וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לטלטלה? בנצרת עילית מעכלים את משפט ראש העיר

1.4.2016 / 16:23

גזירת עונש המאסר והטלת הקלון על ראש העירייה שמעון גפסו הביאה לסיום שנים מלאות תהפוכות בעיר, שכעת תצטרך לבחור את ראש העיר החמישי בתקופה של שלוש שנים. לפי שעה לא ברור מי יתמודד, אך סגנו לשעבר של גפסו הוא המועמד הבולט לתפקיד

עריכה: ניר חן

ההחלטה של בית המשפט העליון להטיל מאסר של שישה חודשים על ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו יחד עם אות קלון, הביאה לסיום שנים מטלטלות עבור תושבי העיר, ותוביל לבחירות לתפקיד ראש העירייה בחודשים הקרובים. גפסו עצמו טרם הודיע אם יערער על ההחלטה, והתומכים בו הכריזו על "יום עצוב לעיר". "היה ניסיון מתמשך לפגוע בו ובסוף הצליחו", אמרו.

לביתו של גפסו הגיעו לאחר שובו מבית המשפט בני משפחה, חברים ומקורבים. גפסו עצמו לא התרגש, ואמר לוואלה! NEWS כי "בית המשפט הלך רחוק מאוד. לא מדובר היה בעבירת שוחד, אבל איש ציבור צריך לשלם מחיר", בהתייחס לכך שמדובר היה בהתניית שוחד בלבד. "שישה חודשים בכלא, אני לא מתרגש. יש שיגידו שזה כמו האח הגדול", אמר בחיוך. לגבי יישום מדיניותו בהמשך, אמר: "אי אפשר יהיה לעצור את הדברים שעשיתי לשינוי מאזן הכוחות ברמה הדמוגרפית בשנים הקרובות, גם אם מישהו ישים לי כדור בראש". גפסו התכוון הוא התכוון לניסיונו לשמור על רוב יהודי דומיננטי בעיר.

60 יום מרגע שיודיע שר הפנים, ייערכו בחירות בעיר. לפי שעה לא ברור מי יתמודד, אך נראה כי אלכס גדלקין, שמילא את מקומו של גפסו בתקופת ההשעיה הראשונה שלו, ירוץ לתפקיד. גדלקין היה מקורבו של גפסו וסגנו, והודח על ידו מהתפקיד בעבר. "יש יחסים אישיים בינינו למרות היריבות הפוליטית. אני מעריך אותו כאדם, הוא אוהב את נצרת עילית", אמר היום גדלקין. "העיר יוצאת לדרך חדשה ואני מקווה שהבחירות יהיו נקיות".

לקריאה נוספת:
התיעוד שחשף: כך הפלילה המשטרה את ראש עיריית נצרת עילית
גפסו חזר ללשכת ראש העיר נצרת עילית - והשאיר את סגנו הערבי
שמעון גפסו זוכה מעבירות שוחד ויוכל לחזור לתפקיד ראש העיר נצרת עילית

שמעון גפסו, לשעבר ראש עיריית נצרת עילית. 31 במרץ 2016. ערן גילווארג
לא ברור מי יהיה המועמד מטעמו לראשות העירייה. גפסו/ערן גילווארג

טרם התברר מי יהיה המועמד מטעם "מחנה גפסו". בעבר, לאחר הרשעתו בשנת 2014, בנו אלירן אמר כי יתמודד אם על אביו יוטל קלון. ואולם, בית המשפט לא הטיל על גפסו קלון בטרם ערערה המדינה, ולכן לא נערכו בחירות. היום, לאחר אישור הערעור, לא חזר הבן על הצהרה דומה וגם אביו לא הכריז על כך רשמית. "יש מועמדים טובים לתפקיד ואתמוך במועמד הראוי ביותר שימשיך את דרכי. כשהבן שלי יגיד שהוא מועמד, אשקול ואחליט", אמר.

ממלא מקומו בתקופת ההשעיה השנייה היה נתנאל טויטו, שזכה להערכה רבה מצד גפסו וייתכן כי יהיה המועמד המועדף עליו. כניסתו לכלא רק בעוד חודשיים, תאפשר לו להיות פעיל ומעורב בחלק מקמפיין הבחירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מאז החלו ההליכים נגד גפסו התחלפו ארבעה ראשי עירייה

משפטו של גפסו העיב רבות על העיר מאז שהחל בשנת 2013. כתב האישום שהוגש נגדו ונגד מי שהיה אז סגנו, עדי ברקו, היה ראשון מסוגו מאחר שהמדינה ביקש להרשיע אדם בלקיחת שוחד בגין התניית שוחד. לאחר הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2008, שבהן נבחר גפסו כראש העיריה וסמיון ברון נבחר כחבר מועצת העיר, אמרו גפסו וברקו לברון כי אם יתפטר מתפקידו, תושאר גרושתו במקום עבודתה בחברה הכלכלית של העירייה. אם יישאר בתפקידו, היא תפוטר.

מי שיזכה כעת בתפקיד ראש העירייה, יכהן בו רק שנתיים וחצי, עד שייערכו ברשויות המקומיות בחירות. התושבים כבר מותשים מהשינויים התכופים מאז החלו ההליכים המשפטיים נגד גפסו. מסוף שנת 2013, התחלפו בנצרת עילית ארבעה ראשית עירייה, דבר שלפי גורמים בעירייה, "יוצר כאוס ומקשה על ניהול תקין של העיריה". כעת, מקווים שסוף סוף המערכת תתייצב והעירייה תשוב לפעול בצורה שוטפת.

שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית, במשרדו. דוברות עיריית נצרת עילית,
מי שיחליפו, יכהן בתפקיד רק שנתיים וחצי. גפסו במשרד העירייה בנצרת עילית/דוברות עיריית נצרת עילית

גפסו הורשע, אולם השופט החליט שלא להטיל עליו קלון. הוא ערער על הרשעתו, בעוד המדינה ערערה על אי-הטלת הקלון ועל כך שיישא את עונש המאסר בעבודות שירות. החלטת העליון היום לקבל את ערעור המדינה, הוגדרה עבור רבים בעיר "סיומו של מסע רדיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully