וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זכותו של הרצוג": 18 מזכירי סניפי העבודה תומכים בכניסה לממשלה

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

16.5.2016 / 19:36

בזמן שרוב חברי הכנסת בעבודה תוקפים את הרצוג על המגעים עם הליכוד לכניסה לקואליציה, הפיצו 18 מזכירי הסניפים בדרום לפעילים מכתב התומך במהלך. "זה מרשם לסוף עריפת הראשים אצלנו", אמרו

ספק 500

(עשרות צעירי העבודה הפגינו מול ביתו של הרצוג נגד כניסה לממשלת אחדות, שלשום)

בעוד רובם המכריע של חברי הכנסת של מפלגת העבודה מביעים התנגדות להצטרפות המפלגה לקואליציה ואף תוקפים את היו"ר יצחק הרצוג על קיום מגעים עם הליכוד, היום (שני) קיבל הרצוג חיזוק משמעותי מפעילי שטח, התומכים בניסיונותיו להצטרף לממשלת אחדות לאומית. "זכותו ואף חובתו של יו"ר מפלגת העבודה למצות לחלוטין את הבדיקות ואת יכולתו להוביל מהלך שישנה את פני המדינה", נכתב במכתב לפעילים ששיגרו 18 מזכירי סניפים של העבודה מאזור הדרום בסיום פגישה שקיימו עם הרצוג במטה המפלגה בתל אביב. "נמאס לנו לראות בעלי אינטרסים פוליטיים מנגחים ומתלהמים בגסות מול יו"ר המפלגה ואנו מבהירים כי בעיניו זו פגיעה ישירה במפלגה עצמה".

בפגישה הסביר הרצוג לפעילים כי הפערים במשא ומתן מול הליכוד עדיין גדולים, אך הוא טרם אמר נואש מראש הממשלה וסבור כי מחובתו לבדוק אם ניתן לעשות שינוי מהותי בכיוונה של המדינה. אתמול במפגש פעילים שקיים בתל אביב אמר הרצוג כי "אני מאתר הזדמנות אזורית מדינית נדירה שאולי תחלוף ולא תחזור. אני לא אומר את זה בעלמא אלא בידיעה. היא מסובכת מאין כמותה, היא מורכבת. אני לא יודע אם היא תקרה, אבל יכול להיות שהיא תקרה אך ורק בגלל שינוי במבנה הממשלתי".

לקריאה נוספת:
נתניהו: סיכוי נמוך להצטרפות הרצוג, אקרא לליברמן להיכנס לממשלה
עשרות צעירי העבודה הפגינו מול ביתו של הרצוג: לא לממשלת אחדות
הרצוג פרסם כרזה עם רשימת תנאים להצטרפות לממשלה – ומחק מיד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצטרפות לאחדות תהיה טובה למפלגה". הרצוג בפגישה עם מזכירי סניפי הדרום, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל זיו, מזכיר סניף העבודה באשקלון ויו"ר פורום מזכירי הסניפים של מחוז הדרום שיזם את הפגישה היום, אמר לוואלה! NEWS כי פעילי השטח בדרום סומכים את ידם על יו"ר המפלגה, כ"אדם אחראי ומנוסה שלא ייפול למלכודות". לדברי זיו, "הממשלה הזו כרגע בלי איזונים ובלמים ואני מאמין שהאחדות תביא בלמים ואיזונים שהמדינה צריכה. ההצטרפות לאחדות תהיה טובה למדינה וגם למפלגה, כי זה מרשם לסוף עריפת הראשים אצלנו".

תמיכת מזכירי הסניפים בדרום מצטרפת למכתב שנשלח בשבוע שעבר, ביוזמתו של ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט, בו ראשי רשויות ופעילים בצפון הביעו גם הם תמיכה בהרצוג. "כמי שחיים בתוך עמנו אנו מאמינים כי על מפלגת העבודה להיות חלק מהממשלה, דווקא בעת הזו", כתבו במכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסרונים מקבוצת ווטסאפ של ראשי רשויות בעבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, גם בשטח אין אחדות דעים. לידי וואלה! NEWS הגיעה תכתובת מסרונים מקבוצת ווטסאפ של ראשי רשויות בעבודה, ובה חלק מראשי הרשויות הביעו דווקא התנגדות למהלך, כשהקולני והבולט בהם הוא אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב. "עקרונית, כניסה לממשלה הזו, ללא שינוי דרמטי בקווי היסוד שלה, היא - בעיניי - טעות פוליטית חמורה, שנשלם עליה בבחירות", כתב שוסטר. "זו גם טעות ערכית שמחזקת את הדימוי של המפלגה כזחלנית בלתי נלאית לתוך הממשלות".

בתגובה, כתב הרצוג לשוסטר: "אלון, עד עכשיו לא פירטתי כלום. לכן כל הספינים של יודעי דבר הם אווירה בלבד. מה שאמרתי על ישיבה על יד ההגה לא נאמר בעלמא", והודה לראשי מועצות שתמכו בו בהתכתבות. לדברי שוסטר, "הדברים פשוטים, ממשלת ישראל לא זקוקה למפלגת העבודה כדי לעשות את מה שהיא יודעת. צריכה להיות סיבה טובה לעבור מאופוזיציה לקואליציה, מצב חירום יוצא דופן או הזדמנות יוצאת דופן להתפתחות מדינית או שינוי דרמטי בחשיבה. אם נתניהו יחליף דיסקט בהקשר ל'שתי מדינות', הקפאת התנחלויות וחקיקה אנטי דמוקרטית זה עשוי לקרות, אבל אני לא רואה שינוי דרמטי ולכן אני לא סבור שצריך לשחק את המשחק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסרונים מקבוצת ווטסאפ של ראשי רשויות בעבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסרונים מקבוצת ווטסאפ של ראשי רשויות בעבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסרונים מקבוצת ווטסאפ של ראשי רשויות בעבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully