וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ועדת מחדל הגאווה התרשלה, שם הקצין שעקב אחרי שליסל היה ידוע"

23.8.2015 / 13:22

גורמים בכירים במשטרה התייחסו לפרסום בוואלה! NEWS, שלפיו ניצב אדרי נתן הוראה לקצין לעקוב אחרי הדוקר, אך שמו הושמט בעדות בפני הוועדה. "מדאיג שהקצין לא הוזמן לעדות, על אף ששמו הופיע בפרוטוקולים"

עריכה: ניר חן

גורמים בכירים במשטרה התייחסו היום (ראשון) לפרסום בוואלה! NEWS, שלפיו מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי נתן לקצין מסוים הוראה לעקוב אחרי ישי שליסל, החשוד ברצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בעיר, אך במהלך עדותו בפני ועדת הבדיקה למחדל הושמט שמו – ולכן נדרשה הוועדה לבצע השלמות. לטענתם, "זוהי רשלנות של הוועדה, ולא של אדרי, כי השם של הקצין הזה ידוע ומוכר לכולנו".

הגורמים הוסיפו: "איך הוועדה לא בדקה את שמו של הקצין שקיבל את ההנחיות? אדרי הביא פרוטוקולים ותכניות העבודה המעידים על כך שהוא הוציא הנחיה לעקוב אחרי שליסל ולא הסתיר שום דבר". סוגיה זו, שבמסגרתה לא נבדקה עדותו של אותו קצין שלפי עדותו של אדרי דיווח כי ההנחיה בוצעה, היא הנקודה המרכזית שבגינה המשיכה ועדת הבדיקה לפעול במטרה להוציא דוח מתוקן יותר. בימים הקרובים היא צריכה להגיש את מסקנותיה הסופיות לממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

עוד ידיעות בנושא:
מסתמן: הממצא המרכזי - המודיעין המשטרתי לא ידע ששליסל שוחרר
מחדל מצעד הגאווה: ארדן ביקש מוועדת הבדיקה להעביר מידע נוסף
נמצאה נדקרת נוספת מהמצעד; שליסל חשוד ברצח וב-6 ניסיונות רצח

ניצב משה אדרי מגיע לבית משפחת בנקי, ירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי/נועם מושקוביץ

עם הגשת המסקנות של הוועדה, נשאל העומד בראשה ניצב בדימוס ישראל יצחק מיהו אותו הקצין שקיבל את ההנחיה ממפקד המחוז. יצחק לא ידע להצביע על שמו של הקצין, על אף שלטענתו של אדרי הוא הציג בפני הוועדה פרוטוקולים הכוללים את הנחיותיו ואת השם של הקצין, שלא זומן לעדות. "ממש לא קשה להגיע לגורם הזה. מדאיג שהוועדה שבוחנת את כשלי שליסל לא מצאה לנכון לזמן את האיש לעדות, בעיקר משום שהוא מופיע בפרוטוקולים", אמרו הגורמים.

"שבועיים לפני המצעד, דרש אדרי לבחון מעקב אחר שליסל", הוסיפו. "אנחנו יודעים שהוא שוחרר, אבל אין עליו שום מודיעין, ולכן נתבקשה חטיבת המודיעין לתת את הדעת על שישה שמות פוטנציאליים. הם לא החזירו את השם של שליסל. זה מוזר שגם לא עלה להם דבר כשהוא תלה את המודעה הזו בבית הכנסת במודיעין עלית. ולמרות זאת, איש בחטיבת המודיעין לא מסר את עדותו בוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully