וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לעיריית בת ים: קרב השמצות ואיומים

13.1.2015 / 8:45

ראש העיר המכהן יוסי בכר והמועמד נגדו לראשות העירייה אלי יריב עסוקים בתקופה האחרונה בתלונות הדדיות. יריב טוען כי פעיל שלו הוכה ומכונית של פעיל אחר הוצתה. במטה השני טוענים לשריפה חומרי תעמולה וזיוף סקרים

יוסי בכר ואלי יריב, המועמדים לראשות עיריית בת ים. ראובן קסטרו
יוסי בכר/ראובן קסטרו

השמצות, התקוטטויות, זיופים ואיומים הדדיים - כך נראית מערכת הבחירות בבת ים ביום שלפני פתיחת הקלפיות. הבוקר (שלישי) נפתחו הקלפיות בהתמודדות בין ראש העיר המכהן יוסי בכר, מחליפו של שלומי לחיאני בשנה האחרונה מאז הרחקתו מראשות העיר, לבין אלי יריב, שהתמודד בשלוש ממערכות הבחירות שהתקיימו בעיר ב-25 השנים האחרונות. בשני המטות עלו תלונות על התנהלות לא כשרה בצד השני.

לחיאני הושעה מתפקידו בפברואר בשנה שעברה ולפני חודשיים הוא הודיע על התפטרותו מתפקיד ראש העירייה, לאחר שהורשע בעבירות של הפרת אמונים. אמנם לחיאני הורחק מהחיים הציבוריים בשל הקלון שהוטל עליו, אך במטה של יריב טוענים שהוא נוכח בכל המערכה ואף עומד בחזית. לחיאני, כך טוענים, מדבר עם תושבים ברחבי העיר ואף מקיים חוגי בית, במטרה לקדם את מחליפו בתפקיד, בכר.

"בכר הוא בובה על חוט של לחיאני, הוא לא יכול להתמודד בגלל החלטת בית המשפט אז הוא שלח את עושה דברו ושולט בדברים מאחורי הקלעים", אומרים במפלגתו של יריב. "הוא (לחיאני, ד"י) כל הזמן אומר: 'בכר זה כלום, אם אתם מצביעים לבכר אתם מצביעים לי', אז זה מה שהתושבים רוצים? להצביע לכלום?".

עוד בוואלה! חדשות:
מאבטחו האישי של אריאל שרון נעצר בחשד לשוד בנק
וינשטיין: "נוהל חניבעל" אוסר ירי שמטרתו מות החטוף
התפרצו לכנס הבית היהודי: "הומופוביה כמו אנטישמיות"

לקראת בחירות בבת ים: שלומי לחיאני, ינואר 2015. ראובן קסטרו
שלומי לחיאני מגיע למטה הבחירות של בכר, היום/ראובן קסטרו

בשני המטות מציגים התנהלות "מלוכלכת ורוויות יצרים" במערכת הבחירות הנוכחית. חברי האופוזיציה רואים בקלון שהוטל על לחיאני הזדמנות להחליף את מפלגת "בת ים שלנו" ששלטה במשך עשר שנים בעיר. "קמפיין הבחירות הזה היה מלווה באלימות", אמר יריב. "זה התחיל בהורדת שלטים שלנו ולאחר מכן בפנייה לאנשים שלי להוריד שלטים על ידי הפיקוח. יוסי בכר משתמש במשאבי העירייה לצורכי הקמפיין שלו, אפילו שרפו לנו שלטים, לחיאני עצמו דפק על דלתות וביקש להוריד שלטים". לדברי יריב, השיא היה כשרעול פנים הכה את אחד מאנשיו בראשו עם מוט ברזל, לאחר שתלה שלט ומכוניתו של פעיל אחר הוצתה לכאורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"במטה של יריב מאבדים את דעתם"

במטה של בכר שוללים את הטענות ומציגים טענות משלהם. "הם אומרים שזה אנחנו, שיוכיחו. זה לא קשור אלינו למטה, במטה של אלי יריב מאבדים את דעתם ומרוב לחץ מוציאים שקרים, כזבים ונוהגים בנבזות כי הם מפחדים מהפסד", הסביר דוברו של בכר. "הם הפיצו בהודעת אס.אם.אס סקר מזויף שבו אלי יריב מנצח והלבישו עליו מספר של זוג מבוגרים מירושלים. מאות מתושבי בת ים התקשרו למספר הזה והטרידו את הבן אדם המסכן".

איילה, תושבת ירושלים, מגבה את הטענות הללו. בשיחה עם וואלה! חדשות היא סיפרה על מסכת ההטרדות שחוותה לטענתה, לאחר שמספרה הופץ בהודעת האס.אם.אס. "פניתי למשטרה לפני שבועיים, פעם ראשונה בחיי בגילי המופלג שנכנסתי למשטרה והבנתי שזה קשור למערכת הבחירות בבת ים", אמרה. "הם שלחו אס.אם.אסים והלבישו את זה על המספר שלנו. התקשרו אלינו מאות אנשים, חיינו אינם חיים בשעות לא נורמליות, יש כאלה שמקללים מיד ויש כאלה שכועסים. אנחנו סובלים מאוד, הבנו שזה קשור למועמד בשם יריב. אנחנו בכלל ירושלמים וזה פשוט טירוף".

טענה נוספת שעלתה במטהו של בכר נוגעת למעצר של אחד הפעילים במטה יריב שהשחית מודעות ושלטים של מטה בכר ואף לזיוף סקרים. "הם מעזים לכתוב על מודעות שלהם 'יוצאים מחושך לאור', הם מדירים נשים במודעות למגזר הדתי בעיר", מסביר פעיל במטה. "במודעות שהופצו בעיר מוצגת מועמדת מרצ ואז במודעות של הדתיים הם מעלימים אותה. והם מדברים על לצאת מחושך לאור?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכונית שהוצתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקרב רבים מתושבי בת ים הקלף המנצח של בכר הוא דווקא תמיכתו של ראש העיר המורחק, שההערצה אליו לא נעלמה מאז המשפט. "לחיאני הוא עבריין אבל לפחות עבריין מוכר, אם בכר הוא ממשיך דרכו של לחיאני אז ההיקש הוא שגם הוא עבריין", אמרה רותי, תושבת העיר. "ממילא כולם מושחתים, אז אנחנו מעדיפים לבחור במושחת שעשה דברים למען העיר, שהצעיד אותה קדימה". בקרב אנשי המטה של יריב, משתמשים בכך כדי לנגח את יריבם. "אנחנו לא מוכנים לקבל נורמות שבמדינת ישראל יקבלו עבריינים שינהלו את המדינה, זה פשוט להכניס ארגון פשע בדלת האחורית לעירייה", אמרו אתמול במטה. "אנחנו לא שם, תושבי בת ים התעוררו מהמציאות הזאת, ואנחנו רואים כיצד עשרות אלפים של תושבים מחר הולכים להצביע לאלי יריב ולסלק את העבריינים מהעירייה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסרון הסקר שהופץ לכאורה על ידי מטה הבחירות של יריב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הגיע לחיאני למטה הבחירות של בכר. "אני פעיל כמו אלפי פעילים במטה, אני אזרח חופשי, זכותי לתמוך ביוסי בכר כמו כל שאר התושבים של בת ים אשר מתפללים שהוא יבחר, זכותי לבחור במי שאני רוצה", אמר לחיאני. "מה אני עושה כאן? אני לא חייב לאף אחד דין וחשבון".

"בכר בהיסטריה"

בכר הגיע אל המטה, כשהוא מחויך ומוכן לענות לכל הטענות שהטיחו בו. "זאת הייתה מערכת בחירות מעניינת, מלאה בהשמצות, שקרים וכזבים, אבל הייתי מוכן לזה נפשית. ידעתי שזה יגבר, אין להם הישגים להציג, יריב לא עשה דבר במשך 25 שנים בעיר, אז משמיצים. הוא פגש חבר שלי בקניון וביקש ממנו לבחור בו, חבר שלי אמר לו: 'תן לי הישג אחד שלך', התשובה שלו הייתה 'לזרוק את שלומי לחיאני מהעירייה'.

"נכון, בקמפיין הזה אנחנו משלבים את שלומי, הוא אכן סביבי, אבל אני עומד בראש. שילבתי אותו בקמפיין כדי להבהיר לכולם שאני ממשיך את העשייה שלו, העשייה שמוערצת על ידי כל תושבי בת ים", הוסיף בכר והדגיש: "אני היחיד שמנהל את העיר הזאת". לדבריו, "שלומי בעשר שנים האחרונות עשה עשייה אדירה בעיר. מנגד עשה טעות בלקיחת הלוואות, הודה ואף הורשע, אני לא מתהדר בבן אדם, אני מתהדר בעשייה שלו, מה אתם רוצים שנשלח את שלומי לגלות? אי אפשר לעשות את זה, הוא חלק בלתי נפרד מהעיר ומהתושבים".

לדבריה של ממלאת מקום ראש העיר, אירנה גנין ממפלגת ישראל ביתנו, מטה יריב הפיץ כי היא עורקת למחנה שלו. "מבקשים ממני בכל מקום להתראיין על זה", סיפרה. "איך אני יכולה להתמודד עם זה? הוא הוציא קלטת שעברתי אליו".

ממטה יריב נמסר: "בכר בהיסטריה ועוסק בשעות האחרונות באיומים. משטרת ישראל החלה לחקור מקרים של התחזות להודעות מטעם מטה יריב ואיומים על פעילים בעיר".

עדכון ראשון (23:05)

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully