וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה פיצוץ, מלא פצועים מדממים": האזינו לדיווח למד"א על הפיגוע בירושלים

19.4.2016 / 0:13

בשיחה הראשונה לאחר הפיצוץ שבו נפצעו 16 בני אדם, בהם שניים באורח קשה, נשמעת עוברת אורח: "יש כאן המון פצועים. ראיתי אישה שוכבת עם דם על הרגליים, יכול להיות שבצד השני יש עוד"

עריכה: שניר דבוש

"הזכוכיות התנפצו, יש כאן המון פצועים מדממים" - כך תיארה האישה שדיווחה לראשונה למוקד מד"א על הפיגוע שאירע אתמול (שני) בקו 12 בצומת פת שבירושלים, ובו נפצעו 16 בני אדם, שניים מהם במצב קשה. במטרה לתאר למוקדנית על הזירה, ניסתה לצאת האישה מהמכונית שלה, שעמדה בסמוך לזירת הפיצוץ, ותיארה לה את המעט שהצליחה לראות מבין הלהבות והעשן.

עוברת אורח: יש פה פצועים אני רואה. אני פשוט בנתיב השני, אני רואה את החלון של האוטובוס, יש אנשים פצועים. השמשה הקדמית מרוסקת, הוא פשוט מולי, קו 12 של אגד. יש פצועים שירדו מהאוטובוס. אני לא יודעת, אני לא יכולה לראות שום דבר. החלונות בצד מפוצצים גם כן. אני רואה בחור אחד פצוע, אבל בטוחה שיש עוד. אני לא יודעת להגיד לך מה קורה, אני לא יכולה לצאת מהרכב, מישהו פה חוסם את הכביש. הזכוכיות התנפצו, ואני לא יודעת אם זה היה פיצוץ. אני ממש לא יודעת. שנייה, אני מתקרבת. מדווחים על פיצוץ בחלק האחורי של האוטובוס, המון פצועים.

מוקדנית: תסתכלי, יש פצועים במקום?

עוברת אורח: יש מלא פצועים מדממים יש כאן, גברת.

מוקדנית: כמה בערך?

עוברת אורח: לא יודעת, 20 איש יש כאן, לפחות.

מוקדנית: כמה ראית שוכבים שלא יכולים ללכת?

עוברת אורח: אני כבר לא שם כי המשטרה מפנה. ראיתי אישה שוכבת עם דם על הרגליים. ראיתי אנשים מסתובבים, יכול להיות שבצד השני של האוטובוס יש עוד.

מוקדנית: אנחנו בדרך לשם.

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. ספק 500
"מדווחים על פיצוץ בחלק האחורי, המון פצועים". זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/ספק 500

רועי, מנהל משמרת באולם האירועים "הדריה", היה בדרך למקום העבודה שלו בעת שראה את הפיצוץ. "זה מחזה שלא ראיתי בחיים, כולי רועד", אמר. "הפיצוץ היה ממש מאחורינו. הייתי במונית וזה תפס אותנו ברמזור. פתאום שמענו פיצוץ וראינו את כל העשן. ירדתי מהמונית והמשכתי לכיוון העבודה, ראיתי אנשים שמנסים לכבות את האש, פצועים ואמבולנסים. כולם מדברים על זה שזה פיגוע, אני לא יודע ממה זה".

אריק אבולוף, שהגיע ראשון לזירה מצוותי הכיבוי, סיפר כי במקום הייתה בערה גדולה. "זיהינו את האוטובוס בוער, הייתה קרינת חום עצומה. מיד זיהינו רכב פרטי סמוך שעמד במקביל לאוטובוס וגם הוא בוער, ואוטובוס נוסף שגם הוא התלקח ונגרם לו נזק כבד מאוד בחלק הקדמי", סיפר. "בסיום שלב פינוי הפצועים, ביצענו פעולות כיבוי מאוד מהירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
האוטובוס המפויח לאחר פעולות הכיבוי וההצלה/נועם מושקוביץ

כתוצאה מהפיצוץ עלו באש אוטובוס נוסף וכלי רכב פרטי. שמונה פצועים הועברו לבית החולים שערי צדק שבירושלים, והיתר פונו לבית החולים הדסה עין כרם. לפי מד"א, הפצועים סובלים מכוויות, משאיפת עשן ומחתכים. כוחות גדולים של המשטרה הגיעו לזירה יחד עם חבלנים, שסרקו את האזור במטרה לאתר מטענים או את מקור הפיצוץ. כמו כן, ארבעה צוותי כיבוי השתלטו על הלהבות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע ומסר איחולי החלמה מהירה לפצועים. "אנחנו נאתר את מי שהכין את מטען החבלה, נגיע למשלחים, נגיע למי שעומד מאחוריהם ונבוא חשבון עם הטרוריסטים האלה", אמר. "אנחנו מצויים במאבק מתמשך נגד הטרור, טרור הסכינים, ירי וטילים. גם של מנהרות. ישראל השיגה הישג גדול במאמץ לאיתור מנהרות הטרור".

(עדכון ראשון: 20:00)

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
הכוחות בזירת הפיצוץ/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully