וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליסל הואשם ברצח במצעד הגאווה: "שוטרות ניסו להרחיקו לפני הדקירות"

יהושע בריינר, מערכת וואלה! NEWS

24.8.2015 / 9:08

כתב אישום חמור הוגש נגד שליסל בגין רצח שירה בנקי. לפי כתב האישום, שוטרות הצליחו להרחיק את הנאשם מהמתחם אך הוא בכל זאת עקף את האבטחה. שליסל: "אם חפצים אתם בטובתה של שירה עליכם להפסיק את המצעדים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מאיה בן ניסן

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שני) כתב אישום חמור נגד ישי שליסל בגין רצח הנערה שירה בנקי, שישה ניסיונות רצח ופציעה בנסיבות מחמירות במצעד הגאווה בירושלים לפני כחודש.

לפי כתב האישום, ב-30 ביולי יצא הנאשם מבית הוריו שבמושב יד בנימין ונסע לירושלים, לאחר שגמלה בליבו החלטה לדקור למוות משתתפים במצעד. לאחר שרכש סכין מטבח רחבה וארוכה, הגיע שליסל לאזור הסמוך למסלול המצעד. הוא ניסה להיכנס למתחם הצועדים מכיוון רחוב לינקולן, אולם שוטרות שהיו במקום ביקשו ממנו להתרחק מהמקום. הנאשם, שהסתיר את הסכין בתוך בגדיו, נכנס למתחם הצועדים סמוך לשעה 18:39 דרך רחוב וושינגטון תוך שהוא עוקף שוטרת ושוטר שעמדו במקום.

לקריאה נוספת:
מחשש לפשע שנאה: חברות ביטוח סירבו לבטח אירוע לזכר שירה בנקי
"ועדת מחדל הגאווה התרשלה, שם הקצין שעקב אחרי שליסל היה ידוע"
מסתמן: הממצא המרכזי - המודיעין המשטרתי לא ידע ששליסל שוחרר

ישי שליסל, מגיע לכתב האישום במחוזי ירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
לא מכיר בסמכות השופטים לשפוט אותו. ישי שליסל/נועם מושקוביץ

במקביל, מבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של שליסל עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. את שליסל עצמו צפוי לייצג סנגור מטעם הסנגוריה הציבורית אף שהוא מסרב להיעזר בעורך דין מטעמו. חוות דעת פסיכיאטרית קבעה כי הוא כשיר לעמוד לדין. במהלך כל הדיונים בעניין מעצרו סירב שליסל להיות מיוצג וטען כי לבית המשפט אין סמכות לשפוט אותו "על פי דיני התורה הקדושה".

כתב האישום מתאר את מסע הדקירות של שליסל שבמהלכו דקר שבעה צועדים. לפי עובדות כתב האישום, חדר שליסל בין הצועדים תוך שהוא מניף את הסכין מעלה ונעץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו במטרה לגרום למותם, כשלאחר כל דקירה הוא שולף את הסכין ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר עד שלבסוף הופל ארצה על ידי שוטר שרדף אחריו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אם אתם חפצים בטובת שירה, עליכם להפסיק את המצעדים"

בפתח הדיון אמר שליסל: "אם חפצים אתם בטובתה של שירה עליכם להפסיק את מצעדי הגאווה, להפסיק עם הניאוף הזה ושכל עם ישראל יחזור בתשובה. המצעדים מביאים גזירות קשות על עם ישראל".

הנאשם כפר היום שוב בסמכות בית המשפט ועורכי דינו. "אין לכם סמכות לייצג אותי על פי כללי התורה ולכן איני רוצה להיות מיוצג".

ישי שליסל, מגיע לכתב האישום במחוזי ירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"להפסיק עם הניאוף". שליסל בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

עורך הדין שגיא אופיר מפרקליטות מחוז ירושלים אמר: "הנאשם החליט בנחישות מוזנת בשנאה להשלים פשע שאותו התחיל לפני עשור. כתב האישום הוא פרק במאבק למען הבטחת חופש ביטוי וקיום לכלל מרכיבי החברה הישראלית מבלי שמבקשי רעה כמו הנאשם יבקשו לפגוע בהם לרעה".

כתוצאה מהדקירה נגרם לבנקי קרע בריאה הימנית ובכלי דם, שהוביל לאיבוד דם רב. הנערה בת ה-16 התמוטטה ואיבדה את הכרתה ונגרם לה נזק מוחי קשה. היא פונתה לבית חולים ונותחה כמה פעמים וביום ראשון, 2 באוגוסט, נפטרה כתוצאה מפציעתה.

ועדת הבדיקה נדרשה לבצע השלמות

ברקע הדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, ממשיכה ועדת הבדיקה המשטרתית למחדל לבדוק כיצד הצליח אדם שהורשע בניסיון רצח במצעד הגאווה בירושלים לפני עשור, ריצה עשר שנות מאסר ושנחשף בוואלה! NEWS בבוקר המצעד כי הוא שוחרר באחרונה מהכלא, לחדור את מעטפת האבטחה שהקיפה את הצועדים.

אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי נתן לקצין מסוים הוראה לעקוב אחרי שליסל אך במהלך עדותו בפני ועדת הבדיקה למחדל הושמט שמו - ולכן נדרשה הוועדה לבצע השלמות.

שליסל במצעד הגאווה, 2015. AP
שליסל תוקף מפגינים במצעד הגאווה, בחודש שעבר/AP

גורמים במשטרה שהתייחסו לפרסום טענו כי מדובר ב"רשלנות של הוועדה, ולא של אדרי, כי השם של הקצין הזה ידוע ומוכר לכולנו".

הגורמים הוסיפו: "איך הוועדה לא בדקה את שמו של הקצין שקיבל את ההנחיות? אדרי הביא פרוטוקולים ותוכניות העבודה המעידים על כך שהוא הוציא הנחיה לעקוב אחרי שליסל ולא הסתיר שום דבר".

סוגיה זו, שבמסגרתה לא נבדקה עדותו של אותו קצין שלפי עדותו של אדרי דיווח כי ההנחיה בוצעה, היא הנקודה המרכזית שבגינה המשיכה ועדת הבדיקה לפעול במטרה להוציא דוח מתוקן יותר. בימים הקרובים היא צריכה להגיש את מסקנותיה הסופיות לממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully