וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ליקויים: בית המשפט ביטל את תוצאות הבחירות לעיריית בת ים

השופטת הצביעה על טובות הנאה שנתן ראש העירייה יוסי בכר לקבלנים, וכן על מעורבות של ראש העיר הקודם לחיאני במערכת הבחירות, כנימוקים להחלטתה. בכר: "התערבות בבחירות דמוקרטיות על סמך טענות חסרות בסיס"

שלומי לחיאני נכנס לכלא: "מרגיש כמו רץ מרתון"/צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

(ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני נכנס לכלא, דצמבר 2015)

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט היום (שלישי) לבטל את תוצאות הבחירות שנערכו לראשות עיריית בת ים בשנה שעברה, שבהן ניצח יוסי בכר. זאת משום שנמצא כי נפלו ליקויים בהליך. פרקליטיו של בכר בודקים אם ניתן לערער על החלטת בית המשפט, או שמא יצטרכו תושבי העיר ללכת לבחירות מחודשות.

השופטת רות לבהר שרון הצביעה על שורת ליקויים במהלך מערכת הבחירות בעיר. בין היתר, היא ציינה כי בכר נתן הבטחות שלטוניות אסורות, כמו אי-העלאת ארנונה לבעלי עסקים, ונתן טובות הנאה לקבלנים. כמו כן, הצביעה השופטת על התערבות של עובדי עירייה במערכת הבחירות וכן על מעורבות של ראש העיר הקודם שלומי לחיאני, שלדבריה "לא בחל בשום אמצעים, ופעל נמרצות ובפומבי למען בחירתו של בכר, כאשר הוא מפזר הבטחות שלטוניות, כאילו שימש עדיין בתפקיד ראש העיר".

עוד בוואלה! NEWS:
"הכתובת הייתה על הקיר": ישי שליסל הורשע ברצח במצעד הגאווה
הערכה: המטען בירושלים התפוצץ מוקדם מהמתוכנן
שני בכירים בהתיישבות ביהודה ושומרון נחקרו באזהרה במשטרה

יוסי בכר מועמדת לרשות עיריית בת ים. ינואר 2015. ראובן קסטרו
"מכבד את בית המשפט, אולם סבור שטעה". ראש עיריית בת ים, יוסי בכר/ראובן קסטרו

לבהר שרון הסבירה כי הוכח שקיימת הסתברות שהליקויים הללו השפיעו על תוצאות הבחירות. זאת, לדבריה, בשל מכלול הליקויים שהוכחו, חומרתם, והפער הזעום בין המועמדים. "יש מקום להביא בחשבון את העיתוי של מתן טובות ההנאה, שהיה בסמוך למועד הבחירות, ואת העובדה שההבטחות ניתנו על ידי המשיב בתפקידו כראש עיר, דבר שפגע בשוויון בין שני המתמודדים", כתבה השופטת.

ראש העירייה בכר הגיב על ההחלטה ואמר: "אני מכבד את בית המשפט, אולם סבור שטעה בהחלטתו להתערב בבחירות דמוקרטיות על סמך טענות חסרות בסיס של גורמים בעלי עניין אישי. לאחר שנלמד את פסק הדין, נגבש החלטה בדבר הגשת ערעור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכונית של פעיל בקמפיין של אלי יריב שהוצתה לכאורה בידי פעילי בכר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכר נכנס לתפקידו ב-2014 לאחר השעייתו של קודמו לחיאני, לאחר שהוגש נגד האחרון כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. לחיאני הודח סופית לאחר שהורשע בהפרת אמונים ונשלח לכלא. בינואר 2015 נערכו בחירות מיוחדות, ובהן בכר נבחר לתפקיד ברוב זעום של כ-500 קולות.

מערכת הבחירות הייתה מלאה בהשמצות, בהתקוטטויות, בזיופים ובאיומים הדדיים בין שני המועמדים – בכר ואלי יריב, שהתמודד בשלוש ממערכות הבחירות שהתקיימו בעיר ב-25 השנים האחרונות. בשני המטות עלו תלונות על התנהלות לא כשרה בצד השני. במטה של יריב אמרו כי בכר הוא "בובה על חוט" של לחיאני. "הוא לא יכול להתמודד בגלל החלטת בית המשפט אז הוא שלח את עושה דברו ושולט בדברים מאחורי הקלעים", אמרו בזמנו במפלגתו של יריב, שיוצג על ידי עורכי הדין בועז בן צור, אלעד פלג ואוסנת גולדשמידט.

"קמפיין הבחירות הזה היה מלווה באלימות", אמר יריב. "זה התחיל בהורדת שלטים שלנו ולאחר מכן בפנייה לאנשים שלי להוריד שלטים על ידי הפיקוח. יוסי בכר השתמש במשאבי העירייה לצורכי הקמפיין שלו, אפילו שרפו לנו שלטים, לחיאני עצמו דפק על דלתות וביקש להוריד שלטים". לדברי יריב, השיא היה כשרעול פנים הכה את אחד מאנשיו בראשו במוט ברזל, לאחר שתלה שלט ומכוניתו של פעיל אחר הוצתה לכאורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully