וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפשע שנאה: חברות ביטוח סירבו לבטח אירוע לזכר שירה בנקי

משה שטיינמץ

23.8.2015 / 14:41

האירוע, שיתקיים בשבוע הבא לציון 30 יום למות הנערה שנדקרה במצעד הגאווה, ייצא לפועל בזכות התערבות עיריית ירושלים. זאת, לאחר שהתברר כי ניתן להפעיל את הביטוח העירוני

צילום: טיראן גואטה, עריכה: טל רזניק

(בסרטון: משפחתה של שירה עולה לקברה)

הבית הפתוח בירושלים יקיים ביום חמישי הבא אירוע בכיכר ספרא בעיר, בהשתתפות עיריית ירושלים, לציון 30 יום למותה של שירה בנקי בת ה-16, שנרצחה על ידי ישי שליסל במצעד הגאווה בחודש שעבר. מטרת האירוע היא "לייחד את זכרה, לתת כבוד למשפחתה ולהעצים את תחושת הצורך בהתגייסות חברתית כוללת לשם אהבת חינם". באירוע צפויים להישמע נאומים קצרים של חברי כנסת וראשי ארגונים, וכן תתקיים הופעה של אמנים שונים שיבצעו שירים ששירה אהבה.

מארגני האירוע נערכים לאלפי משתתפים, ואף קיבלו את הסכמת העירייה להשתתף במחצית מהעלויות. אלא שהבעיה התעוררה ממקור לא צפוי. כאשר פנה הבית הפתוח לחברת הביטוח שהוא עובד איתה בדרך כלל, היא סירבה לבטח את האירוע וכמוה חברות ביטוח נוספות שאליהן פנה הארגון. הסיבה לכך היא החשש מפשעי שנאה נוספים, דוגמת זה שהתרחש במצעד הגאווה.

עוד ידיעות בנושא:
העדות הבעייתית של ניצב אדרי שגרמה לוועדת שליסל לבצע השלמות
נמצאה נדקרת נוספת מהמצעד; שליסל חשוד ברצח וב-6 ניסיונות רצח
המסית נגד הקהילה הגאה שבירך על רצח שירה בנקי מואשם בהסתה

שירה בנקי, ההרוגה מהפיגוע במצעד הגאווה בירושלים. אוגוסט 2015. באדיבות המשפחה
"ללא ביטוח אינני רואה אפשרות לקיים את האירוע". שירה בנקי/באדיבות המשפחה

"ללא ביטוח אינני רואה אפשרות לקיים את האירוע", אמר רוני פופולר, עוזר מנהל מינהל תרבות בעירייה. "מכיוון שהם הבית הפתוח והם מועדים לפורענות, אז חברות הביטוח כבר אמרו 'רגע רגע'", הסבירה בדיון פנימי מנהלת אגף התרבות בעירייה אריאלה רג'ואן.

בסופו של דבר, רק אחרי התערבות של גורמים בעירייה, ביניהם היועץ המשפטי, נמצא פתרון לסוגיה. לפיו, מאחר שהאירוע יתקיים בשטח השייך לעירייה, ניתן יהיה לקיים את האירוע על בסיס הביטוח העירוני.

בבית הפתוח סירבו להתייחס לעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully