז את הבית היהודי", יחימוביץ'/ניב אהרונסון

גם ח"כ אראל מרגלית הביע זעם רב ופרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה של קבר של מפלגת העבודה לכאורה, ועליו נכתב כי היא "הלכה לעולמה עם הצטרפותה לממשלת נתניהו". כמו כן, פרסם מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו. "ברצוני להודיעך כי אין בכוונתי להצטרף לממשלתך זו, וכי בעת משא ומתן אין להחשיב את האצבע שלי כקול אפשרי לקואליציה, אלא כקול אופוזיציוני נוקב ובטוח", כתב במכתב שפרסם. "ההחלטה תקפה מבחינתי, תהא אשר תהיה החלטת מפלגתי, ואני מוכן לשלם את המחיר הצפוי על כך. איני מסוגל להפנות עורף לבוחרינו אשר שלחו אותנו את דרכו של יצחק רבין, וימצאו את עצמם ממשיכים את דרכו של סמוטריץ'".

גם ח"כ סתיו שפיר הסתייגה נחרצות מדבריו של הרצוג. "כניסה לממשלת הימין הקיצוני של נתניהו היא בגידה בכל אחת ואחד מהבוחרים שלנו. שנה שלמה הבטחנו שזה 'אנחנו או הוא'. בשום שלב לא אמרנו "זה אנחנו, וגם הוא'", אמרה. "עצם הדיון המתמשך על זחילה פנימה מביך אותי. זה דיון שמסריח מעסקנות פוליטית עלובה ומרדיפת ג'ובים. הממשלה הנוכחית היא הגרועה וההרסנית בתולדות המדינה".

עוד היא הוסיפה: "הגיע הזמן להבין: כל עוד נתניהו סביב שולחן הממשלה אין דבר כזה 'לשנות מבפנים'. אל תקנו את השקר הזה. לא מאמינים לי? אתם מוזמנים לשאול את יאיר לפיד וציפי לבני עד כמה הם הצליחו. אגב, שווה גם שתבדקו עם כחלון איך הולך לו עם הניסיון להיאבק ביוקר המחייה.
יש במפלגתי מי שאומרים שיהיו מוכנים לשקול כניסה לממשלה אם בנט יהיה בחוץ. אני אשקול כניסה לממשלה רק אם הוא לוקח איתו גם את ביבי בדרך החוצה. את אינספור הכישלונות של הממשלה הנוכחית לא צריך להלבין. את הממשלה הזו - ואת העומד בראשה - צריך להחליף".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"קבר" של מפלגת העבודה, שפרסם ח"כ אראל מרגלית, 12 במאי 2016. טוויטר, צילום מסך
התמונה שפרסם ח"כ מרגלית/צילום מסך, טוויטר

"ההצעה המדוברת לא הייתה להצטרף לממשלת אחדות אמיתית, אלא להכתיר את נתניהו לקדנציה חמישית", אמר ח"כ יואל חסון, שהיה מרוכך יותר מקודמיו בתגובתו. "לי ולחברי התנועה אין שום כוונה לקחת חלק במהלך כזה. אני שמח שהרצוג קבר את ההצעה ודחה אותה על הסף, ואני סומך עליו שלא ייקח בחשבון הצעות דומות בעתיד".

על פי הערכות, אם יצטרף לממשלה, ימונה הרצוג כשר החוץ, אולם הוא מעוניין להיות גם האחראי על ניהול המשא ומתן עם הפלסטינים. כמו כן, ייתכן שהמפלגה תקבל תיקים נוספים שיילקחו ממפלגות הקואליציה, ובהן גם הבית היהודי, שתוותר על תיק החקלאות, שישמחו במחנה הציוני לקבל לאור חוזקם של המושבים והקיבוצים בתוך מרכז המפלגה.

גורם בליכוד: "פערים מול הרצוג; נפנה לישראל ביתנו בהמשך"

גורם בליכוד אישר כי הפערים מול הרצוג נותרו בעינם ובסביבת ראש הממשלה טוענים כי עם פתיחת מושב הכנסת יפנה נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ולקרוא לו להתנתק מהאופוזיציה ולהיכנס לממשלה. בליכוד אומרים כי הסיבה לכך היא שליברמן לקח קולות ימניים שהצביעו בעד ממשלת ימין, והעביר אותם לאופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully