וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המערכון הגזעני שסיבך את קלינטון וראש עיריית ניו יורק

שבוע לפני הפריימריז במדינתה של המועמדת הדמוקרטית, סרטון של מערכון שבו הופיעה עורר סערה. דה בלאזיו טען: "ברור שזה היה מתוכנן, אנשים מפספסים את הפואנטה". סגן הנשיא: "המדינה מוכנה לבחור באישה"

עריכה: אביב אירגז

מערכון בהשתתפותם של ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו והמועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון עורר השבוע סערה, בעקבות טענות לאמירות גזעניות במהלכו. סרטון של המערכון, שהוצג באירוע צדקה בניו יורק במהלך סוף השבוע, פורסם אתמול (שני) בדף הפייסבוק הרשמי של דה בלאזיו, שנשוי לאפרו-אמריקנית.

במהלך המערכון, קלינטון הטיחה בדה בלאזיו, מנהל הקמפיין שלה בעבר, כשהתמודדה על מושב בסנאט, כי לקח לו זמן רב להצהיר על תמיכתו בה במרוץ לנשיאות. לכך השיב דה בלאזיו: "סליחה, הילרי, אני על זמן CP", בהתייחסות לקיצור נהוג בארצות הברית ל-colored people, כלומר לא לבנים, וברמיזה לסטיגמה על כך ששחורים נוהגים לאחר באופן קבוע.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה: "הטעות הגדולה ביותר שלי? שלא התכוננתי לנפילת קדאפי בלוב"
קלינטון וסנדרס נלחמים על ניו יורק – ומחליפים מהלומות בנוגע לישראל
"המניות צונחות", "החל הגירוש": כך תיראה ארה"ב אם טראמפ יהיה נשיא

הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. ניו יורק, ארה"ב. 11 באפריל. רויטרס
"גם אני הייתי שם". קלינטון/רויטרס

בסרטון נשמעו חלק מהצופים מגחכים בחוסר נוחות, ואדם אחד אף קרא "לא!". לזלי אודום, שחקן בברודווי ואפרו-אמריקני שהשתתף עם השניים במערכון, השיב: "זה לא... אני לא אוהב בדיחות כאלה, ביל". השורה הבאה של קלינטון הסבירה את הפאנץ' של המערכון השנוי במחלוקת: "זמן פוליטיקאים זהירים" – ביטוי שגם ראשי התיבות שלו הם CP. היא הוסיפה, בהתייחסות לתקופה הארוכה שבה היו ספקולציות שונות ומגוונות בנוגע לכניסתה למרוץ לנשיאות: "גם אני הייתי שם".

דה בלאזיו הסביר אמש בריאיון לרשת CNN כי "ברור שזה היה מערכון מתוכנן ומתוסרט". לדבריו, "אני חושב שאנשים מפספסים את הפואנטה". מלשכתו של דה בלאזיו נמסר: "במהלך ערב הסאטירה, האדם היחיד שעליו האמירה הזו הייתה אמורה ללעוג הוא ראש העירייה. בהחלט לא הייתה שום כוונה להעליב אף אחד". מלשכתה של קלינטון נמסר: "אנחנו מסכימים עם ראש העירייה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בנס איפא"ק השנתי בוושינגטון, 21 במרץ 2016. AP
"הילרי מוכשרת במיוחד לנשיאות". ביידן/AP

בתוך כך, שבוע לפני הבחירות המקדימות בניו יורק, סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שנמנע בעקביות מהבעת תמיכה במועמד מסוים במרוץ הדמוקרטי, אמר היום בריאיון לאתר האמריקני Mic כי "המדינה מוכנה לאישה. אין שום בעיה, אנחנו נהיה מסוגלים לבחור אישה". הוא אף הוסיף, מבלי לנקוב כלל בשמות: "הייתי רוצה לראות אישה נבחרת" לנשיאות.

לדבריו, "גם הנשיא וגם אני לא מתכוונים להביע על תמיכה במועמד מסוים כי שנינו, כשאנחנו רצנו, אמרנו, 'נתן למפלגה להחליט'". ביידן הבהיר בהתייחסות לקלינטון וליריבה ברני סנדרס כי "שניהם מתאימים", אף הוסיף: "הילרי מוכשרת במיוחד לנשיאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully