וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון שביעי ברצף: ברני סנדרס הביס את קלינטון בוויומינג

10.4.2016 / 0:44

הסנאטור היהודי זכה לתמיכה נוספת לקראת הבחירות הגורליות במדינת ניו יורק, שם צפויה קלינטון לנצח בפער משמעותי. עם זאת, ניצחון בוויומינג הוא שולי שכן המדינה מחלקת את מספר הצירים הנמוך ביותר

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז, יאיר דניאל

המועמד לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, ברני סנדרס, הביס אמש (שבת) את המועמדת הלירי קלינטון בבחירות המקדימות במדינת ויומינג, שנערכו בשיטת אסיפות הבחירה. על פי תוצאות חלקיות, הסנאטור היהודי זכה ב-56% מהקולות, בעוד קלינטון זכתה ב-44% בלבד. בעקבות ההפסד אמרה קלינטון כי תצטרך "לנצח בגדול" בפריימריז שייערכו בניו יורק בעוד תשעה ימים, ולהן השפעה גדולה על המרוץ.

זהו הניצחון השביעי ברצף של סנדרס, והוא שואף להמשיך ולצמצם את הפער המשמעותי במספר הצירים שניצב בינו ובין שרת החוץ לשעבר. עם זאת, ויומינג לא נחשבת למדינה חזקה שכן היא מחלקת 14 צירים בלבד – המספר הנמוך ביותר מקרב יתר 50 המדינות. כמו כן, הצירים יתחלקו בין המועמדים באופן יחסי לתמיכה בהם כך שניצחון זה לא עשוי להועיל לו בהרבה.

עוד כתבות בנושא:
לקראת אנרכיה רפובליקנית: טראמפ שילם על מתקפתו החריפה נגד נשים
סנדרס נשאל על נסיגת ישראל לקווי 67', וענה: "אין לי דעה כרגע"
ביל קלינטון התעמת עם מפגינים באירוע בחירות בפילדלפיה

ברני סנדרס בעצרת בחירות בניו יורק סיטי, בזמן הבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית בויומינג, 9 באפריל 2016. רויטרס
המשיך בגל הניצחונות. סנדרס בעצרת בחירות בניו יורק, אמש/רויטרס

בשלב זה קלינטון זוכה ב-1,767 צירים, בהם צירי-על - יותר ממחצית הצירים הדרושים כדי לחצות את הרף שמבטיח את המועמדות. לסנדרס יש 1,110 צירים בלבד – הפרש של 657 צירים. סנדרס מקווה כי גל ניצחונות ישכנע את צירי העל, שקובעים בעצמם במי יתמכו בוועידה המפלגתית ללא קשר לתוצאות הבחירות המקדימות, לבחור בו באירוע שייערך בפילדלפיה ביולי ובמסגרתו ייבחר המועמד באופן רשמי.

סנדרס שואף גם לצבור מומנטום לקראת הבחירות המקדימות הגורליות בניו יורק שייערכו ב-19 בחודש. המדינה מחלקת כמות עצומה של 291 צירים, שיתחלקו בין המועמדים באופן יחסי לאחוזי התמיכה בהם. לצערו של סנדרס, רוב הסקרים האחרונים צופים הובלה משמעותית של קלינטון, שזוהי מדינת הבית שלה. לפי ממוצע הסקרים האחרונים, קלינטון זוכה ב-54%, בעוד סנדרס זוכה ב-41% בלבד.

קלינטון ייצגה את המדינה כסנאטורית ומטה הקמפיין שלה נמצאה ברובע ברוקלין. סנדרס מנסה שוב ושוב להזכיר לקהל הבוחרים כי על אף היותו סנאטור של מדינת ורמונט, הוא נולד וגדל ברובע ברוקלין.

(עדכון ראשון: 23:22)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הילרי קלינטון במסעדה בברוקלין, במהלך הפסקה בקמפיין הבחירות לנשיאות, בזמן הבחירות המקדימות בויומינג, 9 באפריל 2016. רויטרס
צפויה לנצח בניו יורק. קלינטון בהפסקה ממסע הבחירות במסעדה בברוקלין, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully