וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדות הבעייתית של ניצב אדרי שגרמה לוועדת שליסל לבצע השלמות

23.8.2015 / 7:42

לוואלה! NEWS נודע כי מפקד מחוז ירושלים אמר לוועדה לבדיקת כשלי מצעד הגאווה כי שבועיים לפני האירוע הנחה גורם אלמוני לעקוב אחרי החשוד ברצח שירה בנקי. לטענתו, ההוראה בוצעה, אך שמו של הגורם הושמט והוועדה נאלצה להידרש להשלמות

עריכה: ניר חן

האם התגלתה בעיית אמינות במסגרת הוועדה לבחינת כשלי מצעד הגאווה בירושלים? לוואלה! NEWS נודע כי במהלך עדותו בפני הוועדה, טען מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי כי שבועיים לפני המצעד נתן הנחיה לגורם עלום לעקוב אחרי ישי שליסל, החשוד ברצח הנערה שירה בנקי ובשישה ניסיונות רצח נוספים. לטענת אדרי, אותו גורם אף דיווח לו כי ההנחיה בוצעה, אך מאחר שהשמיט את שמו של הגורם נאלצה הוועדה לבצע השלמה לבדיקה ולהבין מי אותו גורם.

"מדובר בהשלמה המרכזית במסגרת השלמת המסקנות במחדל", אמר קצין משטרה המעורה בפרטים. "לכאורה, זה מריח כמו בעיה רצינית באמינות". מלבד בעיה זו נדרשה הוועדה, שבראשה עומד ניצב בדימוס ישראל יצחק, לתת מענה בארבע סוגיות נוספות ובהן הכשל בבדיקת מידע מודיעיני מוקדם שהיה ביחס לסכנות הכרוכות בקיום המצעד הגאווה.

לקריאה נוספת:
מחדל מצעד הגאווה: ארדן ביקש מוועדת הבדיקה להעביר מידע נוסף
נמצאה נדקרת נוספת מהמצעד; שליסל חשוד ברצח וב-6 ניסיונות רצח
ניצב אדרי עדכן את הוריה של שירה בנקי על הבדיקה המשטרתית

ניצב משה אדרי מגיע לבית משפחת בנקי, ירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי/נועם מושקוביץ

ממסקנות הביניים של הוודעה עלה כי מחוז ירושלים, שהיה אחראי על אבטחת המצעד, לא ידע כי שליסל שוחרר ממעצר בבוקר המצעד, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. מחוז ירושלים פנה לחטיבת המודיעין של המטה הארצי בבקשה שיעביר לו חוות דעת על שישה שמות של גורמים שעלולים להיות בעייתיים בהקשר לקיום המצעד בירושלים וביניהם היה גם זה של שליסל. חטיבת המודיעין החזירה חוות דעת של חמישה מתוך שישה שמות, למעט שמו של שליסל, שהורשע גם בדקירה במצעד הגאווה בבירה ב-2005.

הוועדה צפויה להעביר את מסקנותיה בשבוע הבא, ובהן גם המסקנות על כך ששמו של שליסל לא חזר מאגף המודיעין של המשטרה, כבקשת מחוז ירושלים. בנוסף לכך, מסתמן כי אחד הגורמים האחראים למחדל לפי הוועדה הוא קובי דוידיאן, מפקד מרחב מוריה. הוועדה צפויה להמליץ להעבירו מתפקידו. על מפקד המחוז אדרי הייתה אמורה הוועדה להמליץ על הערה פיקודית בלבד, בעיקר בעקבות עדותו, אולם כעת צפויה להיבחן ההמלצה בשנית.

עוד באותו נושא

מסתמן: הממצא המרכזי - המודיעין המשטרתי לא ידע ששליסל שוחרר

לכתבה המלאה
ישי שליסל, בית משפט השלום ירושלים, 20 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
שליסל בדיון בבית משפט השלום בירושלים, חמישי/נועם מושקוביץ

ביום חמישי הגישה המשטרה הצהרת תובע נגד שליסל, כשבכניסה לבית משפט השלום בירושלים אמר שליסל: "עם כל הצער הגדול, צריך לדעת שמי שצועד במצעד הגאווה בירושלים נלחם נגד הקדוש ברוך הוא". מעצרו הוארך בחמישה ימים. כתב האישום נגדו יוגש ביום שני הבא ויכלול עבירות של רצח ושישה ניסיונות רצח נוספים.

ביום רביעי נקבע כי שליסל כשיר לעמוד לדין. זאת, לאחר שעבר הסתכלות פסיכיאטרית נוספת ושלא שיתף פעולה בהסתכלות הראשונה שאליה נשלח. בדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט אמר שליסל: "אין לכם סמכות לשפוט אותי לפי דיני התורה הקדושה, ולכן אינני מעוניין בייצוג".

המשטרה: טרם גובשו ההחלטות הסופיות מממצאי הוועדה

במשטרה מסרו כי "לאור המשך העלאת פרסומים הנוגעים לוועדת הבדיקה שמונתה בעקבות אירועי מצעד הגאווה בירושלים, אנו חוזרים ומדגישים כי טרם גובשו ההחלטות הסופיות הנגזרות מממצאי הוועדה. הטלת האחריות על גורם זה או אחר הם בגדר הערכות ופרשנויות ספקולטיביות של המפרסמים ובאחריותם הבלעדית, ויש בהם כדי להטעות את הציבור ולהטיל דופי בקציני, לוחמי ושוטרי משטרת ישראל במטה ובשטח, אשר עושים מלאכת קודש כל ימות השנה לשמירה על ביטחון הציבור. עוד נדגיש כי ראוי שההחלטות הסופיות יימסרו בראש ובראשונה לנוגעים בדבר ובהם אנשי המשטרה ומשפחות הקורבנות בטרם יידונו בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully