וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: המטען בירושלים התפוצץ מוקדם מהמתוכנן

19.4.2016 / 10:39

גורמים המעורבים בחקירת הפיצוץ באוטובוס מסרו כי המטען היה מונח לרגליו של צעיר כבן 30 שנפצע קשה, ועל כן מעריכים כי הפיצוץ אירע בטרם עת. נמשכים המאמצים לזהות את הפצוע ולקבוע אם מדובר במחבל או לא

צילום אריק אבולוף: כבאות והצלה ירושלים, עריכה: גדי וינסטוק

המשטרה טרם הצליחה לזהות את הצעיר, כבן 30, שנפצע באורח קשה בפיגוע באוטובוס בירושלים אתמול, אך מהחקירה עולה הבוקר (שלישי) כי המטען הונח מתחת לרגליו. לפיכך גורמים המעורבים בחקירה מעריכים כי הפיצוץ התרחש מוקדם יותר מהמתוכנן.

בינתיים המשטרה ממשיכה לנסות לקבוע אם הפצוע היה המחבל שהפעיל את המטען ופוצץ את האוטובוס, או שמא נוסע תמים שהמטען הונח לרגליו. בניסיון לזהות את הפצוע, שלא נשא עמו שום אמצעי זיהוי, חוקרי המשטרה מסתמכים בין היתר על בדיקות פורנזיות הכוללות דגימות DNA מהפצוע.

ד"ר עופר מרין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק, אמר כי אותו פצוע נפגע באורח קשה מאוד הן מעוצמת הפיצוץ והן ממכות שקיבל ברגליו ובידיו. לדבריו, הצוות הרפואי טרם הצליח לזהותו. ד"ר מרין ציין כי ארבעה פצועים שנפגעו באורח קל כבר שוחררו מבית החולים, ושני בני אדם שנפגעו באורח בינוני עברו ניתוח מוצלח ובשעה זו הם מאושפזים במקום. לדבריו, שלושה פצועים נוספים סבלו מכוויות. מצבם טוב והם נמצאים בשלבי שחרור מבית החולים.

עוד על הפיגוע בירושלים:
תיעוד מתוך הלהבות: זירת הפיגוע בירושלים מנקודת המבט של כבאי
הנהג מירושלים משחזר: "פתחתי דלתות וצעקתי 'פיגוע', צאו מהאוטובוס'"
הפיגוע בירושלים: התארגנות מקומית שמנסה להבעיר את השטח לקראת החג

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

לפי שעה שום ארגון פלסטיני לא קיבל אחריות על הפיגוע, אולם בארגונים השונים בירכו על המעשה. חמאס פרסם הודעה בטוויטר של הארגון, ובה נאמר כי מדובר ב"תגובה טבעית לפשעי ישראל, בפרט להוצאות להורג שהיא מבצעת בשטח, ולפגיעה במסגד אל-אקצא". הזרוע הצבאית של תנועת פתח, גדודי חללי אל-אקצא, פרסמה הודעה ובה נכתב: "מבצעי הפעולה נענו לקריאותינו לבצע פיגועי התאבדות כדרך היחידה להגיב על פשעיו של הכיבוש הישראלי".

גם בארגון הג'יהאד האסלאמי בירכו על הפיגוע. בהודעה מטעמו נמסר כי מדובר ב"מסר לכך שהאינתיפאדה נמשכת". עוד נכתב בהודעת הג'יהאד: "מודבר בהתפתחות משמעותית, שחשפה את השאננות של מערכת הביטחון הישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. מד"א
שום ארגון פלסטיני לא קיבל אחריות. זירת הפיגוע, אתמול/מד"א

הפיגוע התרחש אתמול בשעות אחר הצהריים המאוחרות כשפיצוץ אירע באוטובוס ברחוב משה ברעם הסמוך לצומת פת שבירושלים. כתוצאה מהפיצוץ עלה באש אוטובוס נוסף וכלי רכב פרטי. אריק אבולוף, שהגיע ראשון לזירה מצוותי הכיבוי, כי במקום הייתה בערה גדולה. "זיהינו את האוטובוס בוער, הייתה קרינת חום עצומה. מיד זיהינו רכב פרטי סמוך שעמד במקביל לאוטובוס וגם הוא בוער, ואוטובוס נוסף שגם הוא התלקח ונגרם לו נזק כבד מאוד בחלק הקדמי", סיפר. "בסיום שלב פינוי הפצועים ביצענו פעולות כיבוי מאוד מהירות".

נוסף על הפצוע קשה שזהותו אינה ידועה, 13 בני אדם נוספים נותרו מאושפזים בבתי החולים בבירה. בבית החולים שערי צדק מאושפזים אישה כבת 50, צעיר כבן 25 ונער כבן 16 במצב בינוני וארבעה נוספים במצב קל. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי חל שיפור במצב הנערה בן 16 שנפצעה באורח קשה והוא מוגדר כעת בינוני. כמו כן, במרכז הרפואי מאושפזים עדיין שלושה במצב בינוני – צעיר כבן 25, גבר כבן 40 ואישה כבת 30, ושניים במצב קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully