וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון וסנדרס נלחמים על ניו יורק – ומחליפים מהלומות בנוגע לישראל

לקראת הפריימריז הבאים במדינה האסטרטגית, שרת החוץ לשעבר הגיבה במרומז לדבריו השנויים במחלוקת של יריבה, והבהירה: "על ישראל להגן על עצמה". אובמה הביע תמיכה בקלינטון בפרשת המיילים, אך הבהיר: "אף אחד אינו מעל לחוק"

עריכה: מתן חדד

המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון התייחסה אתמול (ראשון) לדבריו של יריבה במרוץ הדמוקרטי, ברני סנדרס, שהאשים את ישראל בתגובה לא מידתית לירי הרקטות מרצועת עזה, והבהירה: "על ישראל להגן על עצמה". קלינטון נשאלה בנושא במהלך אירוע בחירות של רשת CNN בניו יורק, וסירבה להגיב באופן ישיר לדבריו של סנדרס.

לאחר רצף הניצחונות הצנועים של סנדרס במערכות הבחירות המקדימות האחרונות, הוא וקלינטון מתכוננים לקרב על קולות המצביעים הדמוקרטים בניו יורק, לקראת הפריימריז שייערך בעוד כשבוע וחצי. מדובר באחת מהמדינות עתירות הצירים במרוץ לנשיאות, שבה גדל סנדרס ושאותה ייצגה קלינטון בעבר. ניצחון בניו יורק עשוי להכריע את המשך המרוץ בין השניים, ובהתאם לכך, המתקפות ההדדיות מחריפות והקמפיינים של שני המועמדים נכנסו להילוך גבוה.

עוד בוואלה! NEWS:
ניצחון שביעי ברצף: ברני סנדרס הביס את קלינטון בוויומינג
סנדרס נשאל על נסיגת ישראל לקווי 67', וענה: "אין לי דעה כרגע"
ביל קלינטון התעמת עם מפגינים באירוע בחירות בפילדלפיה

הילרי קלינטון באירוע קמפיין בבולטימור. 10 באפריל 2016.. אי-פי, AP
"מבחינת כושר השיפוט שלה, משהו בהחלט חסר". קלינטון באירוע בבולטימור, השבוע/AP, אי-פי

דבריו של סנדרס בנוגע לישראל הפכו לאחד מהנושאים המרכזיים בראיונות ובאירועי הבחירות האחרונים של שני המועמדים. באירוע בניו יורק בשבת בערב הגיב סנדרס לאזרח ששאל אותו על "היהודים הציונים שמנהלים את הבנק המרכזי ומנהלים את וול סטריט", באומרו כי הוא "גאה להיות יהודי". לדבריו של סנדרס, "אני מגן חריף של ישראל, אבל אני גם מאמין שאנחנו חייבים לשים לב לצרכי הפלסטינים. אם אנחנו הולכים להביא שלום למזרח התיכון, עלינו להתייחס לשני הצדדים בכבוד ובשוויון".

"אולי יש לה את הניסיון הנדרש על מנת להיות נשיאת ארצות הברית, אף אחד לא יכול להתווכח עם זה, אבל מבחינת כושר השיפוט שלה, משהו בהחלט חסר", טען סנדרס בנוגע ליריבתו, בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" של רשת NBC, שנערך אמש. בדברים שאמר לרשת CNN, הוסיף הסנאטור מוורמונט: "יש לי ספקות בנוגע לאיזה מין נשיאה היא תהיה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ברני סנדרס ואשתו ג'יין באירוע בוחרים בברוקלין, ניו יורק. 10 באפריל 2016. אי-פי, AP
עקץ גם את אובמה. סנדרס ואשתו ג'יין באירוע בחירות בברוקלין, אתמול/AP, אי-פי

דבריו החריפים של סנדרס מגיעים לאחר שטען בסוף השבוע שעבר כי קלינטון "אינה מוכשרת" לתפקיד. בהמשך, הוא חזר בו מאמירתו, אולם ביקש להעביר ביקורת על יריבתו למרוץ, והתייחס שוב לקשריה לאילי ההון של וול סטריט ולתמיכתה במלחמה בעיראק בעשור הקודם. סנדרס התייחס גם לביקורת שהטיח בו ביל קלינטון, נשיא ארצות הברית לשעבר ובעלה של הילרי, שתפס לאחרונה מקום מרכזי בקמפיין הבחירות של רעייתו וטען כי דבריו של סנדרס בנוגע לחוסר הכישורים שלה קשורים להיותה אישה. "אני מעריך את ביל על כך שהוא עושה לי ניתוח פסיכולוגי", עקץ סנדרס.

בתוך כך, הנשיא ברק אובמה התייחס אמש בריאיון לרשת "פוקס" לפרשת המיילים במעורבותה של קלינטון, במהלך כהונתה כשרת החוץ. לדבריו, היא הייתה "מרושלת" בכך שהשתמשה בחשבון הדואר האלקטרוני הפרטי שלה לעניינים ממשלתיים, "אבל חשוב לשמור את זה בפרופורציה, זו מישהי ששירתה את המדינה למשך ארבע שנים כשרת החוץ, ועשתה עבודה נפלאה". הוא הדגיש כי קלינטון לא סיכנה את ביטחון המדינה בכך.

"אני מבטיח שאין כל השפעה פוליטית בשום חקירה שמבצע משרד המשפטים או ה-FBI, לא רק במקרה הזה, אלא בכל מקרה", הבהיר אובמה. "מבטיח. נקודה. אף אחד לא מקבל יחס שונה בכל הנוגע למערכת המשפטית, כי אף אחד אינו מעל לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully