וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בירושלים: התארגנות מקומית שמנסה להבעיר את השטח לקראת החג

19.4.2016 / 6:30

לראשונה מאז "עמוד ענן" ודווקא אחרי ירידה דרסטית בכמות הפיגועים, חזרו מראות האימה של אוטובוס מתפוצץ בלב העיר. במערכת הביטחון מדגישים כי חמאס מנסה להצית מחדש את סוגיית הר הבית ונערכים בהתאם

צילום: רויטרס, TPS, מאצ'י הוף, רוני כנפו; עריכה: עריכה: מתן חדד

הפיגוע שאירע אמש (שני) בירושלים שבו נפגעו 16 בני אדם, בהם שניים במצב קשה, מגיע ימים אחדים לאחר שצה"ל פשט על מעבדות חבלה מתקדמות להרכבת חומרי נפץ – כך לדברי קצין בכיר בפיקוד המרכז. "הם היו בשלב מתקדם לעשות פעולה משמעותית", אמר.

במערכת הביטחון מעריכים כי האחראית לפיגוע היא התארגנות מקומית וכי מוקדם לייחס אותה לתשתיות חמאס. ואולם, הארגון הולך בחודשים האחרונים על חבל דק, וכמו בימים שקדמו ל"צוק איתן", מנסה להוציא לפועל פיגועים. רק בחודשים האחרונים, סיכל שב"כ שישה פיגועי חטיפה, שלושה פיגועי התאבדות, 25 פיגועי ירי, 12 פיגועי הקרבה וארבעה פיגועי מטען.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
16 פצועים בפיגוע באוטובוס בבירה; נתניהו: "נבוא חשבון עם הטרוריסטים"
הנהג מירושלים משחזר: "פתחתי דלתות וצעקתי 'פיגוע', צאו מהאוטובוס'"
"היה פיצוץ, מלא פצועים מדממים": האזינו לדיווח למד"א על הפיגוע בירושלים
קרב מוחות בין צה"ל לחמאס: האם ישראל איבדה את כוח ההרתעה?

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
המוטיבציה להוציא פיגועים לא פחתה מאז עמוד ענן. האוטובוס ההרוס בזירת הפיצוץ בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

הפעם האחרונה שבה פוצץ מטען חבלה באוטובוס, הייתה במהלך מבצע "עמוד ענן" בקו 142 מול בסיס הקריה בתל אביב. מאז, המוטיבציה של ארגוני הטרור והתארגנויות מקומיות להוציא פיגועים אל הפועל ולהצית את גזרת יהודה ושומרון, לא פחתה. בשנת 2015, למשל, סוכלו 239 פיגועים משמעותיים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"הפוגה לא יציבה"

היקף פיגועי הדקירה על ידי מחבלים בודדים אמנם פחת משמעותית בחודש האחרון, אך ההתרעות על כוונה לביצוע פיגועים עדיין במגמת עלייה. בצה"ל, הגדירו את השבועות האחרונים כ"הפוגה לא יציבה". כעת, עומד צה"ל בפני תקופת החגים בגזרת יהודה ושומרון וירושלים – תקופה רגישה, במיוחד בחג הפסח ובחג הרמדאן, ובפיקוד המרכז מצביעים באופן ברור על המאמץ של חמאס להצית מחדש את סוגיית הר הבית. לפיכך, הוחלט לאור הערכת מצב ביטחונית של כלל גורמי הביטחון לעבות את הכוחות בגדה בתקופת החגים, ולקראת הפסח יהיו באזור 21 גדודים.

קצין בכיר הפיקוד המרכז הסביר כי המניעים של חמאס ברורים כעת יותר מתמיד: מאז רצח בני הזוג הנקין באוקטובר, האירוע הראשון בגל הטרור, נחשפו על ידי שב"כ 57 התארגנויות טרור ברחבי יהודה ושומרון. במסגרת הפעילות, פשטו כוחות צה"ל על מספר רב של מוקדים ובהם אותרו ארבע מעבדות חבלה לייצור מטענים וחגורות נפץ. בזמן שחמאס שומר על שקט לאורך הגבול הדרומי, הוא מנסה לנצל את האווירה האלימה בגדה נגד ישראל, גם כדי לערער את היציבות השלטונית של הרשות הפלסטינית.

פיצוץ באוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016.. הלל מאיר, תצפית TPS
"נגיע למי שעמד מאחורי הפיגוע". האוטובוס שעלה בלהבות, אתמול/תצפית TPS, הלל מאיר

הפיגוע אתמול התרחש בקו 12 בצומת פת שבירושלים, ובו נפצעו 16 בני אדם. כתוצאה מהפיצוץ עלו באש אוטובוס נוסף וכלי רכב פרטי. שמונה פצועים הועברו לבית החולים שערי צדק שבירושלים, והיתר פונו לבית החולים הדסה עין כרם. לפי מד"א, הפצועים סובלים מכוויות, משאיפת עשן ומחתכים. כוחות גדולים של המשטרה הגיעו לזירה יחד עם חבלנים, שסרקו את האזור במטרה לאתר מטענים או את מקור הפיצוץ. כמו כן, ארבעה צוותי כיבוי השתלטו על הלהבות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע ומסר איחולי החלמה מהירה לפצועים. "אנחנו נאתר את מי שהכין את מטען החבלה, נגיע למשלחים, נגיע למי שעומד מאחוריהם ונבוא חשבון עם הטרוריסטים האלה", אמר. "אנחנו מצויים במאבק מתמשך נגד הטרור, טרור הסכינים, ירי וטילים. גם של מנהרות. ישראל השיגה הישג גדול במאמץ לאיתור מנהרות הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully