וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג פרסם כרזה עם רשימת תנאים להצטרפות לממשלה – ומחק מיד

בפוסט שעלה בפייסבוק של יו"ר האופוזיציה הוצגו רשמית התנאים שלו להצטרפות לקואליציה, אלא שכעבור זמן קצר הוסרה הכרזה בליווי הודעת הבהרה מדוברו: "הפוסט נבע מטעות של אחת מעובדות המטה ועל כן נמחק"

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: שניר דבוש

(כחלון חשף: מגעים להרחבת הקואליציה נקטעו בשל הבדיקה נגד יו"ר המחנה הציוני)

יום לאחר שאישר יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני יצחק הרצוג לראשונה שהוא שוקל להצטרף לקואליציה של בנימין נתניהו, הבוקר (שישי) הוא הציג באופן רשמי את התנאים שלו להצטרפות לממשלה בדמות כרזה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. עם זאת, כעבור זמן קצר הוסרה הכרזה בטענה שמדובר בטעות.

הכרזה ועליה רשימת התנאים, שעלתה כגרפיקה מוכנה מראש על גבי תמונה של הרצוג, כללה הורדת יוקר המחיה, מעורבות בהחלטות על מתווה הגז, קבלת סמכויות לעצירת החרם הבינלאומי, שמירה על בית המשפט העליון, ביטול חקיקות גזעניות, פתיחת משא ומתן עם מדינות האזור ויישום תכנית ההפרדה מהפלסטינים. בתחתית התמונה נכתבה הסיסמה "אין ידיים על ההגה – אין ממשלת אחדות".

כשעתיים לאחר שעלתה הכרזה היא הוסרה מהפייסבוק. במקביל פרסם הדובר של ח"כ הרצוג, עופר נוימן, הבהרה ובה כתב: "הפוסט שעלה בעמוד הפייסבוק של הרצוג נבע מטעות של אחת מעובדות המטה ועל כן נמחק".

עוד על האפשרות של הצטרפות הרצוג לממשלה:
שר החוץ הבא של מדינת ישראל? ההימור הגדול של הרצוג
הרצוג עדכן על המגעים עם נתניהו; לבני עדיין מתנגדת לכניסה לממשלה
נתניהו מודה: התקיימו מגעים להרחבת הקואליציה עם הרצוג וליברמן

תנאיו של יצחק הרצוג להצטרפות לממשלה פוסט בפייסבוק שהוסר 13 מאי 2015. פייסבוק, צילום מסך
הכרזה שפורסמה - והוסרה/צילום מסך, פייסבוק

אתמול כתב הרצוג פוסט בפייסבוק ובו טען כי אם יקבל הצעה רצינית להצטרפות לממשלה היא ישקול אותה ברצינות. "בשנה האחרונה קיבלתי מדי יום פניות להיכנס לממשלה. לכולן עניתי שלשבת שם בלי להחזיק את ההגה, לא מעניין אותי. אני לא ועדת קישוט", כתב הרצוג. "עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת. אם תהיה הצעה ראויה, נשקול אותה ברצינות".

הודעתו של הרצוג עוררה זעם רב בקרב חברי המפלגה. ח"כ שלי יחימוביץ' הגדירה את הדברים במכתב לפעיליה כ"הצעה שהיה צריך לדחות אותה בבוז כבר מזמן". לדברי יחימוביץ', לא מדובר על ממשלת אחדות, אלא על ממשלת ימין לכל דבר ועניין, "אשר מפלגת העבודה זוחלת אליה בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים. כלום אחד גדול מהדהד, שכל כולו נתפר כדי לא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר בכנסת – הבית היהודי".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' חוגגת עשור בפוליטיקה בתמונה עם חבר הכנסת יצחק הרצוג. ראובן קסטרו
"זוחל אל ממשלת הימין בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים". יחימוביץ' והרצוג/ראובן קסטרו

גם ח"כ סתיו שפיר הסתייגה נחרצות מדבריו של הרצוג. "כניסה לממשלת הימין הקיצוני של נתניהו היא בגידה בכל אחת ואחד מהבוחרים שלנו. שנה שלמה הבטחנו שזה 'אנחנו או הוא'. בשום שלב לא אמרנו "זה אנחנו, וגם הוא'", אמרה. "עצם הדיון המתמשך על זחילה פנימה מביך אותי. זה דיון שמסריח מעסקנות פוליטית עלובה ומרדיפת ג'ובים. הממשלה הנוכחית היא הגרועה וההרסנית בתולדות המדינה".

על פי הערכות, אם יצטרף לממשלה, ימונה הרצוג לשר החוץ, אולם הוא מעוניין להיות גם האחראי על ניהול המשא ומתן עם הפלסטינים. כמו כן, ייתכן שהמפלגה תקבל תיקים נוספים שיילקחו ממפלגות הקואליציה, ובהן גם הבית היהודי, שתוותר על תיק החקלאות, שישמחו במחנה הציוני לקבל לאור חוזקם של המושבים והקיבוצים בתוך מרכז המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully