וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "קיים תסכול רב בארצות הברית מהממשלה הישראלית"

19.4.2016 / 9:23

סגן נשיא ארה"ב נאם בפני השדולה היהודית ג'יי סטריט, ויצא נגד הקיפאון במו"מ בין ישראל והפלסטינים והמשך הבנייה בהתנחלויות. "ישראל הולכת למציאות מסוכנת של מדינה אחת", אמר. ח"כ שפיר באירוע: "כל יום שעובר ללא יוזמה מדינית הוא סכנה לעתידנו"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של איפא"ק, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

(נאום ביידן בכנס איפא"ק, מרץ האחרון)

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאם הלילה (שני) בפני השדולה היהודית ג'יי סטריט בוושינגטון, המזוהה עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית, ואמר כי ישנו "תסכול רב" מהממשלה הישראלית. עם זאת, הוא הדגיש כי על אף אי ההסכמות עם ישראל, ארצות הברית מחויבת לפעול כדי להביא את המדינה לעבר פתרון שתי המדינות וסיום הסכסוך.

"יש לנו מחויבות יוצאת דופן, על אף התסכול הרב מממשלת ישראל השורר בנו לעיתים, להביא אותם לעבר מה שהם יודעים בתוכם שהוא הפתרון היחיד - פתרון שתי המדינות", אמר ביידן בנאומו.

סגן הנשיא אף גינה את הבנייה בהתנחלויות, ואמר כי ההרחבה "הקבועה והשיטתית" ביישובים אלה מובילה את ישראל "בדרך השגויה". "הם הולכים לעבר מציאות של מדינה אחת וזה מסוכן מאוד", אמר והזהיר כי הליכה בדרך זו תביא "למעגל אינסופי של סכסוך ופעולות תגמול".

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה בודקת DNA של הפצוע קשה מירושלים כדי לברר אם הוא המחבל
תיעוד מתוך הלהבות: זירת הפיגוע בירושלים מנקודת המבט של כבאי
תיעוד מרהיב: כך נראה הזוהר הצפוני מהחלל החיצון

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, משרד רה"מ. 9 במרץ 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מיואש מהסיכוי לשלום בזמן הקרוב". ביידן בפגישתו עם נתניהו, מר האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ביידן ציין כי פגישותיו האחרונות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הותירו אותו "מיואש" בכל הנוגע לסיכוי לשלום בזמן הקרוב. "בשלב זה לא ראיתי שום רצון פוליטי בקרב הישראלים והפלסטינים להתקדם לעבר מו"מ רציני", אמר ביידן והוסיף: "האמון הדרוש כדי להסתכן למען השלום פגוע בשני הצדדים".

הוא אמר כי הפלסטינים והישראלים צריכים "להנמיך את הטון המתדלק את האלימות ואת המעשים המערערים את הביטחון במו"מ". לדבריו, הניסיונות של הרשות הפלסטינית להצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי "פוגעים בצעדים שמרחיקים אותנו מדרך השלום". ביידן גינה את הפיגוע שאירע אתמול באוטובוס בירושלים, ואמר כי הדבר נעשה בידי "פחדנים שהולכו שולל".

במהלך נאומו איחל ביידן לח"כ סתיו שפיר, שנכחה אף היא באירוע, "שיהיה רוב בכנסת לעמדותיה". שפיר אמרה בנאומה בכנס כי "הגיע הזמן להכריע: סיפוח השטחים וסוף לחזון הציוני, או היפרדות מהפלסטינים כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית". לדבריה, "פחד איננו אסטרטגיה פוליטית. החזון הציוני לא הושלם, וכל יום שעובר ללא יוזמה מדינית רצינית, מציב את הפרויקט האדיר הזה, את העתיד שלנו, בסכנה".

"הסטטוס קוו גובה מחיר דמים כבד ומתמשך, מקצין את השנאה בין הצדדים ומרחיק את ישראל מבנות בריתה בקהילה הבינלאומית", אמרה שפיר והוסיפה: "הציבור הישראלי צריך להכריע בין חזון הימין לחזון שלנו: סיפוח השטחים יחד עם מיליוני הפלסטינים שחיים שם, ובכך לשים סוף לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, או פתרון שתי המדינות והיפרדות מהפלסטינים, שיכול להבטיח את ביטחוננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully