וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכתובת הייתה על הקיר": ישי שליסל הורשע ברצח במצעד הגאווה

19.4.2016 / 11:54

השופטת שהרשיעה את שליסל ברצח של שירה בנקי ובשישה ניסיונות רצח, מתחה ביקורת חריפה על המשטרה שלא הפיקה את הלקחים ממעשיו הקודמים. "הקלות הבלתי-נסבלת שבה הצליח לבצע זממו אינה נתפסת"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שלישי) את ישי שליסל ברצח הנערה שירה בנקי בת ה-15 במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה, בשישה ניסיונות רצח ובפציעה בנסיבות מחמירות. בהכרעת הדין לא חסכה השופטת, נאוה בן אור, ביקורת ממשטרת ישראל, שהייתה לדבריה מודעת לסיכון שהיווה שליסל. "הקלות הבלתי-נסבלת שבה הצליח הנאשם לחדור בין הצועדים ולבצע זממו עד שנעצר אינה נתפסת", אמרה השופטת. "התמונה העגומה המצטיירת היא כי הלקחים שהיו אמורים להיות מופקים מהמצעד ב-2005 לא הוטמעו. הכתובת הייתה על הקיר, אך האחראים לכך לא קראו אותה".

השופטת בן אור ציינה את העובדה שהנאשם ריצה את מלוא עונשו מבלי שקיבל ולו חופשה אחת בשל הערכת מסוכנות גבוהה. "בנסיבות אלה לא שוחרר על תנאי שליש לפני ולא ניתן היה להתנות את שחרורו", הסבירה. "בשונה מעברייני מין מורשעים, שעליהם ניתן להטיל הגבלות מכורח חוק ההגנה על הציבור, אין חוק המאפשר הטלת פיקוח דומה על עבריין מורשע שסיים לרצות את עונשו, גם אם הסכנה הנובעת ממנו מובהקת".

עוד על הרצח במצעד הגאווה:
"אם לא היה חרדי - היו יורים בו": שלב העדויות ברצח במצעד הגאווה
"קיבל צ'ופר": אחד האשמים במחדל מצעד הגאווה קיבל תפקיד יוקרתי
הוריה של שירה בנקי בסרטון ליום הולדתה: "לא תאהב או תביא ילדים"

ישי שליסל, הכרעת דין בבית משפט מחוזי ירושלים. 19 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
"לחופשי מבלי שהוכנה עבורו תכנית שיקום". שליסל בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

השופטת הסבירה כי אין אפשרות להטיל מגבלה כלשהי על אסיר מסוכן: "הוא יצא לחופשי מבלי שהוכנה עבורו תכנית שיקום ומבלי שניתן לפקח על תנועותיו". שליסל שוחרר זמן קצר לפני מצעד הגאווה בבירה, כפי שנחשף בוואלה! NEWS.

על הנרצחת הוסיפה: "שירה הגיעה למצעד כדי לתמוך בחבריה המשתייכים לקהילה הגאה. היו לה חלומות ותקווה ולהוריה היו חלומות ותקווה לגביה. נאשם במעשה חשוך ואכזרי כיבה את אור חייה. למרבה הצער והחלחלה, קנאות קשה המוזנת בדברי הסתה קונה שביתה בקרב המוציאים לפועל. חייה של שירה כבו, אולם כל הרוחות שנשבו כל הלילה לא יכבו את האור".

עו"ד אשרת שהם, מפרקליטות מחוז ירושלים, אמרה בתגובה: "הנאשם לא הפיק לקחים מההליך שנוהל נגדו לפני עשר שנים, ועל רקע אידאולוגיה של שנאת מצעד הגאווה וביצוע עבירות אלה קבע בית המשפט שמדובר במעשה אלים, אכזרי וחסר תוחלת ותקווה. אנחנו נעתור לעונש חמור שיצטבר למאסר עולם חובה שיש להטיל על הנאשם"

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

"נקווה שלא יראה יותר אור יום"

נועם אייל ושלי בר ניב, שנדקרו בידי שליסל, הגיבו על הרשעתו ואמרו כי הם חשים תחושת הקלה. "רצינו לראות בכמה סעיפים יורשע כי זה אדם שישב עשר שנים והחליט לדקור שוב", אמר אייל. "הכלא לא עושה את העבודה. מבחינתי כמה שיותר סעיפים שבהם יורשע – כך יוקל לציבור". בר ניב הוסיפה: "באנו לשמוע ולראות, ובאמת הוא הורשע בכל הסעיפים ובאמת נקווה שלא יראה יותר אור יום. יש הקלה שלא יגיע לשום מצעד להבא".

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר כי "הקהילה הלהט"בית חשופה לפשעי שנאה והרשעתו השניה של המחבל ישי שליסל היא תזכורת מצמררת למאבק המתמשך שלנו, שמתרחש באופן יומיומי ובכל הארץ. מאבק שבשמו הקהילה יוצאת לצעוד במצעדי גאווה בירושלים, ת"א, באר שבע, חיפה ואילת. ממשלת ישראל אינה רואה בנו אזרחים שווי זכויות. האמירות שנשמעו בעקבות הרצח המזעזע של שירה בנקי נותרו באוויר ובאופן תמוה המחבל שליסל לא הועמד לדין על ביצוע פשע שנאה".

"חשוב לחזור ולהגיד: מאסנו באמירות חלולות. לא נפסיק לדרוש שוויון זכויות מלא. לא נפסיק להיאבק באלימות ובאפליה יחד עם חברות וחברים מהקהילה הלהט"בית ומחוצה לה. לבנו היום עם בני משפחת בנקי, משפחת 'הבית הפתוח' בירושלים, חבריה ואוהביה הרבים של שירה ז"ל".

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, ב-30 ביולי 2015, שבועות ספורים לאחר ששוחרר ממאסר על עבירה דומה, יצא שליסל מבית הוריו שבמושב יד בנימין ונסע לירושלים, לאחר שגמלה בליבו החלטה לדקור למוות משתתפים במצעד. לאחר שרכש סכין מטבח רחבה וארוכה, הוא הגיע לאזור הסמוך למסלול המצעד. הוא ניסה להיכנס למתחם הצועדים מכיוון רחוב לינקולן, אולם שוטרות שהיו במקום ביקשו ממנו להתרחק מהמקום. שליסל, שהסתיר את הסכין בתוך בגדיו, נכנס למתחם הצועדים דרך רחוב וושינגטון, תוך שהוא עוקף שוטרת ושוטר שעמדו במקום.

בשלב מסוים חדר שליסל אל בין הצועדים, תוך שהוא מניף בסכין מעלה, ונעץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו במטרה לגרום למותם. לאחר כל דקירה הוא שלף את הסכין מהגוף של קורבנו והתקדם הלאה לעבר צועד אחר, עד שלבסוף הופל ארצה בידי שוטר שרדף אחריו.

במהלך ההליך המשפטי סירב שליסל להיות מיוצג על ידי עורך דין וטען כי לבית המשפט אין סמכות לשפוט אותו "על פי דיני התורה הקדושה". בצעד חריג ביקשה הסניגוריה הציבורית להשתחרר מייצוגו של שליסל בשל חוסר שיתוף הפעולה מצדו, אך בית המשפט דחה את הבקשה והוא יוצג על ידי עו"ד זכריה שנקלובסקי.

(עדכון ראשון: 9:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully