וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות צעירי העבודה הפגינו מול ביתו של הרצוג: לא לממשלת אחדות

15.5.2016 / 0:10

הצעירים התכנסו מול הבית בת"א בקריאה שלא להיכנס לממשלת נתניהו: "מהלך שגוי מהיסוד". הרצוג: "מכבד את דעתם, אנחנו מפלגה דמוקרטית". ח"כ מיכאלי פנתה לחברי המפלגה: חוששת מהיווצרות פלגים

ספק 500

עשרות חברי המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה הפגינו אמש (שבת) מחוץ לביתו של יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, בתל אביב. הם מחו על המשא ומתן לכניסת המפלגה לקואליציה. "אנו אומרים ליושב ראש מפלגתנו לא להיכנס לממשלת נתניהו", כתבו המפגינים בהודעה שקוראת לחברים להצטרף אליהם, "קוראים לו לחדול מכל משא ומתן ולהכריז כאן ועכשיו שהוא לא ייכנס לממשלה. את נתניהו צריך להחליף, לא להצטרף. עלינו להוות אלטרנטיבה".

"אני גאה בכך שיש לנו צעירות וצעירים אקטיביסטים במפלגה", אמר הרצוג בהתייחסו להפגנה שמתקיימת מול ביתו. "המשמרת הצעירה בתנועת העבודה התנגדה תמיד לכל ממשלות האחדות ואני מכבד זאת. אנחנו מפלגה דמוקרטית וכל הקולות בה ראויים". הרצוג הוסיף: "אם תונח הצעה שתאפשר לנו להחזיק בהגה המדינה, אשקול אותה ברצינות ואביא אותה להכרעת המוסדות הדמוקרטיים של המפלגה, שהחלטותיהם יחייבו את כולם".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"יש לנו מה להציע חוץ מהסכסוך": המסבירה הלא-רשמית של ישראל
ח"כ כבל על המגעים לממשלת אחדות: "רוב הסיכויים שלא יתממשו"
שר החוץ הבא של מדינת ישראל? ההימור הגדול של הרצוג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"את שלטון הימין הרע צריך להחליף". המפגינים מול ביתו של הרצוג בתל אביב, הערב/מערכת וואלה, צילום מסך

"התכנסנו כאן אנשים שרואים את המהלך המביש הזה של כניסה לממשלה, של משא ומתן במחשכים בלי קווי יסוד ברורים ובכלל את הרעיון של להצטרף לנתניהו, כמהלך שגוי וחמור מהיסוד", אמרה הערב נעמה לזימי, פעילה במשמרת הצעירה וממארגני ההפגנה. "מהלך כזה יקבור את המפלגה שלנו, מעבר לאובדן האמון בציבור הבוחרים ופגיעה באמון במערכת הפוליטית הישראלית בכלל, שגם ככה חבולה מאוד".

לדבריה, "אנחנו חושבים שאת שלטון הימין הרע צריך להחליף, לא לשתף איתו פעולה ולא לשרת אותו, לא משנה כמה תיקים מקבלים. את זה באנו לומר כאן. התאספנו מכל קצוות הארץ כמאה איש ואישה, שזה די מרשים, ואנחנו מקווים שהקול שלנו יישמע וייעשה סוף לסיפור המביך הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ח"כ מיכאלי: "הדיון צריך להיות פנים מפלגתי"

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, פנתה הערב לחברות ולחברי המפלגה והביעה את חששה מהיווצרות פלגים בה. "כמו שאמרתי לאורך כל השנה האחרונה, אני מתנגדת חד-משמעית לכניסה לממשלה, אבל אל תתנו לנתניהו להשיג את מטרתו ולפלג בינינו", אמרה. "לא משנה כמה חולקות וחולקים על היו"ר, הדיון צריך להיות פנים מפלגתי ולא לספק תחמושת למי שרוצה להחליש את המחנה הציוני. הפגנה מול הבית של הרצוג לא מונעת נזק למפלגה, אלא מחמירה אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מקווים שהקול שלנו יישמע". המפגינים, הערב/מערכת וואלה, צילום מסך

ביום חמישי חשף הרצוג לראשונה כי הוא שוקל להצטרף לממשלת נתניהו, אם "תוצע הצעה הולמת", כך לדבריו. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "בשנה האחרונה קיבלתי מדי יום פניות להיכנס לממשלה. לכולן עניתי שלשבת שם בלי להחזיק את ההגה, לא מעניין אותי. אני לא ועדת קישוט". עם זאת, בהמשך טען כי "עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת. אם תהיה הצעה ראויה, נשקול אותה ברצינות. "עד לרגע זה וכפי שנאמר כל הזמן, לא הונחה הצעה שתואמת את הקווים האדומים שלי".

תנאיו של יצחק הרצוג להצטרפות לממשלה פוסט בפייסבוק שהוסר 13 מאי 2015. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שהרצוג העלה והוסר זמן קצר לאחר מכן. "מדובר בטעות"/צילום מסך, פייסבוק

שלשום הציג הרצוג באופן רשמי את התנאים שלו להצטרפות לממשלה בדמות כרזה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. ואולם, כעבור זמן קצר הוסרה הכרזה בטענה שמדובר בטעות. הכרזה ועליה רשימת התנאים, שעלתה כגרפיקה מוכנה מראש על גבי תמונה של הרצוג, כללה את הורדת יוקר המחיה, מעורבות בהחלטות על מתווה הגז, קבלת סמכויות לעצירת החרם הבינלאומי, שמירה על בית המשפט העליון, ביטול חקיקות גזעניות, פתיחת משא ומתן עם מדינות האזור ויישום תכנית ההפרדה מהפלסטינים. בתחתית התמונה נכתבה הסיסמה "אין ידיים על ההגה – אין ממשלת אחדות".

כשעתיים לאחר שעלתה הכרזה היא הוסרה מהפייסבוק. במקביל פרסם הדובר של ח"כ הרצוג, עופר נוימן, הבהרה ובה כתב: "הפוסט שעלה בעמוד הפייסבוק של הרצוג נבע מטעות של אחת מעובדות המטה ועל כן נמחק".

(עדכון ראשון: 23:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully