וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג מירושלים משחזר: "פתחתי דלתות וצעקתי 'פיגוע', צאו מהאוטובוס'"

19.4.2016 / 0:11

משה לוי, נהג קו 12 שבו נפצעו 16 איש בפיצוץ, סיפר: "לא הבחנתי בדמות חשודה, בדקתי אם יש מטען לפני הנסיעה". אביו של עקיבא בן ה-12 שנפצע: "הוא ראה את הפצועים והאש והצליח להימלט"

צילום: רויטרס, TPS, מאצ'י הוף, רוני כנפו; עריכה: עריכה: מתן חדד

משה לוי, נהג קו 12 שבמהלך נסיעה בירושלים אירע בו פיגוע שבו נפצעו 16 בני אדם, בהם שניים באורח קשה, סיפר לוואלה! NEWS על הרגעים הקשים. "לא הבחנתי בדמות חשודה בנסיעה, אחרת הייתי עושה משהו", הבהיר בהתייחס לכך שהמשטרה בודקת את האפשרות שמדובר היה במחבל מתאבד ולא רק במטען חבלה שהונח מבעוד מועד.

"התחלתי את הנסיעה מתלפיות מזרח, לכיוון הדסה. עשיתי בדיקה ביטחונית פעמיים, בתחילת הנסיעה ולפני שיצאתי לנסיעה. בדקתי שאין מטען", סיפר. "הגעתי לתלפיות, רחוב ברעם. עצרתי שם, היה פקק. פתאום נשמע פיצוץ בחלק האחורי, הבנתי שזה פיגוע. פתחתי את הדלתות של האוטובוס שאנשים יברחו, אמרתי להם: צאו מהאוטובוס".

הפיגוע בירושלים - עוד כותרות
"היה פיצוץ, מלא פצועים מדממים": האזינו לדיווח למד"א על הפיגוע בירושלים
עד לפיצוץ באוטובוס בירושלים: "מחזה שלא ראיתי בחיים, אני עדיין רועד"

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
"זה הגיע עד השמשה הקדמית". האוטובוס שבו אירע הפיצוץ/נועם מושקוביץ

לדבריו, "הנוסעים ישר הבינו ורצו. יצאתי החוצה וצעקתי למכוניות: 'תתקשרו למשטרה, היה פה פיגוע'". הוא עצמו לא נפגע, ומיד לאחר הפיצוץ פתח את הדלתות במהירות. "אני לא נפגעתי, רק הלם. האוטובוס היה שרוף מהפיצוץ; השמשה שלי התנפצה אפילו, הקדמית, זה הגיע עד לחלונות. חשבתי על האנשים, להציל אנשים. פתחתי את הדלתות כדי שיצאו כמה שיותר מהר מהאוטובוס".

אשר בצלאל, אביו של עקיבא בן ה-12 שנפצע באורח קל בפיגוע, סיפר כי הוא ישב בקדמת האוטובוס. "הוא היה בדרכו לארמון הנציב", אמר. "הוא ראה פצועים, אש וצעקות והצליח לברוח. עכשיו הוא בסדר".

"הוא דיבר איתי חצי שעה לפני האירוע ואמר לי שהוא רוצה לבוא אליי", סיפר בצלאל. "אחר כך ראיתי שהיה פיצוץ באוטובוס, לא עבר לי כלום בראש ואחרי רבע שעה ראיתי שדיווחו שזה קו 12. נכנסתי ללחץ וקיוויתי שהוא לא עליו".
הוא הוסיף כי התקשר לבנו 84 פעמים, הוא לא ענה לו. "אחרי כמה דקות התקשר אליי פרמדיק של מד"א ואמר לי 'אל תהיה בלחץ' ונרגעתי קצת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
הפצועים סבלו מכוויות, משאיפת עשן ומחתכים. זירת הפיגוע/נועם מושקוביץ

כתוצאה מהפיצוץ עלה באש אוטובוס נוסף ורכב פרטי. שמונה פצועים הועברו לבית החולים שערי צדק שבירושלים, והיתר פונו להדסה עין כרם. לפי מד"א, הפצועים סובלים מכוויות, משאיפת עשן ומחתכים. כוחות גדולים של המשטרה הגיעו לזירה יחד עם חבלנים שסרקו את האזור במטרה לאתר מטענים או את מקור הפיצוץ. כמו כן, ארבעה צוותי כיבוי השתלטו על הלהבות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע ומסר איחולי החלמה מהירה לפצועים. "אנחנו נאתר את מי שהכין את מטען החבלה, נגיע למשלחים, נגיע למי שעומד מאחוריהם ונבוא חשבון עם הטרוריסטים האלה", אמר. "אנחנו מצויים במאבק מתמשך נגד הטרור, טרור הסכינים, ירי וטילים. גם של מנהרות. ישראל השיגה הישג גדול במאמץ לאיתור מנהרות הטרור".

(עדכון ראשון: 21:45)

"יש המון פצועים": שיחה למוקד מד"א לאחר הפיגוע באוטובוס בירושלים. צילום מסך
כתוצאה מהפיצוץ עלו באש אוטובוס נוסף ומכונית. זירת הפיגוע/צילום מסך
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
זירת הפיצוץ/נועם מושקוביץ
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
זירת הפיצוץ/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully