וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש העיר הוא שריף כל יכול": למה הרשויות נגועות בשחיתות?

ראש עיריית רמת גן חשוד במרמה, עמיתו מאשקלון חשוד באונס ובקבלת שוחד, ראש מועצת זכרון יעקב חשוד כי איים על איש עסקים מקומי, והרשימה עוד ארוכה. יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "הרשויות המקומיות הן ביצה אינסופית"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניב פוקס
הפתרון שמציעה התנועה לאיכות השלטון הוא מימון ממשלתי לבחירות המקומיות: "זה ימנע את המצב של ראשי ערים שחייבים למי שעוזר להם"

לא פחות משישה ראשי רשויות מקומיות ואזוריות מעורבים בחקירות שחיתות ועבירות פליליות, ונראה כי גם במשטרה וגם בפרקליטות המדינה לא זוכרים כמות כזו. זאת, בנוסף לראש עיריית נצרת עילית לשעבר שמעון גפסו, שהורשע בעבירות שוחד, ובשבוע שעבר גזר עליו בית המשפט העליון שישה חודשי מאסר בפועל. גפסו, ככל הנראה, לא יהיה האחרון שימצא את עצמו על ספסל הנאשמים.

"הרשויות המקומיות הן ביצה אינסופית", הגדיר זאת אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון. לדבריו, "יש לזה שתי סיבות עיקריות: הראשונה היא הכוח העצום שיש בידיו של ראש העיר בנושאים שונים, החל מוועדות תכנון ובנייה ורישוי עסקים ועד מכרזים. הסיבה השנייה היא העובדה שלהיבחר עולה הרבה כסף - ומאיפה הוא ישיג את כסף הזה?".

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: מקורבו של דרעי שנחקר באזהרה - אחיו שלמה
"אירועים שלמים נשכחו ממני": גרסת בנימין בן אליעזר לאישום בשוחד
במקביל לחקירת השוחד: נבדק חשד לעבירות בנייה של ראש העיר קריית שמונה

שמעון גפסו, לשעבר ראש עיריית נצרת עילית. 31 במרץ 2016. ערן גילווארג
"כסף שהוא צריך כדי להיבחר - תמורת הטבות שהוא יכול לתת". גפסו/ערן גילווארג

שרגא טען כי ראש רשות מקומית "שולט על הכול. הכוח שלו כמעט אינו מוגבל. הוא השריף, ואנשים זקוקים לו ולמה שהוא יכול לתת". הוא הוסיף: "שני אלה מביאים למצב הקיים. כסף שהוא צריך כדי להיבחר - תמורת הטבות שהוא יכול לתת. זה בתחום השוחד והפרת האמונים, ויש מי ששכלל את זה גם לעבירות מין".

הפתרון שמציעה התנועה לאיכות השלטון הוא מימון ממשלתי לבחירות המקומיות. "זה יעלה קצת, אבל ימנע את המצב של ראשי ערים שחייבים למי שעובד בשבילם ועוזר להם", הבהיר שרגא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול המליצה המשטרה להעמיד לדין את ראש עיריית רמת גן צבי זינגר, בחשד לעבירות של מרמה והפרת אמונים. על פי חקירת המשטרה, במהלך מסע הבחירות לראשות העירייה, זינגר ובכירים נוספים בעיריית רמת גן הבטיחו הטבות לספקי שירות שונים ולפעילי מטה הבחירות שלו, בתמורה לסיוע במהלך הקמפיין.

לאחר שנבחר, פעלו זינגר ומקורביו לממש את הבטחותיהם, באמצעות איתור מקומות תעסוקה לפעילים והתקשרויות של העירייה עם הספקים שסייעו לו טרם הבחירות. תחילה נחקר זינגר בחשד לקבלת שוחד, אולם בסופו של דבר הסתפקו במשטרה בהמלצה לפרקליטות להעמידו לדין בעבירה קלה יחסית של מרמה והפרת אמונים.

ראש העירייה הנוסף שעומד בצמרת סדר העדיפויות של המשטרה ושל הפרקליטות הוא איתמר שמעוני מאשקלון. שמעוני חשוד בעבירות חמורות של אינוס וקבלת שוחד. על פי חקירת המשטרה, שמעוני ביצע עבירות מין בשלוש נשים ולאחר מכן חתם עמן על הסכמי שתיקה. הכסף שהועבר לנשים, על פי החשד, הגיע מקבלנים שונים בעיר שקיבלו בתמורה לכך הקלות בנייה. אתמול הודיעה המשטרה כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד שמעוני בשבועות הקרובים. בית המשפט השלום בראשון לציון נעתר חלקית לבקשת המשטרה, והאריך את הרחקתו של שמעוני מהעירייה לחודש נוסף.

איתמר שמעוני. ראובן קסטרו
על פי החשד, ביצע עבירות מין בשלוש נשים וחתם עמן על הסכמי שתיקה. שמעוני/ראובן קסטרו

החשדות לשחיתות לא נעצרים רק ברשויות הגדולות. אתמול הודיעה המשטרה כי המליצה לפרקליטות להעמיד לדין את ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סוויסה בחשד לעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. סוויסה חשוד כי במהלך מסע הבחירות שלו, קיבל תרומות כספיות מאיש עסקים מקומי. כספים אלה חולקו לכאורה על ידי ראש העירייה כסיוע מטעמו לתושבים ולמקורביו.

כמו כן, המליצה אתמול המשטרה להעמיד לדין את ראש המועצה המקומית זיכרון יעקב אלי אבוטבול. ראש המועצה חשוד כי איים על איש עסקים מקומי כי יפגע בו באמצעות מניעת קידום ענייניו במועצה, בשל התנגדותו לפרויקט שביקשה המועצה לקדם.

הרב ניסים מלכה מועמד לראשות עיריית קריית שמונה.. ג'יליס
"להיבחר עולה הרבה כסף - ומאיפה הוא ישיג את כסף הזה?". מלכה/ג'יליס

במקביל, נמשכת חקירתו של ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון, החשוד בשורה של עבירות חמורות ובהם אינוס, שוחד, הלבנת הון וסחיטה באיומים. בימים אלה נמשכת חקירתו ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). בנוסף לכך, נמשכת חקירת המשטרה נגד ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה, החשוד גם הוא בקבלת שוחד.

החלטות סופיות בתיקים צפויות להתקבל בפרקליטות המדינה, שראשיה יכריעו אם יש מקום להעמיד את נבחרי הציבור לדין פלילי. זאת לאחר שימועים שייערכו לכל אחד מהם.

(עדכון ראשון: 23:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully