וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בכירים במפעל ההתנחלויות נחקרו באזהרה במשטרה

19.4.2016 / 13:27

זאב חבר ומשה יוגב נחקרו בחשד ללקיחת עמלות מתקציבים שניתבו לגוף ביהודה ושומרון מבלי לדווח לרשויות. לאחר שנחקרו בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות הם שוחררו בתנאים מגבילים

זאב חבר (זמביש) מראשי המתנחלים וחברו של שרון בטקס האשכבה ברחבת הכנסת. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
זאב חבר/נועם מושקוביץ

מזכ"ל תנועת ההתיישבות "אמנה", זאב חבר (זמביש), וגזבר התנועה, משה יוגב, נחקרו אתמול (שני) באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) של המשטרה, בחשד שניתבו תקציבים ממשרד האוצר לאחד מגופי מועצה אזורית ביהודה ושומרון, ובתמורה לקחו עמלות לארגונם. השניים נחקרו בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי החשד, חבר ויוגב היו מעורבים בהעברת התקציבים, אשר נקבעו והועברו מהאוצר כדין ועל פי הכללים, לארגון המדובר. בתמורה לקחו עמלות ל"אמנה" מבלי שהדבר דווח לרשויות האוצר. בתום חקירתם שוחררו השניים בתנאים מגבילים. בין היתר, הם הורחקו ממשרד האוצר ומהגופים העוסקים בתקצוב, וכן ממשרדי החברה ביהודה ושומרון שאליה הועברו על פי החשד התקציבים.

החשד לשחיתות בתנועת "אמנה", הנחשבת לתנועת ההתיישבות של מועצת יש"ע העומדת מאחורי הקמת מאחזים ויישובים שונים ביהודה ושומרון, התגלתה בעקבות עדויות וחקירות שנערכו בפרשה 242, המכונה גם "פרשת ישראל ביתנו". במהלך החקירה עלו חשדות כי גם בכירים ב"אמנה" היו מעורבים בהעברות חשודות של כספים קואליציוניים למועצות האזוריות ביהודה ושומרון. על פי הערכות, שמם של הבכירים עלה גם במהלך עדותו של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, שהפך לעד מדינה בפרשה.

הפרשה הנוכחית מטלטלת לא רק את המתנחלים אלא גם משרדי ממשלה רבים, ובהם את משרד ראש הממשלה. זאת משום שחבר נחשב למקורב מאוד לראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו, וכן לראשי ממשלה בעבר. חבר נחשב הגורם המרכזי בהקמת התנחלויות לאורך השנים, בעיקר כמי שאמון על הקמת יישובים חדשים ו"הלבנת" מאחזים. יתרה על כן, אין זו הפעם הראשונה שבה מגיע חבר, נבחר ציבור בעברו, אל חדרי החקירות. הוא היה חבר בארגון הטרור המחתרת היהודית, ובשנות ה-80 הוא הורשע בניסיון לגרימת חבלה.

עוד בוואלה! NEWS:
הערכה: המטען בירושלים התפוצץ מוקדם מהמתוכנן
בן דוד הורשע ברצח מוחמד אבו חדיר: "לא היה במצב פסיכוטי"
ביידן: "קיים תסכול רב בארצות הברית מהממשלה הישראלית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully