וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון גפסו זוכה מעבירות שוחד ויוכל לחזור לתפקיד ראש העיר נצרת עילית

7.12.2015 / 13:41

בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה את גפסו, שהורשע השנה בלקיחת שוחד בתיק אחר, מעבירות לקיחת שוחד, התניית שוחד והפרת אמונים לאחר שלא הצליח להוכיח את מעשיו "מעל ספק סביר". לדבריו, הבטחתו כי יסדר ג'ובים לפעילים היא לגיטימית. המשמעות היא כי יוכל לחזור לתפקידו

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה הבוקר (שני) את ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, שנמצא בחופשה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, מסעיפי אישום של לקיחת שוחד, התניית שוחד והפרת אמונים. לפי כתב האישום, גפסו הבטיח לפעילים שעבדו עבורו ועבור רשימת "עורי עור" שבראשה עמד בבחירות המקומיות ב-2008, כי תמורת עבודתם ידאג להם לעבודה בעירייה אם ייבחר. השופטת דיאנה סלע קבעה בהחלטתה כי אין בידי בית המשפט להכריע "מעל ספק סביר" כי גפסו אכן עבר עבירות אלו. משמעות הדבר כי גפסו יוכל לחזור לתפקידו.

סלע קבעה שאמנם מדובר בהבטחה לא לגיטימית, אך לא מספיקה עצם האמירה ולא התקיימו יסודות העבירה. "המונח שאמר לאחד הפעילים, 'יהיה בסדר', לא די בו כדי לקיים מעבר לספק סביר". היא הוסיפה כי למרות כמה סתירות בדבריו, היא קיבלה את גרסתו של גפסו, שנתמכה בעדויות של שני עדי תביעה מרכזיים - אלו שלהם הוצע השוחד לכאורה. היא אף הוסיפה כי נעשו כמה ליקויי חקירה בתיק, לרבות עדויות שלא נגבו.

לדברי גפסו, הבטחתו הייתה במסגרת החוק. "אני מברך על החלטת בית המשפט. אני אדם שומר חוק וכל חיי התנהלתי בניקיון כפיים. מטרת חיי היא נצרת עילית. אני מודה לאשתי, לארבעת ילדיי ולעורך הדין יעקב וינרוט", אמר לאחר ההכרעה. הוא הוסיף כי "גם בצנחנים ידעתי שאם אתה הולך בשדה מוקשים, יכול להיות שלא תחזור בחיים".

לקריאה נוספת:
רק בן 29: ראש עיר החדש של נצרת עילית - הצעיר בישראל
הפרקליטות ערערה על עונשו של גפסו; דורשת מאסר וקלון
החמרת עונשו של לחיאני תדרבן את המדינה לערער גם בתיק גפסו?

שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
"נצרת עילית היא מטרת חיי". גפסו בבית המשפט/ערן גילווארג

פרקיליטיו של גפסו, עורכי הדין עמית חדד, אושר רובינגר ועו"ד וינרוט, אמרו כי נגד מרשם התנהל מסע השמצות. "שוב הוכיח בית המשפט את עצמאותו ואת יכולתו להתנתק מרוחות קהל מנשבות, ונתן פסק דין שברר את העובדות אחת לאחת וקובע את זיכויו של גפסו. אם החקירה היתה מתנהלת כמו שצריך, כתב האישום לא היה מוגש".

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, מיהר לברך על ההחלטה. "הוא עבר ייסורים קשים בשנים האחרונות, ואני שמח מאוד שהוא זוכה היום מכל סעיפי האישום ויחזור במהרה לעמוד בראש עיריית נצרת עלית. גפסו הוא ראש עיר מצוין ואני בטוח שכבר בקרוב אעבוד אתו בשיתוף פעולה פורה למען פיתוחה ושיגשוגה של נצרת ושל הגליל כולו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בתחילת השנה: גפסו הורשע בשוחד בתיק אחר

גפסו הורשע בחודש פברואר השנה בלקיחת שוחד בתיק אחר. חודשיים לאחר מכן נגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 20 אלף שקלים. פרקליטות המדינה ביקשה להטיל על גפסו שמונה עד 24 חודשי מאסר בפועל ולקבוע כי במעשיו יש קלון, אולם המחוזי בחיפה החליט שלא להטיל עליו קלון, דבר שאפשר לו לחזור לכהן בתפקידו כראש העיר עד שנאלץ להתפטר בשל הפרשה הנוכחית.

הן פרקליטות המדינה והן גפסו ערערו בפני בית המשפט העליון בפרשה הקודמת. המדינה ערערה על ההחלטה שלא להטיל על גפסו קלון, בעוד שראש העיר שבחופשה ערער על הרשעתו.

שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
הורשע בשוחד וזוכה בתיק הנוכחי. גפסו/ערן גילווארג

לפי כתב האישום הנוכחי, גפסו הבטיח לאחד הפעילים משכורת שתהיה גבוהה יותר מ–6,000 שקל בחודש. לפעיל אחר הבטיח שיקבל תפקיד בכיר בעירייה. לאחר הבחירות, נטען בכתב האישום, פעל גפסו כך שאותם פעילים המוזכרים בכתב האישום יקבלו עבודה בעירייה. אחד מהם אכן נקלט ובהמשך פוטר, והשני בסופו של דבר לא התקבל לאחר שהתברר כי לא יוכל לקבל את התפקיד שהובטח לו.

במהלך המשפט אמר גפסו כי "מדובר בהבטחה פוליטית לגיטימית". עם זאת, הוא טען כי לא הבטיח עבודה בתמורה לסיוע במסע הבחירות שלו, ואף אמר כי הבטיח גם לתומכי רשימות מתחרות כי יסייע להם "להיכנס לעירייה בצינורות המקובלים".

"אני מרגיש בסדר", אמר היום גפסו לוואלה! NEWSלפני ההכרעה. "התחושה היא טובה. אני יודע בתוך תוכי מה עשיתי ומה לא עשיתי. אני מקווה שבית המשפט יראה את הצדק, ובכל מקרה אני מחכה בסבלנות להחלטתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully