וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למאבק ראש בראש, קלינטון וטראמפ חוזרים לקרב בזירה הביתית

שרת החוץ לשעבר זוכה לפי סקר חדש ליתרון מבטיח בהתמודדות מול ברני סנדרס בבחירות המכריעות בניו יורק בעוד שלושה ימים. בצד הרפובליקני, המיליארדר הפרובוקטיבי זוכה ליותר מ-53% תמיכה, בדרך להבטחת מספר הצירים לראשות המפלגה

צולם באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

(שליחת וואלה! NEWS בדיווח מיוחד מניו יורק)

לבחירות המקדימות שייערכו ביום שלישי הקרוב בניו יורק יהיו השפעות משמעותיות על המשך המרוץ לנשיאות ארצות הברית, לפחות בצד הדמוקרטי. סקר חדש של "פוקס ניוז" שהתפרסם אמש (שבת), שלושה ימים בלבד לפני שהילרי קלינטון וברני סנדרס ייאבקו ביניהם על 291 צירים, העלה כי שרת החוץ לשעבר – שכיהנה כסנאטורית במדינה האסטרטגית במשך שמונה שנים - מובילה עם 52% תמיכה, לעומת 42% של סנדרס, יליד ברוקלין שבניו יורק, המכהן כסנאטור מטעם מדינת ורמונט.

השניים נפגשו שלשום לפנות בוקר לעימות ראשון זה חמישה שבועות ותקפו איש את רעהו למן הרגע הראשון. בשלב מסוים נאלץ המנחה, וולף בליצר, לקטוע אותם. "אם תמשיכו לצעוק כך אחד על השני, הצופים לא יבינו מה אתם אומרים", אמר.

לקריאה נוספת:
סולחה: טראמפ נפגש עם המגישה שנגדה השמיע הערות סקסיסטיות
צפו: המערכון הגזעני שסיבך את קלינטון וראש עיריית ניו יורק
קלינטון וסנדרס נלחמים על ניו יורק – ומחליפים מהלומות בנוגע לישראל

מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון במהלך ביקור בהארלם, ניו יורק. אפריל 2016. רויטרס
יתרון מבטיח במדינת הבית. קלינטון בביקור בהארלם, אתמול/רויטרס

סנדרס, שזכה לרצף ניצחונות צנועים בשבועות האחרונים, תקף את קלינטון על קרבתה לתורמים בעלי כיסים עמוקים ולבנקים בוול סטרייט. לדבריו, ליריבתו יש את הניסיון ואת היכולת כדי להיכנס לחדר הסגלגל, אולם "אני מטיל ספק בכושר השיפוט שלה". דברים אלו נאמרו לאחר שטען באחרונה כי קלינטון "אינה מוכשרת" לתפקיד. בעימות ביניהם אמר: "אני מכיר את קלינטון 25 שנה. האם יש לה את הניסיון להיות נשיאה? בהחלט, אבל אני מפקפק בשיקול הדעת שלה".

עיקר העימות בין השניים נסוב סביב סוגיית התמיכה בישראל. הסנטאור מוורמונט ניסה לתקן את הרושם לאחר התבטאותו האומללה ולפיה נהרגו בעזה "עשרת אלפים חפים מפשע" במבצע "צוק איתן" לפני כשנתיים. "כמישהו שהוא 100% בעד ישראל, בטווח הארוך אם ברצוננו להביא אי פעם שלום לאזור הזה, שראה כל כך הרבה שנאה ומלחמה, עלינו להתייחס לפלסטינים בכבוד ובהגינות", אמר. סנדרס אף הודיע כי הוא משעה את היועצת שלו לענייני יהודים, סימון צימרמן, בעקבות התבטאויותיה בפייסבוק, ובהן קיללה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואף אמרה כי הוא הורה "לרצוח 2,000 איש" בסבב הלחימה בקיץ 2014.

מועמד לנשיאות ארה"ב ברני סנדרס בכנס בניו יורק. אפריל 2016. רויטרס
השעה את היועצת לענייני יהודים. סנדרס/רויטרס

קלינטון, מנגד, הדגישה בתגובה את הניסיון הדיפלומטי שלה ותמיכתה הבלתי מסוייגת בישראל. "אני ניהלתי את המשא ומתן על הפסקת האש בנובמבר 2012, עם מורסי במצרים, עבאס ונתניהו. אני יכולה לומר לכם שישראל לא מחפשת סוג כזה של התקפות, הם לא מזמינים רקטות שיפלו על בתיהם".

המיליארדר מניו יורק בדרך הנכונה

גם בצד הרפובליקני נראה כי לא צפוי שינוי בסטטוס קוו. דונלד טראמפ, המועמד המוביל במפלגה, זוכה לפי הסקר של פוקס ניוז ביתרון מבטיח של 53.4% תמיכה. אחריו טד קרוז, יקיר הממסד הרפובליקני, שזוכה ל-22.1% בלבד - פחות ממחצית מאיל הנדל"ן מניו יורק. ג'ון קייסיק זוכה ל-17.3% מהקולות בלבד.

מועמד לנשיאות ארה"ב דונאלד טראמפ בעצרת בהרטפורד, קונטיקט. אפריל 2016. רויטרס
לא הטריח את עצמו לבחירות בוויומינג. טראמפ/רויטרס

לפי סקר אחר שערך ערוץ הטלוויזיה האמריקני, סנדרס מנצח כל אחד מהמועמדים הרפובליקנים אילו הבחירות הכלליות היו נערכות היום - 47% תמיכה בקרב ראש בראש עם קייסיק לעומת 43% לאחרון; 51% במאבק מול קרוז, שזוכה ל-39% בהתמודדות עמו; ו-53% בבחירות נגד המועמד הרפובליקני המוביל טראמפ, שמקבל רק 39% בהתמודדות נגד המועמד היהודי.

טרם המאבק בניו יורק, הלילה ניצח קרוז בבחירות המקדימות
במדינת ויומינג וגרף את כל 14 הצירים של המדינה. בכך, מרחיק קרוז את טראמפ מקדמה נוספת אל עבר הבטחת 1,237 הצירים הדרושים כדי לזכות בראשות המפלגה.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully