וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לנער בן ה-17 שרצח את אבו חדיר: "נקטף בבחירה אקראית"

4.2.2016 / 13:34

21 שנות מאסר נגזרו על הרוצח השני, בן 16. אם הנרצח: "אין דמוקרטיה, עוד 10 שנים הם ישוחררו - ומוחמד לא יחזור לעולם". האב הצהיר כי יערערו לעליון. שופט המיעוט סבר כי יש לגזור על שניהם מאסר עולם: "אטם את לבו ולא בחר להתקומם נגד המעשה". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) את דינם של שני הנערים שהורשעו ברצח הנער מוחמד אבו חדיר ביולי 2014. על הנער בן ה-17, שלו היה חלק מרכזי בהצתת הנער הפלסטיני, נגזר מאסר עולם ושלוש שנים נוספות. על הרוצח השני, בן ה-16, נגזרו 21 שנות מאסר. יתרה מכך, כל אחד מהם יישא בתשלום פיצויים בגובה 30 אלף שקלים למשפחת אבו חדיר. העונש ניתן לאחר שהפרקליטות ביקשה בצעד חריג לגזור עליהם מאסר עולם על אף היותם קטינים.

עם ההודעה על גזר הדין, פרצה מהומה מחוץ לאולם בית המשפט ואמו של אבו חדיר, סוהא, טענה לחוסר צדק. "הוא רצח את הבן שלי ובית המשפט פישל בעבודתו, הוא קיבל רק 21 שנה. קופחנו! אין דמוקרטיה! איך 21 שנים?! אחרי עשר שנים הוא ישוחרר!", צעקה. "אני לא אזוז מפה עד שבית המשפט יעשה צדק, בעוד עשר שנים הוא ייצא מהכלא אבל מוחמד לא יחזור לעולם".

לקריאה נוספת:
תמלילים חדשים של רוצחי אבו חדיר: "כולו עלה באש בשנייה אחת"
אביו של אבו חדיר בדיון בעונש רוצחיו: "הנאצים החדשים שרפו את בני"
אביו של אבו חדיר: "בית המשפט עושה צחוק, צריך להרוס לרוצחים את הבית"

סוהא אבו חדיר, בית המשפט המחוזי ירושלים. 4 בפברואר 2016. יואב דודקביץ'
"לא אזוז עד שייעשה צדק". סוהא אבו חדיר/יואב דודקביץ'

הנאשם הבגיר ברצח, יוסף חיים בן דוד, בן 29 מגבע בנימין טרם הורשע שכן בית המשפט הורה לעכב את ההכרעה בעניינו. אביו של אבו חדיר, חוסיין, הגיב גם הוא לעונש מחוץ לאולם הדיונים. "אנו לא מקבלים את גזר דינו של הנער, אנו נלך לעליון. לא ישנו מאתמול, חיכינו. איפה הרוצח העיקרי? מה איתו? הוא אחראי על זה", אמר. הוא הוסיף: "על בית המשפט להורות להרוס את ביתם, פחות מזה זה לא מספיק. כשבן 14 רוצח יהודי נותנים לו מאסר עולם, אבל אם אין אפרטהייד וגזענות, צריך שיתנו גם לו מאסר עולם ושיהרסו את ביתו. אינני יכול לראות אותם בכלל. אנחנו נשרפים כל יום בגלל בני, חושבים איך חנקו ואיך שרפו אותו כל יום".

לדברי התובע במשפט, עו"ד אורי קורב, "אין עונש שיוכל לרפא את משפחת הקורבן. ניהלנו את התיק במדינת ישראל כמדינת חוק והיא תטפל בטרור מכל צד. העונשים הם חמורים, משקפים את המעשה הברברי והמזוויע של רציחת ילד אך ורק בשל היותו שייך ללאום מסוים. ביקשנו להטיל על שני הנאשמים מאסרי עולם ובית המשפט הטיל על נאשם אחד רק 21 שנות מאסר, אך זה עונש חמור ביותר. בית המשפט עשה כאן צדק, לשיטתנו. אני מקווה שהמסר שפעולות מעוררות סלידה מהסוג בזה הועבר. לבי עם המשפחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חוסיין אבו חדיר, בית המשפט המחוזי ירושלים. 4 בפברואר 2016. יואב דודקביץ'
"צריך להרוס את ביתם". חוסיין אבו חדיר, היום/יואב דודקביץ'

עורך דין אבי חימי, המייצג את הנער שנגזרו עליו 21 שנות מאסר, אמר כי בכוונתם לערער על הכרעת הדין משום שלטענתו הוא לא נטל חלק ברצח. "הוא השפיל את עיניו ומבין שמדובר באירוע חמור וזוועתי. החרטה כנה ועמוקה והוא קורא לא להיגרר לתחושות כלפי הזר והשונה כפי שהוא נגרר".

לדבריו, "לא התחלנו לטעמי את חשבון הנפש הלאומי הנדרש מאיתנו. האם ההסתה מחלחלת גם אלינו? ההרשעה אינה חפה מספקות, העונש אכן הוא עונש הולם ובית המשפט לקח את נסיבותיו וחלקו הפחות באירוע ולכן גזר עליו את העונש. בית המשפט היה גוזר עונש דומה על כל אדם מכל דת, גזע ומין".

גזר דין לרוצח ומחמד אבו חדיר, בית המשפט המחוזי ירושלים. 4 בפברואר 2016. יואב דודקביץ'
עורכי הדין מחוץ לאולם/יואב דודקביץ'

בגזר הדין נכתב כי "המעשים שעשו הנאשמים מעוררים שאט נפש ומזעזעים. הם היו מודעים שהקורבן נלחם על חייו והאוויר אוזל והמשיכו ללחוץ עד שאיבד הכרה ולבסוף הוכה ונשרף למוות". באשר לנער שעליו נגזרו 21 שנים, בדעת רוב, הוסבר: "מאחר שלא נטל חלק פיזי בחלק האחרון שהוביל להכאתו ויציקת דלק או נפט על גופו של הקורבן. הוא סובל מבעיות אישיות, גמגום, בעיות פסיכיאטריות ולכן מצאנו שיש להקל עמו במידת מה".

שופט המיעוט רפי כרמל חשב שיש לגזור גם על נער זה עונש מאסר עולם. "מרגע החטיפה ועד לרגע שבו הוצת המנוע חלפו דקות ארוכות, בכל פרק הזמן הארוך הזה, אטם הנאשם כליל את לבו ואוזניו ממאבקו של המנוח שנלחם על חייו. מנוח שהיה קטין כמותו ש'נקטף בבחירה אקראית' והובא למותו מוות סתמי ומיותר. הנאשם בחר שלא להתקומם או להתנער נגד המעשה".

סוהא אבו חדיר, בית המשפט המחוזי ירושלים. 4 בפברואר 2016. יואב דודקביץ'
"בעוד עשר שנים הוא ייצא מהכלא אבל מוחמד לא יחזור לעולם"/יואב דודקביץ'

משפטם של השלושה נפתח ביולי 2014. לפי האישום, הם הלמו בראשו של אבו חדיר ושרפו אותו בעודו בחיים, מתוך נקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון חודש קודם לכן. גופתו של אבו חדיר נמצאה ביער בירושלים. קו ההגנה של הסנגורים היה כי בן דוד, שנחשב לרוח הפעילה מאחורי החטיפה והרצח, לא היה כשיר נפשית בעת ביצוע המעשים.

לאחר חטיפת שלושת הנערים, יצאו השלושה, בהובלת בן דוד, לאיתור קורבן לצורך "פעולת נקם", זאת לאחר שרכשו דלק בתחנה צפונית לירושלים. סמוך לשעה 3:00 בלילה הם הבחינו בנער אבו חדיר בשכונת בית חנינא. לאחר שווידאו כי מדובר בערבי, הם חטפו אותו והכניסו אותו בכוח אל מכוניתם, תוך שהוא מנסה להתנגד.

בשלב זה קרא בן דוד לאחד הקטינים "תגמור אותו", והאחרון חנק את אבו חדיר בעזרתו של הקטין הנוסף כשהם בתוך המכונית. השלושה נסעו ליער בירושלים וכשהגיעו למקום החל בן דוד לבעוט באבו חדיר, שהיה מחוסר הכרה, תוך שהוא צועק את שמות שלושת הנערים שנחטפו. ביחד עם אחד הקטינים הוא שפך את הדלק שרכשו קודם לכן לפיו של אבו חדיר, ובן דוד הצית אותו עד שנשרף. השלושה נמלטו מהמקום, שרפו את חפציהם האישיים, ושבו לביתו של בן דוד.

(עדכון ראשון: 13:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully