וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דוד הורשע ברצח מוחמד אבו חדיר: "לא היה במצב פסיכוטי"

19.4.2016 / 8:28

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הטיעון של יוסף חיים בן דוד לפיו סבל מאי-שפיות בעת ששרף בחיים את הנער משכונת בית חנינא ב-2014. אביו של אבו חדיר: "ידענו מההתחלה שהוא לא משוגע אלא שקרן"

צילום: בני בן סימון, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שלישי) את יוסף חיים בן דוד ברצח הנער מוחמד אבו חדיר. בכך, דחה בית המשפט את טענתו של בן דוד לאי-שפיות בעת ששרף את הנער בעודו בחיים בשנת 2014. בית המשפט קבע כי בן דוד לא היה במצב פסיכוטי בעת המעשה, וכי הוא שלט במעשיו והיה יכול להימנע מהעבירות המיוחסות לו. בן דוד הורשע גם בחטיפה לשם רצח, נסיון הצתה ותקיפה הגורמת חבלה

חוסיין, אביו של מוחמד אבו חדיר, אמר לאחר מתן הכרעת הדין: "ידענו מההתחלה שהוא לא משוגע אלא שקרן. זה כואב לנו מאוד ונמאס לנו. הדם שלנו נשרף כל פעם שאנחנו רואים אותו". מוקדם יותר, בכניסה לדיון, אמר האב כי "אנחנו צריכים צדק מבית המשפט. צריך להרוס לו את הבית כמו שהורסים לערבים. אני מצפה שהוא יישאר בכלא לכל החיים ושלא יתנו לו חנינה".

עוד כתבות בנושא:
קרוב משפחתו של אבו חדיר נפצע: "יהודים תקפו אותי כי אני ערבי"
מאסר עולם לנער בן ה-17 שרצח את אבו חדיר: "נקטף בבחירה אקראית"
תמלילים חדשים של רוצחי אבו חדיר: "כולו עלה באש בשנייה אחת"

יוסף בן דוד, הכרעת דין משלימה ברצח וחטיפת הנער מוחמד אבו חדיר. בימ"ש מחוזי ירושלים 19 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
בן דוד בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

ח"כ אחמד טיבי, שנכח בדיון, אמר: "היה חשוב לי לבוא לכאן. המשפחה חושבת שיש להרוס את בית הרוצחים אבל הסברתי להם שבדרך כלל לא הורסים בית של יהודי בישראל. זה אינו אירוע בודד. מעשים של תג מחיר נגד פלסטינים לא פסקו. יש אווירה שמאפשרת לדברים האלה להתרחש ויש מי שאחראי להסתה הזו. לבי עם המשפחה שכל לילה מתעוררת עם הדמות של מוחמד נשרף ויש דימויים היסטוריים שכנראה הנאשמים היהודים לא מכירים את ההיסטוריה שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חוסיין אבו חדיר, הכרעת דין משלימה ברצח וחטיפת הנער מוחמד אבו חדיר. בימ"ש מחוזי ירושלים 19 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
"הדם שלנו נשרף כל פעם שאנו רואים את הרוצח". חוסיין אבו חדיר, היום/נועם מושקוביץ

הפרקליטות מסרה כי תדרוש להטיל מאסר עולם על בן דוד. "העונש על מעשה הרצח הוא עונש חובה של מאסר עולם. לעונש זה יתווסף עונש בגין עבירת החטיפה שבה הורשע הנאשם", נמסר מהפרקליטות. "לאחר שבית המשפט קבע שיוסף בן דוד ביצע את העבירות המיוחסות לו בכתב האישום, היום קיבלו השופטים את עמדת הפרקליטות לפיה הנאשם אינו חולה נפש - והרשיעו אותו בדין. בית המשפט קבע באופן ברור וחד משמעי כי בן דוד הוא האחראי והמבצע העיקרי של המעשים המזעזעים שבהם הורשע יחד עם שני קטינים קרובי משפחתו".

"הנאשם הורשע ברצח נער חף מפשע שחייו נגדעו באחת באכזריות קיצונית, ובניסיון לחטוף ילד נוסף - ילד בן שמונה, שאותו ניסה לחטוף מזרועות אמו בעת שהלכה ברחוב עם ילדיה הקטינים", הוסיפו בפרקליטות. "את העבירות ביצע הנאשם ממניעים אידיאולוגים לאומניים של נקמה, תוך שהוא גורר עמו את קרובי משפחתו הקטינים, שהיו שותפים לביצוע הפשע הנתעב ודינם נגזר לשנות מאסר רבות מאחורי סורג ובריח".

הכרעת דין משלימה ברצח וחטיפת הנער מוחמד אבו חדיר. בימ"ש מחוזי ירושלים 19 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
"יש אווירה שמאפשרת אירועי תג מחיר". ח"כ טיבי בבית המשפט/נועם מושקוביץ

הכרעת דינו של בן דוד נדחתה בעבר לאחר שסנגוריו הגישו ברגע האחרון חוות דעת פסיכיאטרית מטעמם, הקובעת כי הוא לא היה כשיר נפשית בעת ביצוע המעשים. בעקבות כך נקרא פסיכיאטר לעדות בבית המשפט, ובמקביל הוא נשלח להסתכלות על מנת לקבוע את מצבו הנפשי.

מלבד בן דוד הועמדו לדין שני נערים בני 16 ו-17, שהורשעו בביצוע הרצח. על הנער בן ה-17, שלו היה חלק מרכזי בהצתת הנער הפלסטיני, נגזר מאסר עולם ושלוש שנים נוספות, ואילו על הרוצח השני נגזרו 21 שנות מאסר. יתרה מכך, כל אחד מהם יישא בתשלום פיצויים בגובה 30 אלף שקלים למשפחת אבו חדיר.

יוסף בן דוד, הכרעת דין משלימה ברצח וחטיפת הנער מוחמד אבו חדיר. בימ"ש מחוזי ירושלים 19 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
בן דוד בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

רצח אבו חדיר אירע ביולי 2014, אז חטפו בן דוד ושני אחייניו את הנער הפלסטיני משכונת בית חנינא שבירושלים, היכו אותו ושרפו אותו בעודו בחיים ביער ירושלים. כעבור מספר ימים נלכדו השלושה שהודו בביצוע המעשה. לדבריהם רצחו את הנער בתגובה לחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים שאירע כחודש קודם לכן.

לפי כתב האישום, השלושה, בהובלת בן דוד, יצאו לאיתור קורבן לצורך "פעולת נקם", לאחר שרכשו דלק בתחנה צפונית לירושלים. בסמוך לשעה 3:00 בלילה הם הבחינו בנער אבו חדיר בשכונת בית חנינא. לאחר שווידאו כי מדובר בערבי, הם חטפו אותו והכניסו אותו בכוח אל מכוניתם, תוך שהוא מנסה להתנגד.

בשלב זה, לפי כתב האישום, קרא בן דוד לאחד הקטינים "תגמור אותו", והאחרון חנק את אבו חדיר בעזרתו של הקטין הנוסף כשהם בתוך המכונית. השלושה נסעו ליער בירושלים וכשהגיעו למקום החל בן דוד לבעוט באבו חדיר, שהיה מחוסר הכרה, תוך שהוא צועק את שמות שלושת הנערים שנחטפו. ביחד עם אחד הקטינים הוא שפך את הדלק שרכשו קודם לכן לפיו של אבו חדיר, ובן דוד הצית אותו עד שנשרף. השלושה נמלטו מהמקום, שרפו את חפציהם האישיים, ושבו לביתו של בן דוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully