וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו: בתו של העריץ לשעבר ניצחה בסבב הראשון בבחירות לנשיאות

קייקו פוג'ימורי, בתו של הנשיא לשעבר שיושב בכלא בגין פשעים נגד האנושות, זכתה ב-38% מהקולות ותתמודד בסבב השני. על אף שלטונו האפל של אביה, רבים רואים בה מי שתצליח להזניק את הכלכלה המדשדשת

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

קייקו פוג'ימורי, בתו של נשיא פרו לשעבר היושב בבית הכלא בגין פשעים נגד האנושות, אלברטו פוג'ימורי, זכתה ברוב הקולות בסבב הראשון בבחירות שנערכו אתמול (ראשון) במדינה. על פי תוצאות ראשונות, פוג'ימורי בת ה-40 ממפלגת הימין-מרכז זכתה ב-38% מהקולות וגברה על מועמד מפלגת המרכז פדרו פבלו קוצ'ינסקי בן ה-77, שזכה ב-24.5% מהקולות בלבד. עם זאת, היא לא זכתה ב-50% הדרושים לזכייה ותתמודד נגד קוצ'ינסקי בסבב השני, שייערך ב-5 ביוני.

"הבוחרים דורשים שינוי", אמרה פוג'ימורי בפני קהל תומכים לאחר היוודע התוצאות הראשונות. "זו אחריות אדירה, ואנו נעמוד בה. אנו קוראים לכל אזרחי פרו לבחור בשינוי ובעתיד". אם היא תזכה בסבב השני, היא תהיה הנשיאה הראשונה בהיסטוריה של המדינה, שבה 30 מיליון איש.

הניצחון של פוג'ימורי מגיע על אף העובדה שאזרחים רבים בפרו זוכרים את העשור האפל שבו שלט פוג'ימורי האב, בין השנים 1990 ל-2000. פוג'ימורי בן ה-77 נושא 25 שנות מאסר בגין פשעים נגד האנושות, לאחר שבית המשפט קבע כי הוא אחראי לטבח שבו נהרגו 25 בני אדם, שלטענתו היו טרוריסטים, בין השנים 1991 ו-1992.

עוד כתבות מהעולם:
קלינטון וסנדרס נלחמים על ניו יורק – ומחליפים מהלומות בנוגע לישראל
גז מדמיע וכדורי גומי: עימותים עם מהגרים בגבול יוון-מקדוניה
ראש ממשלת אוקראינה התפטר: "הרצון להחלפתי עיוור פוליטיקאים"

קייקו פוג'ימורי, הזוכה בסבב הראשון בבחירות לנשיאות פרו, לאחר הניצחון, אפריל 2016. רויטרס
"הבוחרים דורשים שינוי". פוג'ימורי לאחר הזכייה/רויטרס

עם זאת, רבים דווקא זוכרים את שנות כהונתו ככאלה שבהן נחל ארגון הגרילה הקומוניסטי, שהוציא לפועל מתקפות טרור וחטיפות ברחבי המדינה, הפסדים רבים. הבחירות הנוכחיות מגיעות על רקע עלייה במתקפות ארגוני הגרילה, ורק אתמול נהרגו שבעה בני אדם בתקיפה חמושה במדינה.

כמו כן, על אף השלטון האוטוריטרי, פוג'ימורי הפך את הכלכלה במדינה לליברלית יותר והוביל לצמיחה כלכלית. בשנים האחרונות חלה האטה בצמיחה תחת שלטון הנשיא אויאנטה אומאלה, ורבים רואים בפוג'ימורי כזו שתצליח לשפר את המצב הכלכלי. "היא עומדת בראש המפלגה המאורגנת ביותר", אמרה אנגלה ריוס בת ה-18. "היא תחזק את הכלכלה ותשפר את החינוך. אי אפשר לשפוט אדם על מעשי אביו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פדרו פבלו קוצ'ינסקי, המועמד שזכה במקום השני בסבב הראשון של הבחירות בפרו, אפריל 2016. רויטרס
זכה ב-24.5% מהקולות. קוצ'ינסקי עם היוודע התוצאות הראשונות/רויטרס

המפקחים הזרים טענו כי ההליך הדמוקרטי התערער בעקבות פרישתם או הדחתם של מחצית מהמועמדים בשל חוק בחירות חדש שנכנס לתוקפו במדינה. המועמד חוליו גוזמן, שבסקרים קודמים זכה במקום השני, נאלץ לפרוש מהמרוץ בשל טענות לאי-סדרים בקמפיין. שמונה מועמדים אחרים פרשו בשל חוסר תמיכה. אחד מהם ניהל את הקמפיין שלו מבית הכלא, ששם הוא כלוא בשל עבירות שחיתות.

אישה התומכת בקייקו פוג'ימורי בבחירות לנשיאות פרו, אפריל 2016. רויטרס
"תחזק את הכלכלה ותשפר את החינוך". תומכת בפוג'ימורי בבירה לימה/רויטרס
קייקו פוג'ימורי, הזוכה בסבב הראשון בבחירות לנשיאות פרו, לאחר הניצחון, אפריל 2016. רויטרס
תתמודד בסבב השני ב-5 ביוני. פוג'ימורי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully