וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אבו חדיר בדיון בעונש רוצחיו: "הנאצים החדשים שרפו את בני"

13.1.2016 / 16:20

בדיון בעונשם של שני הנערים שהורשעו ברצח בן ה-16 דרשה הפרקליטות לגזור על השניים מאסר עולם. הוריו של אבו חדיר העידו על הקשיים בעקבות רצח ושריפת בנם: "אם היו נענשים אחרי הרצח - משפחת דוואבשה לא הייתה נשרפת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

(אביו של מוחמד אבו חדיר: "מקווה שייעשה צדק")

במסגרת דיון בטיעונים לעונשם של שני הנערים שהורשעו ברצח הנער מוחמד אבו חדיר ביולי 2014 שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים, דרשה הפרקליטות היום (רביעי) לגזור מאסר עולם על השניים. הנאשם השלישי ברצח, יוסף חיים בן דוד, בן 29, טרם הורשע לאחר שטען לאי-שפיות. הוריו של אבו חדיר, שנרצח בהיותו בן 16, העידו בפתח דיון טיעוני העונש ודרשו את מאסרם של הנאשמים.

לדברי התובע במשפט, עו"ד אורי קורב, "במעשיהם השוו הנאשמים את מעמדם לרוצחי שלושת הנערים. אין מנוס מלבקש עונש מאסר עולם על המעשים, וזה מה שביקשנו מבית המשפט - חרף קטינותם".

אביו של אבו חדיר, חוסיין, הביע את חשש המשפחה שבית המשפט יחליט שלא לגזור עונש מאסר על רוצחי בנו. "אני אביו של השהיד מוחמד אבו חדיר, שהפושעים האלה, הנאצים החדשים האלה, שרפו באושר ובשמחה", אמר האב. "אחרי שחטפו ושרפו את בני, כל חיינו השתנו. הם שרפו את מוחמד פעם אחת – אבל אנחנו נשרפים כל יום".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ברקע הטרור: צרפת הפכה ליצואנית מספר אחת של מתנדבים לצה"ל
אם לילדה טרנסג'נדרית: "המערכת לא מקבלת את זה שילדות כמו שלי קיימות"
בן 14 נמצא כבול ברגלו בשרשרת; הוריו: "רק ככה אפשר להשתלט עליו"

הארכת מעצר לרוצחי הנער מוחמד אבו חדיר - ראיון עם אביו. מערכת וואלה!
"הפסקנו לחשוב על החיים בצורה חיובית מאז שמוחמד נשרף". אבו חדיר/מערכת וואלה!

האב המשיך ותיאר את הקשיים שעמם מתמודדת המשפחה מאז הירצחו של הבן מוחמד. "אנחנו לוקחים פסיכיאטרים כדי לחיות, הם הפכו את חיינו לשחורים", אמר. "הפסקנו לחשוב על החיים בצורה חיובית מאז שמוחמד נשרף. אני שוכח את עצמי. אשתי קמה בלילה וצועקת. אנו לא יכולים לסבול אנשים מאז האירוע, הפסקנו ללכת לחתונות, הילדים השתנו בבית הספר, בלילה הם לא יוצאים מהבית מהפחד. כל זה בגלל ששרפו את מוחמד".

אבו חדיר המשיך: "מה הוא עשה לכם? בחיים לא חשבנו שיקרה לנו דבר כזה. אני שונא את אלה ששרפו את בני. אני מבקש מכם להענישם בעונש הכי חמור ולהרוס את ביתם כמו שהורסים לערבים כי אתם אומרים שאנחנו בדמוקרטיה, אז צריך להיות שוויון בעונש. אם ביתם היה נהרס אחרי הפיגוע - משפחת דוואבשה לא הייתה נשרפת".

חוסיין אבו חדיר, עצרת זיכרון לבנו מוחמד אבו חדיר, שועפאט, 2 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"מוחמד היה בגיל שלכם, למה עשיתם לו דבר כזה?". חוסיין אבו חדיר/נועם מושקוביץ

אמו של אבו חדיר, סוהא, מיררה בבכי בפתח הדיון וסיפרה כי אחיו של מוחמד לא רוצה לצאת מהבית מחשש שיחטפו אותו. היא פנתה לנאשמים: "מוחמד היה בגיל שלכם, למה עשיתם לו דבר כזה? אני רוצה לדעת, מה הבן שלי עשה לכם? שנה וחצי אני לא ישנה. אני יודעת שבית המשפט לא ישיב את מוחמד, אבל אני רוצה שיהיו דוגמה לאחרים כדי שזה לא יחזור עם שום ילד ולאף אם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully