וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הטעות הגדולה ביותר שלי? שלא התכוננתי לנפילת קדאפי בלוב"

בריאיון מיוחד לרשת פוקס ניוז הודה נשיא ארה"ב כי הכשלון הצורב ביותר בשמונה שנות כהונתו היה שלא התכונן לימים שאחרי נפילת שליט לוב - אשר אפשר במידה רבה את כניסת דאעש לאזור

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(חודש שעבר: עשרות פעילי דאעש בלוב נהרגו בתקיפה אמריקנית)

"הטעות הגדולה ביותר במהלך כהונתי, הייתה שלא התכוננתי ליום שאחרי קדאפי" – כך אמר היום (שני) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בריאיון שהעניק לרשת פוקס ניוז. עם זאת, הבהיר אובמה כי ההתערבות של ארצות הברית בלוב הייתה צעד נכון.

במהלך 2011 פעלו ארצות הברית ובעלות בריתה בלוב כדי להגן על האזרחים מפני משטרו של מועמר קדאפי. לאחר הוצאתו להורג של קדאפי בידי המורדים החל כאוס במדינה שנגרם בידי מיליציות שונות שביקשו את השלטון. במצב זה, שבו לא היה שליט יחיד, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שהחל את דרכו בסוריה ובעיראק השיג דריסת רגל משמעותית בלוב ולפי נתונים, הוא מתחזק משנה לשנה. כמו כן, לוב הפכה למדינת הגירה שלילית משמעותית, אשר אזרחים רבים שלה מבקשים לצאת מהמדינה ולהגיע לאירופה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
איראן: קיבלנו את המשלוח הראשון של מערכת ה-S-300 מרוסיה
"ישפיע על ההסכם עם ישראל": מצרים וסעודיה במגעים לשינוי הגבול הימי
פרו: בתו של העריץ לשעבר ניצחה בסבב הראשון בבחירות לנשיאות

הריאיון של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לפוקס ניוז

ההתבטאות של אובמה היום על הנעשה בלוב אינה הפעם הראשונה שבה הוא מביע צער על אי-הצלחתו בזירה זו. בחודש שעבר הוא טען בריאיון ל"אטלנטיק מגזין" כי הוא קיווה שהמבצע בלוב יתנהל כשורה ונוכח לדעת שהיום יש שם "בלאגן". באותו ריאיון הוא גם מתח ביקורת על צרפת ובריטניה, בעיקר על ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, ש"דעתו הייתה מוסחת אחרי ההתערבות בלוב". דברים אלו של אובמה הובילו לזעם בבריטניה.

שליט לוב מועמר קדאפי. AP
השאיר חלל שאפשר לדאעש להשתלט. קדאפי/AP

בריאיון שהעניק לפוקס ניוז הזכיר אובמה גם את ההצלחות שהיו לו בזמן כהנותו. לדבריו, הוא הצליח לייצב את השפל הכלכלי הגדול. הוא אמר כי היום שבו אושרה רפורמת הבריאות שקידם הוא היום הטוב ביותר בכהונתו ואילו הרע ביותר הוא הטבח בבית הספר סנדי הוק בקונטיקט ב-2012, שבו נרצחו 27 בני אדם.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, וושינגטון. פברואר 2016. רויטרס
היום הטוב בקריירה - כשרפורמת הבריאות אושרה. אובמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully